• Bella 89

Gravid igen - gick det bättre andra gången?

Idag kom mitt plus! Det känns helt overkligt, 12 månader har vi försökt sedan missfallet. Började misstänka graviditeten genom den oerhörda växtvärken i livmodern. Trots att jag bara är i vecka 4+1 enligt kalendern. 

I alla fall, vi förlorade vårt barn i missfall förra gången. Så jag behöver stilla mina nerver en aning. Ni som fått missfall, fick det bättre den andra gången? 

• Svar på tråden Gravid igen - gick det bättre andra gången?
  • Teresiat

Åh det är verkligen aldrig kul med mf. Och som ni säger, det är säkert olika för alla...

Jag kollade fel igen!! Haha, är jag vimsig eller vad?! Det går inte att boka några privata ul här innan 11/8.. Så där rök den möjligheten.. Vi får helt enkelt anta att allt är bra. Igår kom det kanske två femkronor bruna flytningar (alltså ej färskt blod) och idag har det kommit en halv femtiöring. Har ingen molvärk längre... Känns som att det är för lite för att man ska utesluta att pyret i magen lever.

Hur mår ni??

• Bella 89
    Teresiat skrev 2014-07-28 23:14:38 följande:

Åh det är verkligen aldrig kul med mf. Och som ni säger, det är säkert olika för alla...

Jag kollade fel igen!! Haha, är jag vimsig eller vad?! Det går inte att boka några privata ul här innan 11/8.. Så där rök den möjligheten.. Vi får helt enkelt anta att allt är bra. Igår kom det kanske två femkronor bruna flytningar (alltså ej färskt blod) och idag har det kommit en halv femtiöring. Har ingen molvärk längre... Känns som att det är för lite för att man ska utesluta att pyret i magen lever.

Hur mår ni??

Det låter väldigt positivt med chanserna för att allt är okej. Och du har uppenbarligen graviditetshjärna med tanke på all vimsighet så det är ett symptom du kan räkna till dig. Flört
  • linnis83

Hur mår ni??

Låter ju positivt att det är så lite och inget färskt blod. = )

Själv har jag väldigt mycket molvärk/växtvärk, mest på natten. Vet ju att det är ett vanligt symtom och att det är ett bra tecken, men lite nervös blir jag allt.... = /
  • linnis83

Hur mår ni??

Hur har det gått för dig?
  • linnis83

Nu har jag bokat tid för inskrivning! Frågade om vul men fick till svar att jag skulle prata med bm på första besöket OM jag fortfarande känner mig orolig (vilket jag ju förmodligen kommer att göra...). 4 veckor kvar till dess....*suck*

Hur går det för er andra?

• Teresiat

Linnis, men det lät ändå positivt att du ska få prata med bm om det. Personen i telefonen hade kunnat sagt nej på en gång, som de gör här.. Håller tummarna att du ska få göra ett!

Jag har inskrivning inte nu i veckan men nästa. Har inte blött något mer och har fortfarande symtom. Ömma bröstvårtor framförallt och foglossningar. Ska till sjukgymnasten på torsdag.. Även om det inte går att göra så mkt så hoppas jag att de har en del tips för att lindra och förebygga.

Vad är era symtom? Har ni berättat för nära och kära att ni är gravida?

• Bella 89
    linnis83: Får hoppas de kommer låta dig göra ett vul, men 4 veckors väntan är inte rolig att vänta på inskrivning, varje dag är en plåga när man är så rädd som man är. 

Teresiat: Vad kul att höra att allting fortfarande går bra! Jag har också börjat få foglossning, kände det rejält igår, ringde till 1177 och hennes bästa tips var att sträcka på ryggen, hon hade rätt, det lättade problemen, och sova på hårt underlag. 

Andra symptom just nu inkluderar yrsel och darrighet på benen, går in i saker hela tiden. Är konstant trött, orkar verkligen ingenting, ganska borta i huvudet. Idag när jag vaknade funkar inte internet, antog jag glömt fakturan så ringde in och beklagade mig och bad om uppgifterna men hade visst redan betalat. Varpå jag börjar gråta och frågar varför de stängt av mitt internet då. Så ja, gravidhjärna och humörsvängningar ingår också i symptomen. Och brösten blir bara ömmare och ömmare. 

Slutligen har jag fått en väldigt rolig "graviditetskomplikation". Katten vägrar lämna min mage, hon ska ligga på den dygnet runt och går jag någonstans följer hon med och försöker hoppa upp i farten. 

Har berättat för ett par utvalda, men ska berätta för resten av världen den 1 September. Då är det 2 år sen vi gifte oss, och 1 år sen vi förlorade den förra. Kändes passande. 
  • linnis83

Ja, jag hoppas verkligen de går med på det!

Jag har ömma bröstvårtor, inte just nån ömhet i resten av brösten och mer i det vänstra av nån anledning. Känner av molvärk till och från, men tycker det har minskat lite. Jättetrött...men sov dåligt flera nätter i rad förra veckan så det kan vara sviter efter det oxå. Mer kissnödig än normalt.

Men så jobbigt det låter att redan börja känna av fogarna! Det är ju ett tag kvar lixom... = ) Kände ni av dom vid förra grav oxå?

• Bella 89
    linnis83 skrev 2014-08-01 10:11:42 följande:

Ja, jag hoppas verkligen de går med på det!

Jag har ömma bröstvårtor, inte just nån ömhet i resten av brösten och mer i det vänstra av nån anledning. Känner av molvärk till och från, men tycker det har minskat lite. Jättetrött...men sov dåligt flera nätter i rad förra veckan så det kan vara sviter efter det oxå. Mer kissnödig än normalt.

Men så jobbigt det låter att redan börja känna av fogarna! Det är ju ett tag kvar lixom... = ) Kände ni av dom vid förra grav oxå?

Det märks att du inte riktigt vågar tro att du faktiskt är gravid och ska få barn den här gången då du förklarar bort dina symptom på annat. Förhoppningsvis blir det bättre efter vul, när man verkligen inser att det är på riktigt och man ska bli mamma. Din lillas hjärta ska ju ha börjat slå nu till och med. 

Hade ingen foglossning i förra graviditeten, eller molvärk. Det känns som att denna gången förbereder sig kroppen för "the long run", förra gången verkade den veta att det var kört från första början. 
  • linnis83
    Bella 89 skrev 2014-08-01 10:18:08 följande:
    Det märks att du inte riktigt vågar tro att du faktiskt är gravid och ska få barn den här gången då du förklarar bort dina symptom på annat. Förhoppningsvis blir det bättre efter vul, när man verkligen inser att det är på riktigt och man ska bli mamma. Din lillas hjärta ska ju ha börjat slå nu till och med. 

Hade ingen foglossning i förra graviditeten, eller molvärk. Det känns som att denna gången förbereder sig kroppen för "the long run", förra gången verkade den veta att det var kört från första början. 
    Ja, nog tycker jag att jag har väl lite symtom för att det ska kännas "på riktigt". Känner nog efter och grubblar på det betydligt mer än förra gången... Men jag känner ju faktiskt mer symtom än sist och betydligt tidigare i alla fall. Önskar bara att det där illamåendet kunde slå till med dunder och brak...

Svar på tråden Gravid igen - gick det bättre andra gången?