Mimipig skrev 2015-05-20 01:17:57 följande:
Oh. Du har rätt! Jag har inte ens tänkt på att mors dag är min dag!!! Jag tänkte bara på min mamma! Vi ska ha en liten namngivningsceremoni/grillfest för Walter då. Vad fint att det blir "livskaparens" dag också. Ha! Det kommer min man ALDRIG att fatta att han bör uppmärksamma. Jag är lite ledsen för att han är så dålig på att fixa bra presenter till viktiga dagar. Tex så var det ju väldigt nära att W föddes på min 35-årsdag, men det blev 4 h innan. Min present: en rebus a la På Spåret som ledde fram till att han ska bekosta ett par ergonomiska promenadskor till mig. Sexigt. Orkade inte ens bli besviken. Men han informerade mig redan innan om att han inte kommer ha råd med nån push-present eftersom han blivit Sv med jobbet (men jobbar ändå fortfarande typ heltid). Han glömde även köpa nåt till vår ettåriga bröllopsdag samt även vår årsdag. Så nä, morsdagspresent kan jag glömma. Kanske lika bra att jag köper nåt till mig själv på gemensamma kontot?
Haha min kille är inte heller så bra på presenter. Oftast måste man påminna honom att man ens kommer vilja ha något, även till jul och födelsedagar för annars glömmer han det helt, ev panikköps något på Ica Maxi.
Eftersom jag faktiskt blir ledsen och besviken över att inte få något har jag tagit saken i egna händer genom att vara väldigt tydlig med att önska mig något som jag tror han ska kunna hitta.
Även där har jag dock fått inse att man måste vara VÄLDIGT tydlig och inte lämna något upp till hans eget omdöme. Några år försökte jag att önska mig nattlinne med tanken att han då kanske skulle köpa något sexigt han vill se mig i, och att det skulle kännas lite kul för honom att handla till mig. Första gången kom han då hem med en pyjamas i mjukisbyxtyg. Den gick inte så bra att ha på sig, eftersom toppen var i en oversize modell som han köpt i storlek XL (Jag hade M) som ramlade ner över axlarna och av helt enkelt. Hans motivering var att det är skönt att sova i något stort. Till var ett par prickiga byxor som han tydligen lyckats lalla in på barnavdelning och köpt i storlek 146, dom gick ju inte upp över röven kan jag säga.
Nästa år var jag mer tydlig med att jag önskade mig ett sexigt nattlinne, då kom han hem med en lila syntetsak som inte var särskilt avslöjande, knälång och täckande upptill, även den två storlekar för stor
Kommer garanterat inte få något på mors dag, kanske ett grattis när han kommer på det. Fast man får faktiskt ta med i bedömningen att han aldrig själv vill ha presenter. Jag brukar dock ändå köpa kläder, i rätt storlek, till honom.