• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Åttiotalist
    nica skrev 2015-05-10 19:36:24 följande:
    Fler som har trotsiga små busungar som ska spotta ut all mat man ger om de inte är mat man kan äta själv eller efterrätten ?

Min spottar ut allting. Hela tiden. Gör inget annat än att städa känns det som..
  • nica
    Åttiotalist skrev 2015-05-18 13:38:54 följande:

Min spottar ut allting. Hela tiden. Gör inget annat än att städa känns det som..

Då är de inte bara jag som har rena pärsen med att försöka få i min lilla mat....de ska tramsar spottas och ha sig. Dock så försöker hon äta själv nu ( som även de blir väldigt kladdig:-P) längtar till de inte blir så mycket städade efter varje måltid
  • nica

Vägde och mätte min lilla plutt igår och hon har passerat 9 kg nu och var 71cm läkaren var knepig och ville inte tro på att hon gick, kan ju säga att hon lärt dig att gå baklänges också. Visst de är tidigt men inte unikt.

Några ord har kommit igång också som där,titta, äta, mamma, pappa de händer så sjukt mycket på kort tid idag lärde hon sig att låtsas hosta så gulligt

Hur mår era små? Hur stora har dom blivit? Tänk snart fyller våra små år

• soffipropp1987

Vad gör jag för fel?

Börjar nattningen med att byta blöja, sätta på pyjamas och sen läsa lite böcker.

Så fort jag lägger ner honom är han snabb som blixten över på mage och sen upp och stå. Lägger jag ner honom igen, säger att nu är det natten du ska sova. Samma ritual pågår i kanske 1,5 h. Tillslut tycker han bara det är kul och skrattar bara åt mig.

Lämnar jag honom och går ut ur rummet gråter han så att han nästan kräks.

Känner att mitt tålamod snart tar slut.

Har ni några tips?

• nica
    soffipropp1987 skrev 2015-05-19 20:34:47 följande:

Vad gör jag för fel?

Börjar nattningen med att byta blöja, sätta på pyjamas och sen läsa lite böcker.

Så fort jag lägger ner honom är han snabb som blixten över på mage och sen upp och stå. Lägger jag ner honom igen, säger att nu är det natten du ska sova. Samma ritual pågår i kanske 1,5 h. Tillslut tycker han bara det är kul och skrattar bara åt mig.

Har ni några tips?

Du gör inget fel, han testar bara gränserna

Är de mörkt i rummet? Ta inte upp honom om han inte är ledsen för är han de ta upp och trösta och lägg han när han är tröstad. Troligen är de bara en period och han "testar" dig.

själv så ligger min dotter i vår säng bär hon nattas och rullar runt, babblar och tramsar massor innan hon somnar. Så jag har inga bra tips mer än ha tålamod :-P
  • ellami

Vad gör jag för fel?

Har ni några tips?

Hur sover han på dagarna? tänker om dagssömnen måste justeras, om han inte är tillräckligt trött på kvällarna.

Annars har jag inte många tips, här vaggas det till sömns i famnen och det är så sjukt jobbigt men han gallskriker i sängen, leker först och när han blir trött skriker och skriker han och vill komma upp. Förvisso kan han somna liggandes bredvid mig ammandes men jag vill sluta amma så då har det blivit vaggning.. Gah.
  • Kela1981

Vad gör jag för fel?

Har ni några tips?

Du gör inget fel!

Jag höll på att bli galen häromkvällen. Ingenting funkade när jag skulle lägga henne. Bara skrik och gråt och ålande överallt. Till slut så gav jag upp. Halv tio var klockan när jag äntligen fick henne i säng och med säng menar jag min säng :/

Ibland funkar det att ge henne välling i sin säng och så somnar hon där, 3 dagar senare funkar inte det längre utan då ska hon vaggas, 4 dagar senare ska hon bara sova i våra sängar....det skiftar hela tiden och jag är så mätt på det.

Så nu har jag bestämt mig; jag skiter fullkomligt i var och hur hon somnar så länge det är utan kamp och gråt. Omgivningen får peka hur mycket finger den vill och tycka att jag gör fel som gör si eller så. Både hennes och min sömn och sinnesro är viktigare än alla "borde" i världen. Jag lyfter över henne till egen säng när jag går å lägger mig men vaknar hon under natten och är ledsen så får hon komma över till oss igen.

Enligt mig så har man som mamma tillräckligt att oroa sig för ändå så därför tänker jag inte bry mig om sovvanorna förrän dom stör oss.

Hon äter dessutom som en kratta just nu så jag fokuserar min oro på det istället ;)
  • soffipropp1987

Tack för det uppmuntrande orden!

Vi har ganska mörkt i sovrummet, är lite ljus från dörren så det är ju inte kolsvart. Jag har tur som har en sambo som är hemma nästan alltid så att vi kan hjälpas åt med nattningen. Jag vill helst inte ha honom i min säng och vänja honom vid att jag är bredvid när han somnar, det är ju rätt effektivt dock. :)

• soffipropp1987

Inte långt kvar till Juni! På måndag fyller jag år och sen är det 19 dagar till Ls födelsedag!

Vem av våra Junibebisar fyller först?

• ellami
    soffipropp1987 skrev 2015-05-27 08:05:48 följande:

Inte långt kvar till Juni! På måndag fyller jag år och sen är det 19 dagar till Ls födelsedag!

Vem av våra Junibebisar fyller först?

Min fyller år på tisdag.. Tror han är först ut? :) känns som att det var igår jag födde honom!
Svar på tråden Junibebisar 2014