Inlägg från: Lavish |Visa alla inlägg
  • Lavish

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-05-07 11:54:16 följande:
    Jag avskydde att visa mig i badkläder redan före graviditeten, nu har jag rejält med lös hud och sladder inte bara på magen, utan även låren. Dessutom väldigt mycket bristningar på magen, och på en yta stor som en hand på vardera lår.

Jag har avskytt baddräkt sen jag var 12, och gör det fortfarande. Jag har kort överkropp och ingen midja, med en låg bikinitrosa kan man i alla fall lura ögat lite.

Nu vete fan. Burkini?! :D
    Burkini vore nått. Kanske inte är så politiskt korrekt av mig men jag har alltid roats av tanken på att ta på mig en burka och sen sitta nära folk och prata om något riktigt snuskigt och perverst. Burkini på beachen kan fungera för detta. 
  • Lavish
    ebe91 skrev 2015-05-07 12:04:31 följande:
    Jag ska köpa en ny bikini, eftersom brösten växt se enormt nu medan jag ammar finns det inte en chans att jag kan komma i mina vanliga bikinis... Överdelen täcker väl knappt vårtgården ;) men då måste man ju hitta en som passar fulla/nyätna bröst... Degmagen får folk stå ut med, jag bryr mig då inte om den :)
    Haha men om du tar på dig en bikiniöverdel som knappt tänker vårtgården så kan du räkna med att åtminstone hälften av alla på stranden aldrig kommer märka om magen är lite degig... 
  • Lavish

Blir ingen namngivningsfest här. Dop är uteslutet då vi inte är kristna, namngivning funderade jag på till sonen men det blev inte av och nu skulle det kännas fel att bara ha för andra barnet.

Dessutom är jag för ego helt enkelt. Jag tror inte vi föräldrar skulle ha särskilt kul eller njuta av dagen, jag vet att jag blir stressad och springer runt som en skållad råtta när jag ska vara värdinna och det skulle bli mycket jobb och en ganska stor utgift. Allt det hade ju varit okej om det var en stor grej för barnet, så som sonens fyraårskalas vi fixade nyligen, men Linnea lär ju inte bry sig, möjligtvis blir hon irriterad över bristande tillgänglighet på tutte under tiden. Så det blir ju egentligen mest för resten av familjen och vännernas skull, blir dem som får njuta av festligheten liksom. Och det bjuder jag inte på just nu

• Lavish

Här står väckarklockan på 7.15 på vardagarna och då måste jag upp som allra senast även om barnen sover, om jag ska hinna få allt klart och få ner sonen till förskolan till kl 9 när dom vill att alla ska vara där. 

Tycker ändå vi just nu har en rutin som fungerar rätt bra. Linnea sover oftast mellan amningarna på natten, vaknar ca 3-4 ggr för att äta. Jag är än så länge om inte utsövd så iaf inte helt död på dagarna, till viss del tror jag man går på nån hormoncocktail såhär i början för normalt hade jag aldrig varit "normal" på dagarna om jag behövt vakna 3-4 ggr per natt. 

Sen sover hon bara 20 minuterspass på dagarna normalt, ibland i famnen och ibland i vagnen vi har i lägenheten. Men åtminstone på förmiddagen är hon rätt godmodig när hon är vaken och kan sitta i sin sitter upp till 20 minuter om hon får titta på något som jag gör som att städa i köket (Dock sitter hon lugn inte där i 20 min om jag sitter vid datorn...). Annars är hon oftast trevlig i famnen framför TVn. Framåt kvällen blir hon mer grinig, men då är sambon här. 

• Lavish
    snö 81 skrev 2015-05-09 06:10:04 följande:

Jag gjorde en något läskig upptäckt igår kväll.

Efter förlossningen sa barnmorskan att jag inte gått sönder alls och inte behövde sy minsta lilla stygn. Efter krystningen från helvetet (han kom ut på en krystvärk) så kändes det för bra för att vara sant.

Igår kväll kikade jag av någon anledning lite noggrannare där nere och såg då att jag hade typ trasiga köttslamsor vid öppningen. Det såg även ut att vara trasigt mot mellangården, fast på insidan.

Så nu känner jag mig livrädd för efterkontrollen på måndag, vad kommer hon säga och vad måste göras....

Oj, hoppas det är något som kan läka av sig själv och inte en hemsk miss av barnmorskan. 
  • Lavish

Usch vad orolig jag blev när jag läste om det där med framfall. Önskar nu att jag stått på mig och krävt en undersökning på efterkontrollen.

