• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Amalian83
    nica skrev 2015-04-08 08:28:17 följande:

Amelia kul att höra att de går så bra smile1.gif

Börjar jobba om 6 dagar och är blandade känslor smile6.gif

tyvärr så jobbar jag till 6 på kvällarna så hinner kanske inte hem till lillan har somnat smile4.gif

Kela så liten hon är, tror min lilla är runt 70 cm och 8,6kg så lite rundare smile5.gif

För min del har de varit dåligt med öppna förskolan då lillan inte varit intresserad av de andra barnen ( för lugnt tempo tror jag hehe)

Känns som man har fullt upp hela tiden så vi försöker njuta av lite hemma tid nu innan jag börjar jobba smile1.gif

Om du slutar kl 18, börjar du senare då? Förstår att det är blandade känslor för dig, men det jag har märkt är att jag har mycket mer energi att leka med henne nu än när jag var hemma med henne hela tiden. Och om du börjar jobba kl 10 kanske ni får tre timmar ca om morgonen till mys och lek?
  • Kela1981

Det var ju värst vad här var tyst ;)

Hur går det alla hot mama's?

Här är vi inne på öroninflammation nummer 2 inom en månad. Så ny penicillinkur och en remiss till ÖNH i Lund :( Inte så kul.

Vi har börjat prata om kalas för sessan och inser att om bara närmsta släkten kommer så blir vi 25-30 pers ha ha ha.... Hoppas det blir fint väder ;)

• nica
    Amalian83 skrev 2015-04-09 20:37:54 följande:

Om du slutar kl 18, börjar du senare då? Förstår att det är blandade känslor för dig, men det jag har märkt är att jag har mycket mer energi att leka med henne nu än när jag var hemma med henne hela tiden. Och om du börjar jobba kl 10 kanske ni får tre timmar ca om morgonen till mys och lek?

Jobbar "bara" 3 dagar till 18 dock så tar de en timme toll och från jobbet så blir mysstund någon timme 2 av de dagarna. Sen har jag 3 dagar då jag inte jobbar och en halvdan så visst blir de lite bus me från att vara med henne hela tiden så känns de jobbigt:-/

och mina pojkar träffar jag ännu mindre då jag bara har dom varannan vecka.

Men men jobba behöver man och man njuter ju av varje sekund man får vara med sina barn
  • nica

De är tyst här hur är det med alla? Tänk de börjar närma sig med stormsteg att våra små snart är 1 år! var har tiden tagit vägen!?

• soffipropp1987

Ja här va det verkligen tyst.

Vi har hund med öroninflammation istället. Idag och på fredag ska jag skriva engelska prov. Pluggar en engelskakurs på halvtid upptill mammaledigheten. Rätt jobbigt måste jag säga, beundrar dom som orkar plugga och ha barn samtidigt!!

• ellami

Hur slutar man amma?! :( trodde aldrig jag skulle säga detta men jag vill bara lägga ner nu.. Mina bröstvårtor är ömma och det gör ont. Han ammar inte för att bli mätt längre utan mest för att snutta. Jag tror dessutom han har så lös mage pga min bröstmjölk då det hållit på sen jag blev gravid. Jag är en levande napp eftersom han för 2 mån sen började rata nappen och sen dess använder mig som napp hela nätter ibland och ofta annars när han ska sova. Dessutom har det blivit jobbigt att undvika typ allt i matväg pga hans allergier och vi misstänker fler, det är lättare att styra hans kost än min egen.

Så nu vill jag bara sluta!!!

Men hur? Han har blivit så medveten om bröstet. Letar efter bröstet själv, gnäller om han inte får det. Omöjligt att natta utan och vad tusan ska jag ta mig till när han vaknar 50 ggr per natt och bröstet är det enda som funkar för att han ska somna om?? Gahh han vill ju inte ha nappen..

Tips??

• nica

Kela stackars liten

hoppas hon snart blir frisk!

