• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Juronjaure
    soffipropp1987 skrev 2014-09-22 17:54:27 följande:
    Då är hon en dag yngre än min Ludwig :)
    ...och en dag yngre än vår Signe ;)

Det är så härligt med en grupp där alla har barn som är nästan lika gamla! Guld värt, älskar er allihop :)
  • soffipropp1987
    Juronjaure skrev 2014-09-22 20:55:28 följande:
    ...och en dag yngre än vår Signe ;)

Det är så härligt med en grupp där alla har barn som är nästan lika gamla! Guld värt, älskar er allihop :)
    Va söt du e! Det är jätteskönt att ha er allihop som man kan ventilera och diskutera med :) Lovely!
  • Axo

Ska bli spännande att se hur detta går! La Malte i sin egna säng för första gången ikväll. Hoppas han kan sova där på nätterna nu

• smalljey
    boogiewoogie skrev 2014-09-22 21:51:47 följande:

Har tänkt till nästa vaccination att verkligen ta reda på vad sprutorna innehåller ! läste skrämmande annons om vaccination idag.... vaccin.me/2014/03/17/var-dotter-forgiftades-av-alla-sprutor-efter-mpr-vaccinet-forsvann-ogonkontakten-talet-och-livsgladjen/

Jag måste tipsa om Linda Karlströms föredrag på youtube om just detta (hennes egna barn blev vaccinskadade så hon har forskat i flera år med skrämmande resultat.) Jag kommer aldrig spruta in dessa gifter i min lilla dotter. Aldrig nånsin.
  • rosii

Ellami & kela hoppas det! Förra natten var hemsk, vaknade varje 1.5 h för att ammas & låg och tjorvade dessutom mellan gångerna. Vet ju att det brukar se ut så här och det blir bättre, men detta är helt klart dem värsta fasen så jag blir lite orolig att det skulle vara permanent :) haha

• soffipropp1987

Vill inte starta någon het diskussion men tänk att vaccinprogrammet faktiskt har stoppat många svåra sjukdomar och även utrotat några. Alla gör som dom vill, men jag ser hellre att min plutt får vaccinet än att han blir sjuk i någon av dom sjukdomarna. Speciellt kikhosta som går i nästan hela landet nu, jag vet att vaccinet inte börjar verka med en gång så jag håller honom fortfarande borta från stora folkmassor, men man känner sig klart säkrare när man vet att han fått vaccinet.

• Tizi

Min skrutta blir 3 månader idag och har fått vaccinet och det gick bra. BVC sköterskan sa att dom är ca 50% skyddade efter första sprutan och ca 85% efter andra sprutan och skulle dom få nån sjukdom skulle det bli lindrigare nu efter första sprutan.

Lillan vägde prick 6 kg och var 62 cm lång. Verkar som att bebisarna i tråden väger väldigt olika men är ganska lika på längden?!

• okajsa

Någon mer som har en bebis som börjat skrika i sömnen? Dottern har gjort detta i ett par nätter nu. Hon somnar utan problem och börjar skrika efter ca 1 timme fast hon öppnar inte ögonen och somnar om lika plötsligt som hon började skrika. Läste att det kunde vara en fas nu när hon närmare sig 4 månader.

• soffipropp1987
    okajsa skrev 2014-09-23 14:56:08 följande:

Någon mer som har en bebis som börjat skrika i sömnen? Dottern har gjort detta i ett par nätter nu. Hon somnar utan problem och börjar skrika efter ca 1 timme fast hon öppnar inte ögonen och somnar om lika plötsligt som hon började skrika. Läste att det kunde vara en fas nu när hon närmare sig 4 månader.

Min har gjort så några gånger, men inte mer än 4-5 kanske. Tänkt att det har varit luft som vill komma upp.
Svar på tråden Junibebisar 2014