• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Kela1981

Grattis Ellami!!!

Här verkar det som att vi har fått förkylning nummer 4562 i ordningen :( Så ingen sömn i två nätter. Hon är bara jättegnällig och ska vara nära nära nära hela tiden...blääääää... När ska vi slippa den här skiten?!

• ellami

Tack så mycket allihop! :) jag mår bra, känner mig inte gravid alls än så länge men är bara i vecka 6 så det kommer väl. Många tankar i huvudet! 17 månader blir det mellan barnen och jag är så otroligt rädd över hur jag ska klara det (i synnerhet om man tänker på lillens urusla sömn) men samtidigt är jag glad att ge honom ett syskon så tätt.. Jag hoppas på det bästa. Sen är jag också förvånad. Lillen tog 1,5 år på sig att landa i min mage så jag trodde inte jag skulle vara med om en hoppsan-graviditet.

Asjak, hur går det för dig? Var det inte du som ville ha syskon tätt?

• Asjak

Ellami jo vi försökte hela hösten men blev inget, så nu har vi bestämt oss för att vänta till augusti nästa år med att börja då vi ska bygga hus nu och jag vill jobba upp mamma pengen lite.

• nica

Kela, Asjak vi får ta och fixa nån dag då vi alla kan träffas ville ju så gärna.

Idag var vi på BVC och vägde lillan hon vägde 8,4 kg och var 68 lång hon börjar bli stor hon försökte ta ett steg idag men ångrade sig:-P

Har upptäckt att hon har 2 vita streck ner i tandköttet så snart kommer hennes första tänder

Soffipropp olyckor händer så lätt man är ingen dålig mamma för de! Kommer ihåg med min första grabb när jag skulle klippa hans naglar en gång och råka klippa kan i fingret, jag börja storböla och kände mig skit dålig. ( skrattar åt mig själv nu i efterhand :-P )

• nica

Måste fråga här om någon vet var man kan köpa skor med hård fostula i stl 17-18. Hittar bara mjuka skor eller skor för 500 kr känns lite väl mycket pengar för något som hon inte använder så länge. Så någon som har tips var man kan hitta såna skor?

• Amalian83
    nica skrev 2015-03-14 15:40:31 följande:

Måste fråga här om någon vet var man kan köpa skor med hård fostula i stl 17-18. Hittar bara mjuka skor eller skor för 500 kr känns lite väl mycket pengar för något som hon inte använder så länge. Så någon som har tips var man kan hitta såna skor?

Svenska märket kavat är bra. Vår tjej "springer runt" i ett pat nu. Hård sula. Vet inte vad de kostar dock för det var pappan som köpte dem. Visst växer de ur dem fort men viktigt med bra skor också tänker jag :)
  • Kela1981

Jag har en fråga;

Alice har 38,8 i feber och har haft hela dagen. Jag vill ogärna ge alvedon eftersom "man" rekommenderar att låta kroppen handskas med det själv. Men hur länge ska jag låta henne ha feber innan man "ska" gå in o hjälpa till med alvedon? Om den går över 39 så tänker jag ge oavsett men än så länge så har den stannat på 38,8.

• nica

Kela är hon "pigg" och med så behöver hon inte Alvedon med verkar hon väldigt slö hade jag gett Alvedon. Krya på lilla tjejen

• nica

Amalian klart att de är viktigt med bra skor men tänkte att jag kanske kunde hitta bra skor som inte kosta jäklar massa:-P sen kavat vet jag är bra (har haft de till mina pojkar men hittar bara från stl 19 när jag tittat.

• ellami
    Kela1981 skrev 2015-03-14 17:42:07 följande:

Jag har en fråga;

Alice har 38,8 i feber och har haft hela dagen. Jag vill ogärna ge alvedon eftersom "man" rekommenderar att låta kroppen handskas med det själv. Men hur länge ska jag låta henne ha feber innan man "ska" gå in o hjälpa till med alvedon? Om den går över 39 så tänker jag ge oavsett men än så länge så har den stannat på 38,8.

Små barn kan ha rätt hög feber (över 39) utan att det påverkar dem lika mycket som det skulle påverka oss. När man ger febernedsättande ska man utgå ifrån allmäntillståndet. Om hon är väldigt påverkad, slö, äter inte osv så ge! Om inte så ge inte oavsett hur hög den är. Man ska inte ge febernedsättande för feberns skull för den är "bra" att ha om barnet inte är mycket påverkat :) krya på!
Svar på tråden Junibebisar 2014