• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Kela1981

Åh fy vad tråkigt Asjak! Hoppas hon snart mår bättre :(

Här har vi precis avslutat penicillinkuren och hon verkar må betydligt bättre. Nu ska bara jag bli frisk från min bihåleinflammation :/

Nu när hon har varit sjuk så har hon sovit hos mig i vår säng så nästa vecka blir det att vänja sig vid spjälsängen igen :)

• Kela1981

Halleluja! Alice är frisk och nu börjar kampen om sängen ha ha ha....dags att få sova i fred igen!

Var hos frissan idag och fick lite välbehövd pampering ;) Rubbet åkte av och det känns så himla skönt :D

• Asjak

Kela rubbet?? Hur kort har du nu då?

Jag hade till skuldrorna innan men min frisör (brorsdotter) sa att jag hade nybliven mammafrisyr... Toffs med svintohår så hon klippte det till hakan ist :)

Tur man har någon som håller koll på en.

Isabelle spyr fortfarande litegrann men är pigg och glad annars, vill gärna inte äta någonting utan bara dricka, så blir mest ersättning och vatten nu.

Igår började hon säga Mamma ordentligt, och säger det hela tiden nu, innan var det mer mammamama... Åhh mitt hjärta smälter <3

• Kela1981

Jag klippte av det så det är i samma höjd som hakan :)

I dag känns vi tillräckligt friska för att bege oss till öppna förskolan och få lite nya basilusker ha ha ha ;)

Hoppas din lilla blir frisk snart stackarn <3

• nica

Usch en sån natt, lillan hade ont i magen och gallskrek i 1 timme nu är de dock bra med henne och hon tramsar rundor som vanligt

Idag blir de jobba och snart börjar jag jobba ordentligt, känns rätt jobbigt och även kul att börja jobba.

Dottern skulle börjat på dagis 1 juli men då de är mitt i semester tiderna blir de så fel så vi har fått flytta fram de till augusti innan hon börjat.

Jag tänkte köpa ny vagn som inte är så bökig, några tips?

• soffipropp1987
    nica skrev 2015-04-01 08:49:07 följande:

Usch en sån natt, lillan hade ont i magen och gallskrek i 1 timme smile4.gif nu är de dock bra med henne och hon tramsar rundor som vanligt smile1.gif

Idag blir de jobba och snart börjar jag jobba ordentligt, känns rätt jobbigt och även kul att börja jobba.

Dottern skulle börjat på dagis 1 juli men då de är mitt i semester tiderna blir de så fel så vi har fått flytta fram de till augusti innan hon börjat.

Jag tänkte köpa ny vagn som inte är så bökig, några tips? smile1.gif

Usch jobbigt med magproblem.

Jag har köpt en Britax B-Motion, sittvagn med fullt liggläge, svängbara hjul fram och tar minimal plats i bilen. Går att fälla ihop med endast en hand! Är riktigt nöjd ;kr
  • Asjak

Nica kul att komma igång igen, jag börjar i september är det tänkt :)

Min make kan inte ta ledigt.

Vi gjorde det sista på banken idag så nu går beställningen iväg på huset idag :)

Om 11-13 månader bor vi i vårt nya hus!!

• Kela1981
    nica skrev 2015-04-01 08:49:07 följande:

Usch en sån natt, lillan hade ont i magen och gallskrek i 1 timme smile4.gif nu är de dock bra med henne och hon tramsar rundor som vanligt smile1.gif

Jag tänkte köpa ny vagn som inte är så bökig, några tips? smile1.gif

Hoppas det bara var något tillfälligt så hon håller sig pigg o glad <3

Vagn har jag inget tips på. Vi har en Emmaljunga supernitro här hemma och i bilen har vi en sulky från acta graco som är smidig och lätt att fälla ihop med en hand. Försöker dock att inte använda den så mycket än för där måste hon sitta framåtvänd :/ Fullt luggläge dock så den kommer väl till användning senare. Har ett par mammor omkring mig som är galet nöjda med sina Brio Go och den ska tydligen vara lätt och smidig att få in i bil också :)
  • Kela1981
    Asjak skrev 2015-04-01 12:41:41 följande:

Nica kul att komma igång igen, jag börjar i september är det tänkt :)

Min make kan inte ta ledigt.

Vi gjorde det sista på banken idag så nu går beställningen iväg på huset idag :)

Om 11-13 månader bor vi i vårt nya hus!!

Grattis till huset! Vad roligt :)

Min sambo kommer inte heller att vara hemma nu när hon är liten. Han tänker ta sina dagar när hon blir lite större och har lov osv så här blir det också dagis från september :)
  • nica

Den vagnen jag har ni påminner väldigt mycket om en brio go men ska kolla britax en vad de är för nåt

en graco har jag redan sen mellan grabben var liten men jag tänkte mig mer en vagn jag kan ha hela tiden även om man vill ut o skogen en vända:-P

Sån lyx med att hus, den drömmen har jag också men den får vänta ett tag till.

Kul för er

Nu blir de iväg och jobba, känner mig inte alls pigg på de idag men när jag väl är på jobb så går de sbabbt

Vad ska alla göra till påsk?

Svar på tråden Junibebisar 2014