Teresiat skrev 2014-08-02 17:24:26 följande:
Linnis! Härligt :) tänk på att det kan missvisa om man testar längre fram, typ efter vecka 8.. Hook effect kallas det tydligen. Menar bara att man inte ska oroa sig om man får ett misstämmande resultat när man testar väldigt sent.
Bella, vad roligt att ni är överens om namn redan. Linnea är ett jättefint namn! Vi har pratat lite och båda gillar namnet Charlie om det blir en kille.. Men det är långt ifrån bestämt :)
Jag och min kompis (som blev gravid exakt samtidigt som mig) ska träffa några av våra närmsta vänner ikväll på middag.. Vi kan inte hålla oss, utan vi kommer berätta för dem ikv :) om något tråkigt händer så är det ändå skönt att de vet..
Jo, jag vet att testen kan få "error" om hcg är för högt och har även läst att hcg börjar minska efter ett tag, vet dock inte efter hur lång tid. Blir bog inte så måmnga fler test nu, har en sticka kvar som jag kan ta om jag känner mig orolig nån gång... = )
Jag har oxå träffat vänner ikväll och kunde inte heller hålla mig från att berätta... = ) Tycker oxå att det är skönt att dom vet om det skulle gå dåligt en gång till.