Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Någon mer som har en bebis som börjat skrika i sömnen? Dottern har gjort detta i ett par nätter nu. Hon somnar utan problem och börjar skrika efter ca 1 timme fast hon öppnar inte ögonen och somnar om lika plötsligt som hon började skrika. Läste att det kunde vara en fas nu när hon närmare sig 4 månader.
Min Elsa är tre månader idag! Senast vi vägde och mätte henne var hon ca 6kg tung och 59,5 cm lång. Och vi skulle tagit vaccinationssprutorna idag, men vi hoppade det! Tycker hon är på tok för liten för alla dessa gifter! Man måste läsa på som förälder, tycker jag.. Inte bara följa med strömmen.. Alla gör som de vill, men man kan inte säga att de föräldrar som inte vill gå igenom vaccinationsprogrammet inte tänker på sina barns bästa. Sen vet jag inte om vi inte kommer vaccinera alls eller om vi kommer vänta tills hon är lite äldre och tåligare. Tyvärr skyddar ju inget vaccin till 100% heller, så även fast man tagit sprutorna så kan man bli smittad, men det kan nog bli ngt lindrigare. Detta är min privata åsikt, och jag kan ändå förstå folk som vaccinerar sina barn :) likväl som jag kommer välja att inte ge min dotter kött och jag hoppas att folk kan acceptera min ståndpunkt också!
Ska bli spännande att se hur detta går! La Malte i sin egna säng för första gången ikväll. Hoppas han kan sova där på nätterna nu
Hur gick det? Sov han bra i egen säng?
Min Elsa är tre månader idag! Senast vi vägde och mätte henne var hon ca 6kg tung och 59,5 cm lång. Och vi skulle tagit vaccinationssprutorna idag, men vi hoppade det! Tycker hon är på tok för liten för alla dessa gifter! Man måste läsa på som förälder, tycker jag.. Inte bara följa med strömmen.. Alla gör som de vill, men man kan inte säga att de föräldrar som inte vill gå igenom vaccinationsprogrammet inte tänker på sina barns bästa. Sen vet jag inte om vi inte kommer vaccinera alls eller om vi kommer vänta tills hon är lite äldre och tåligare. Tyvärr skyddar ju inget vaccin till 100% heller, så även fast man tagit sprutorna så kan man bli smittad, men det kan nog bli ngt lindrigare. Detta är min privata åsikt, och jag kan ändå förstå folk som vaccinerar sina barn :) likväl som jag kommer välja att inte ge min dotter kött och jag hoppas att folk kan acceptera min ståndpunkt också!
Har tänkt till nästa vaccination att verkligen ta reda på vad sprutorna innehåller ! läste skrämmande annons om vaccination idag.... vaccin.me/2014/03/17/var-dotter-forgiftades-av-alla-sprutor-efter-mpr-vaccinet-forsvann-ogonkontakten-talet-och-livsgladjen/
Alltså, alla får göra som de vill, men hur hög barnadödlighet skulle vi inte ha i sverige om dessa massvaccinationer INTE hade införts? Anledningen till att många sjukdomar som förr dödade barnen har utrotats i landet är ju just att staten rekommenderat och lyckats få nästan alla föräldrar att låta vaccinera sina ungar. Om folk i större utsträckning struntar i att vaccinera sina barn lär ju dessa sjukdomar komma tillbaks, och hur många ungar kommer inte dö då? Så tänker jag...
Jag har hängt upp lite ringar i babygymmet och det uppskattas :)