• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Juronjaure

Kan inte sluta skratta åt nicas bild, så fort jag kommer in i tråden :) Vilken unge, hur bär hon sig åt? :)

Hur mycket sover era små på dagarna? Tycker min sover ganska lite, brukar bli ungefär en timme, uppdelat på 2 eller 3 tillfällen (oftast vid matning). Sover bra på natten, så jag klagar inte, men är det inte lite?

• Axo

Har en förkyld liten plutt här hemma, inte lätt att vara liten och inte kunna andas ordentligt. Väntar bara på att han ska få förkylningsastma precis som storebror, har ingen lust att sätta mig på akuten av jag hoppas verkligen att han klarar sig.

Angående sömnen så har jag börjat se ett mönster i sovandet. Det brukar bli en eller två kortare tupplurar på ca 1 timme på förmiddagen sen en längre på ca två timmar på eftermiddagen.

• rosii

Usch, jag är så färdig med amningen! Helammar & känns som att jag bara ammar hela tiden. Varannan timma och det är det längsta. På kvällarna är det varje timma. Jag tycker det är mysigt att amma men jag vill inte amma heela tiden som de känns att jag gör. Jag förstår att det är vanligt ja, men jag är så less att hela tiden ha henne hängandes. Blir ju så begränsad, kan knappt fa ut på en löprunda utan att hon blir hungrig.

Jag hade velat del amma, amma nätter, sena kvällar och morgon resten ersättning. Men jag känner mig så jäkla ego när jag tänker som jag gör. Jag vill inte ta bort tisse helt, men risken finns ju att hon nekar bröstet & bara vill ha flska eller tvärtom. Åh, någon med liknande tankar? :( jag älskar att amma men inte så ofta, haha

• Kela1981

Sitter inlagd på barnavdelningen på Lunds lasarett med sessan :( Virusinfektion i halsen tror dom att hon har. Vägrade äta på 15 timmar!! Klarade oss precis undan sondmatningen eftersom hon började äta igen efter att hon fått Ipren. Vilken jäkla dag det har varit och natten blir nog inte superspännande heller :( bläääää! Stackars lilla plutt som inte kan berätta vad som är fel eller var hon har ont :/

• Juronjaure
    Kela1981 skrev 2014-09-27 22:31:44 följande:

Sitter inlagd på barnavdelningen på Lunds lasarett med sessan :( Virusinfektion i halsen tror dom att hon har. Vägrade äta på 15 timmar!! Klarade oss precis undan sondmatningen eftersom hon började äta igen efter att hon fått Ipren. Vilken jäkla dag det har varit och natten blir nog inte superspännande heller :( bläääää! Stackars lilla plutt som inte kan berätta vad som är fel eller var hon har ont :/

Men nääää, vad jobbigt :( Hoppas hon kryar på sig snart! Ja, visst är det fruktansvärt jobbigt att inte veta vad som är fel, man vill ju göra ALLT för de små liven...
  • nica
    Åttiotalist skrev 2014-09-27 20:00:12 följande:

Grattis! Själva ska vi styra flyttlasset till Bryssel i vinter. Min man fick ett jobberbjudande som var svårt att inte nappa på. Eftersom jag är hemma med lillan faller det sig bra i tiden. Vi har velat flytta utomlands länge och det känns som nu eller aldrig. 

Huset ska vi antingen hyra ut till bekanta eller om får det stå tomt. Vill inte ha främlingar boendes där. 

Så spännande och kanske lite läskigt också att lämna allt.

Men spännande med nytt äventyr
    Juronjaure skrev 2014-09-27 20:46:22 följande:

Kan inte sluta skratta åt nicas bild, så fort jag kommer in i tråden :) Vilken unge, hur bär hon sig åt? :)

Hur mycket sover era små på dagarna? Tycker min sover ganska lite, brukar bli ungefär en timme, uppdelat på 2 eller 3 tillfällen (oftast vid matning). Sover bra på natten, så jag klagar inte, men är det inte lite?

Jag har en envis liten dam som kan när hon vill:-P inte första gången hon kör "pippi-stilen" heller:-P

Ang. Sömn så sover cassie hela natten ( så skönt) på dagarna känns de ibland som hon aldrig sover eller bara korta perioder. Hon kan dock sova längre stund om vi är ute och kör
  • nica
    rosii skrev 2014-09-27 21:50:47 följande:

Usch, jag är så färdig med amningen! Helammar & känns som att jag bara ammar hela tiden. Varannan timma och det är det längsta. På kvällarna är det varje timma. Jag tycker det är mysigt att amma men jag vill inte amma heela tiden som de känns att jag gör. Jag förstår att det är vanligt ja, men jag är så less att hela tiden ha henne hängandes. Blir ju så begränsad, kan knappt fa ut på en löprunda utan att hon blir hungrig.

Jag hade velat del amma, amma nätter, sena kvällar och morgon resten ersättning. Men jag känner mig så jäkla ego när jag tänker som jag gör. Jag vill inte ta bort tisse helt, men risken finns ju att hon nekar bröstet & bara vill ha flska eller tvärtom. Åh, någon med liknande tankar? :( jag älskar att amma men inte så ofta, haha

Känner du så tycker jag absolut du ska trappa ner med amningen lite. Mår du bra så blir allt lättare och man blir på bättre humör också

Min dotter får ersättning till natten så en gång om dagen finns flaskor som efterlikna bröstet.

Hoppas lilla tjejen snart blir bättre!. Att föda i lund var underbart då personalen var så goa så hoppas att du får lika bra behandling där
  • soffipropp1987

Helt otroligt! Min son sov mellan 20.30-6.30, då ville han ha mat och sen somnade vi om igen till kl 9! Han är 3 månader och 8 dagar nu :D pigg och glad mamma!!!

• Axo

Usch vad jobbigt. Inget kul alls när de är så dåliga. Hoppas hon piggnar på sig snabbt, att ligga på sjukhus är verkligen ingen höjdare.
  • okajsa

Woohoo. Min bebis sover ungefär likadant. Det är underbart!

soffipropp1987 skrev 2014-09-28 17:48:22 följande:

Helt otroligt! Min son sov mellan 20.30-6.30, då ville han ha mat och sen somnade vi om igen till kl 9! Han är 3 månader och 8 dagar nu :D pigg och glad mamma!!!

Svar på tråden Junibebisar 2014