Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Sähär hittade jag min lilla loppa idag.
Hon blir tre månader idag och då ska jpn få vaccinet. Hur länge hat era bebisar haft feber efteråt?
Mina andra barn har fått vaccinet och personligen tycker att de är bra. Finns biverkningar på allt man trycker i sig. Jag anser dock inte att de som väljer att inte vaccinera sina barn gör fel.
En sak jag märkte när jag var på baby café förra veckan var att de bara var jag och en till som ammade typ 2 av 20 personer. De fick mig att undra lite om de typ är pinsamt att amma eller så numera.
Hon blir tre månader idag och då ska jpn få vaccinet. Hur länge hat era bebisar haft feber efteråt?
Mina andra barn har fått vaccinet och personligen tycker att de är bra. Finns biverkningar på allt man trycker i sig. Jag anser dock inte att de som väljer att inte vaccinera sina barn gör fel.
En sak jag märkte när jag var på baby café förra veckan var att de bara var jag och en till som ammade typ 2 av 20 personer. De fick mig att undra lite om de typ är pinsamt att amma eller så numera.
Tragiskt att det ska vara så känsligt med amning/flaskmatning. De som ammar får inte amma där de vill utan nedlåtande blickar, och flaskmatare får nedlåtande blickar för att de flaskmatar. Tragiskt!!! Det viktiga borde vara att alla bebisar får mat när de är hungriga. Var, när eller hur spelar väl för fasen ingen roll!
Apropå rörliga barn. Min unge ligger där hon ligger om jag inte håller i hennes fötter så att hon kan sparka sig framåt. Hon har så smått börjat försöka vända sig. Lämnade henne på rygg i vardagsrummet i morse, och när jag kom tillbaks låg hon och tok-ansträngde sig för att vända sig till mage (såg det ut som). Huvudet var dessvärre alldeles för stort för att detta skulle lyckas :P
För vår del får hon gärna vänta nååågra månader till med att ta sig runt, så att vi hinner barnsäkra lägenheten...
Har börjat ploppa upp bebisar som föds nu i mitt Facebookflöde. Då kände jag bara att jösses så skönt att ha en liten 3 månaders nu! Hade inte velat stå här med en tredagars idag :) Såhär efter 3 månader så har man ju verkligen lärt sig språket och man vet när dom vill äta eller sova. Ska nog vänta 3-4 år innan jag gör om det :) Haha!
Apropå rörliga barn. Min unge ligger där hon ligger om jag inte håller i hennes fötter så att hon kan sparka sig framåt. Hon har så smått börjat försöka vända sig. Lämnade henne på rygg i vardagsrummet i morse, och när jag kom tillbaks låg hon och tok-ansträngde sig för att vända sig till mage (såg det ut som). Huvudet var dessvärre alldeles för stort för att detta skulle lyckas :P
För vår del får hon gärna vänta nååågra månader till med att ta sig runt, så att vi hinner barnsäkra lägenheten...
Så skönt grupp vi har inget nedvärderande utan bara uppmuntrande så länge bebisen får mat och är nöjd så är de Struntsamma hur de blir de. Trist att man ska känna dömande blickar. Flaskmatade mina pojkar så har provat båda sätt.
Där jag bor är de många unga mammor kanske kan göra skillnad på Flaskmatning?
De är roligt att se vad bebisarna utvecklas på olika plan...vissa jollrar mer andra är mer rörliga. Små söta mirakel svårt att fatta att man gjort något så underbart