Ibland känns det lite skavigt när jag går långt, typ som att en luftbubbla vill ut eller nått. Tycker inte jag haft så mycket problem, men å andra sidan har jag inte haft sex än och inte har jag tittat med en spegel heller. Tror inte ens jag har någon liten spegel som man kan göra det med. Fast knipa kan jag ju. Och förra gången kändes det som hela underlivet var på väg ut i flera veckor efteråt och det blev ju bra sen. 

Hoppas verkligen att det går tillbaka av sig själv för er som drabbats iaf. Naturen är fan grym alltså. Det är ju sjukt att man ska drabbas av så mycket skit bara för att man får barn, och själv känner jag mig rätt bitter över att det är vi kvinnor som får betala "priset" för barnen medan karlarna får barn utan något av eländet. Även utan "skador" så är jag tigerrandig, slapp, och tuttarna ser verkligen inte ut som dom gjorde före första barnet, i mycket negativ bemärkelse... 

• Lavish
    ebe91 skrev 2015-05-10 22:37:35 följande:

Tycker Bosse ätit dåligt hela dagen, sen under eftermiddagen/kvällen blev han mest sur när jag skulle ge han bröstet. Sög 2-3 ggr o sen skrek han bara... Klämde på bröstvårtan o det kom mjölk, försökte pumpa men fick då knappt ut ngt... Vet att det kan vara svårt o få ut med pump. Tillslut blev vi less då han inte verkade nöjd så värmde utpumpad mjölk som vi hade i frysen, han fick 135 ml typ, sen vaggade jag han en kort stund o sen däckade han.. Verkar ju som att det var hunger det beror på, men kan inte förstå hur? Sist gick han upp 600g på 3 veckor, har totalt gått upp från 3400g till 5555g o han är idag 9 veckor. Mjölken kan väl inte bara ta slut mitt i allt? Köpte två amningsbhar i fredags som jag använt nu under helgen, tidigare bara haft amningslinne. Bharna sitter åt lite mer men är absolut inte tajta, kan det bero på dom? Han äter typ med 2-3 timmars mellanrum om dagarna och 1 gång/natt, gjort detta länge...

Kan det vara mer att han var missnöjd med att äta från bröstet idag? När dom börjar bli lite större blir dom lättare distraherade av annat som händer och går att titta på runtomkring och kan inte riktigt koncentrera sig på att äta. Kanske prova att ha riktigt lugnt och stilla runt er och försöka? 

Med sonen blev det så när han hade fått torsk (svamp i munnen) så att han fick lite ont av att suga. Då blev han frustrerad och släppte innan det runnit till. 
  • Lavish

Här har det börjat funka ganska bra att sätta henne i sittern på mest upprätta läget så att hon kan titta på mig. Då kan jag ställa in sittern i köket eller badrummet och städa eller duscha snabbt medan hon tittar på. Men det är ju inga evigheter hon är nöjd så utan 15-20 minuter. Och det är bara de senaste veckorna det har gått, tror hennes syn eller kanske hur mycket hon förstår av vad hon ser har förbättrats så att det funkar bättre. (Hon är 9 veckor) 

Men det går bara under förutsättning att:

1. Hon ser mig hela tiden, direkt blir det gnäll om man lämnar synfältet

2. Jag rör mig hela tiden, funkar inte att sitta vid datorn eller måla naglarna

3. Hon är mätt och inte för trött. 

• Lavish

Och även jag kämpar på med städningen med av skälet att jag vill kunna ta emot besök så att jag inte blir ofrivilligt isolerad för att det är för stökigt. I vanliga fall är jag inte världsbäst på att städa men brukar hålla standarden acceptabel genom att ha gäster med jämna mellanrum som tvingar mig att städa järnet innan de ska komma. Men just nu kan man inte satsa på att kunna städa 3-4 timmar i streck och få ordning utan nu gäller det ju att inte låta det förfalla från början, för då kommer man inte ifatt sen med två barn att se efter. 

• Lavish

Härligt med en egen kväll SvanE!

Idag har varit en toppendag med Linnea! En vän skulle komma förbi och fika och på morgonen var jag orolig över hur jag skulle hinna städa och baka något, men det gick fantastiskt. Hon sov som vanligt nästan inget men hon satt snäll i babysittern och sen låg i gymmet jättelänge, mellan några amningar. Hann inte bara det nödvändigaste att diska, dammsuga och moppa, utan även sånt jag betraktar som extra lyx som att torka köksluckorna, röja upp bland papperna på mitt skrivbord och liknande. Samt baka en jättegod "italiensk äppelpaj med citron och pinjenötter".

Sen när vännen kom blev hon iofs gnällig och fortsatte sen med det resten av kvällen, men vad gör väl det  

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?