Soffipropp krya på vovven

Jag pluggade på komvux + jobbade när mina grabbar var mindre kam ju inte säga att man var så pigg på kvällarna:-P

Ellami hut går de för dig och bebisen i magen

Ammning kam jag tyvärr inte komma med några tips...prova fram om de finns någon napp han vill ha är väl de bästa tips jag har och ha han nära bröstet så han känner fin lukt när han har napp.

Nu ska jag gnälla av mig lite haha sålde 3n vagn till en tjej som var i stort behov av en så jag gick med på att sälja min vagn billigt för 800kr (en sulky) och nu ser jag att hon försöker sälja den för 1600kr så falska när jag vet att jag kunde sälja den till folk som verkligen hade använt den!

Inte nog med de så var så klart mitt tåg inställt som jag skulle ta när jag skulle hem så kom hem en hel timme senare och fick stressa med att lägga barn m.m. skönt är jag ledig i morgon och jag har hört att vädret ska vara bättre så jag ska verkligen njuta med mina små hjärtan!

• Gulas
    ellami skrev 2015-04-15 14:37:21 följande:

Hur slutar man amma?! :( trodde aldrig jag skulle säga detta men jag vill bara lägga ner nu.. Mina bröstvårtor är ömma och det gör ont. Han ammar inte för att bli mätt längre utan mest för att snutta. Jag tror dessutom han har så lös mage pga min bröstmjölk då det hållit på sen jag blev gravid. Jag är en levande napp eftersom han för 2 mån sen började rata nappen och sen dess använder mig som napp hela nätter ibland och ofta annars när han ska sova. Dessutom har det blivit jobbigt att undvika typ allt i matväg pga hans allergier och vi misstänker fler, det är lättare att styra hans kost än min egen.

Så nu vill jag bara sluta!!!

Men hur? Han har blivit så medveten om bröstet. Letar efter bröstet själv, gnäller om han inte får det. Omöjligt att natta utan och vad tusan ska jag ta mig till när han vaknar 50 ggr per natt och bröstet är det enda som funkar för att han ska somna om?? Gahh han vill ju inte ha nappen..

Tips??

När jag slutade nattamma så fick vi ta några skrikiga nätter. Vi höll i famnen och kramade om honom samt erbjöd vatten. Första natten var jobbig men sedan blev det snabbt bättre. Nu sover han nästan hela nätter. Undantag när han vaknar och vill ha napp. Nappen började han acceptera när han inte längre fick amma.

Hoppas det går bra att sluta amma!
  • Kela1981

Fy vad arg jag hade blivit Nica! Subba! Kan du inte kommentera hennes annons och "outa" henne :P

En annan fråga: sover era bebisar hela natten än?

Nu har ju visserligen A varit sjuk en längre tid men hon vaknar typ 4-10 ggr på en natt. Sover snäppet bättre om hon får sova i min säng men då bara om jag ligger bredvid så hon kan känna efter att jag finns där. Hon har alltid sovit i sin egen säng innan men nu när hon varit sjuk så har jag haft henne hos mig. På dagarna sover hon på mig i soffan eller i vagnen men om hon ska sova sin fulla timme så måste hon vara på mig. Jag blir galen. Antar att jag får vänta ut hennes sjukdom innan jag kan se hur hon beter sig när hon är frisk. Har nästan glömt hur det är att ha en frisk bebis :(

• nica

Klart jag var tvungen och sabba för henne....berättade för personen som tänkte köpa den av henne vad hon själv hade köpt den för av mig och ville snyfthistoria hon drog för mig om att hon var så akut behov av vagn. så den vagnen kan nog bli lite svår att sälja om jag lägger näsan iblöt

Har väldigt svårt för såna människor.

Min lilla sover oftast hela nätter vaknar till men är lätt att natta om.

Troligen sover ju din lilla loppa dåligt p.g. a. Öroninflammation då de blir mer tryck i öronen när man ligger ner.

Svar på tråden Junibebisar 2014