• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Kela1981
    okajsa skrev 2014-09-23 14:56:08 följande:

Någon mer som har en bebis som börjat skrika i sömnen? Dottern har gjort detta i ett par nätter nu. Hon somnar utan problem och börjar skrika efter ca 1 timme fast hon öppnar inte ögonen och somnar om lika plötsligt som hon började skrika. Läste att det kunde vara en fas nu när hon närmare sig 4 månader.

Min flicka har också gjort det ett par gånger, jag har tolkat det som mardrömmar eller kanske magknip. Hittills har hon inte vaknat av det. I natt rev hon sig själv och skrek då till men vaknade inte då heller.
  • LovaViola

Min Elsa är tre månader idag! Senast vi vägde och mätte henne var hon ca 6kg tung och 59,5 cm lång. Och vi skulle tagit vaccinationssprutorna idag, men vi hoppade det! Tycker hon är på tok för liten för alla dessa gifter! Man måste läsa på som förälder, tycker jag.. Inte bara följa med strömmen.. Alla gör som de vill, men man kan inte säga att de föräldrar som inte vill gå igenom vaccinationsprogrammet inte tänker på sina barns bästa. Sen vet jag inte om vi inte kommer vaccinera alls eller om vi kommer vänta tills hon är lite äldre och tåligare. Tyvärr skyddar ju inget vaccin till 100% heller, så även fast man tagit sprutorna så kan man bli smittad, men det kan nog bli ngt lindrigare. Detta är min privata åsikt, och jag kan ändå förstå folk som vaccinerar sina barn :) likväl som jag kommer välja att inte ge min dotter kött och jag hoppas att folk kan acceptera min ståndpunkt också!

• Kela1981
    Juronjaure skrev 2014-09-22 20:55:28 följande:
    ...och en dag yngre än vår Signe ;)

Det är så härligt med en grupp där alla har barn som är nästan lika gamla! Guld värt, älskar er allihop :)
    Vad du är gullig! Jag fullkomligt älskar att detta inte är en prestige-grupp där alla måste tycka samma och man tävlar i vems barn som kan mest <3 Här kan man verkligen skriva vad som helst och det är alltid ok och man får massa stöd. Puss på er allihop!!!
  • Kela1981
    Axo skrev 2014-09-22 21:45:56 följande:

Ska bli spännande att se hur detta går! La Malte i sin egna säng för första gången ikväll. Hoppas han kan sova där på nätterna nu smile1.gif

Hur gick det? Sov han bra i egen säng?
  • Axo
    Kela1981 skrev 2014-09-23 17:45:04 följande:

Hur gick det? Sov han bra i egen säng?

Han sov i sin säng till klockan 5, men då brukar han vakna även om han legat i våran säng. Då vill han ha lite närhet och somnar om gott när han får ligga hos mig!
  • ellami
    LovaViola skrev 2014-09-23 17:20:41 följande:

Min Elsa är tre månader idag! Senast vi vägde och mätte henne var hon ca 6kg tung och 59,5 cm lång. Och vi skulle tagit vaccinationssprutorna idag, men vi hoppade det! Tycker hon är på tok för liten för alla dessa gifter! Man måste läsa på som förälder, tycker jag.. Inte bara följa med strömmen.. Alla gör som de vill, men man kan inte säga att de föräldrar som inte vill gå igenom vaccinationsprogrammet inte tänker på sina barns bästa. Sen vet jag inte om vi inte kommer vaccinera alls eller om vi kommer vänta tills hon är lite äldre och tåligare. Tyvärr skyddar ju inget vaccin till 100% heller, så även fast man tagit sprutorna så kan man bli smittad, men det kan nog bli ngt lindrigare. Detta är min privata åsikt, och jag kan ändå förstå folk som vaccinerar sina barn :) likväl som jag kommer välja att inte ge min dotter kött och jag hoppas att folk kan acceptera min ståndpunkt också!

Vi har också hoppat vaccinet. Han blir 4 månader snart och har fått en ny tid om 4 veckor, men jag funderar på att säga nej även den gången. Jag är inte den som tar emot allt som erbjuds mitt barn och sväljer det med hull och hår, så för mig var det en självklarhet att läsa på, och ju mer man läser på desto mer rädd blir man för vaccin.. Tyvärr. Det finns oerhört mycket mörka sidor, siffror och fakta som kommer fram.. Så svårt att fatta beslut och då har jag från början varit helt opartisk och läst "båda sidors" argument.
  • smalljey
    ellami skrev 2014-09-23 22:15:49 följande:
    Vi har också hoppat vaccinet. Han blir 4 månader snart och har fått en ny tid om 4 veckor, men jag funderar på att säga nej även den gången. Jag är inte den som tar emot allt som erbjuds mitt barn och sväljer det med hull och hår, så för mig var det en självklarhet att läsa på, och ju mer man läser på desto mer rädd blir man för vaccin.. Tyvärr. Det finns oerhört mycket mörka sidor, siffror och fakta som kommer fram.. Så svårt att fatta beslut och då har jag från början varit helt opartisk och läst "båda sidors" argument.
    Exakt samma situation som du. Min syster är väldigt inne på den alternativa sidan och har nämnt faran med vacciner tidigare. Men bu när jag själv fick bebis så var jag helt opartisk för nu handlar det om mitt lilla liv så jag vill vara bombsäker på att jag kan besluta med hjärtat och inte ångra mig. Och precis som du så hittar jag bara värre och värre grejer hela tiden och undrar hur fasiken den här världen är funtad. Som sagt Linda Karlström på youtube, det föredraget fick mig att bestämma mig. Uscha. Men samtidigt förstår jag självklart alla som vaccinerar sina barn för skrämseltaktiken är läskig och man får sällan veta nåt alternativ, så, ja det är frivilligt men jag tycker också att man ska läsa på ordentligt och inte bara lyssna på vad andra säger
  • Juronjaure

Alltså, alla får göra som de vill, men hur hög barnadödlighet skulle vi inte ha i sverige om dessa massvaccinationer INTE hade införts? Anledningen till att många sjukdomar som förr dödade barnen har utrotats i landet är ju just att staten rekommenderat och lyckats få nästan alla föräldrar att låta vaccinera sina ungar. Om folk i större utsträckning struntar i att vaccinera sina barn lär ju dessa sjukdomar komma tillbaks, och hur många ungar kommer inte dö då? Så tänker jag...

• Juronjaure
    soffipropp1987 skrev 2014-09-10 12:08:42 följande:

Jag har hängt upp lite ringar i babygymmet och det uppskattas :)

Vart köper man såna ringar? Har köpt ett babygym, men nackdelen är ju att Puttan inte når grejerna, helt meningslöst... Hon skulle äääälska såna här extraringar att dra i :)
Svar på tråden Junibebisar 2014