Inlägg från: Lavish |Visa alla inlägg
  • Lavish

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jag är museilärare (guide på museum). Eftersom jag oftast arbetar på uppdrag mot arvode så jobbar jag sällan heltid, däremot tjänar jag rätt bra i timmen när jag väl jobbar. Så fast sambon tjänar betydligt bättre per månad så är det inget större avbräck att jag går in och jobbar några dagar så länge jag faktiskt har uppdrag de dagarna.

Fördelen med att jobba så är att det är väldigt flexibelt och jag lägger mitt eget schema, nackdelen är förstås att det är rätt osäkert. Eftersom sambon har en schysst trygg inkomst känns det rätt smidigt just nu under de första småbarnsåren, sen ska jag nog söka mig vidare. 

• Lavish
    Mimipig skrev 2015-04-24 22:47:28 följande:

Nu kanske jag delar tråden i läger, men jag har varit ute på min första Aw och druckit vin. Enligt min bm så får bröstmjölken samma promillehalt som blodet, dvs PROMILLEHALT, vilket i så fall innebär att filmjölk och andra livsmedel innehåller mer alkohol än blodet, och jag kommer att amma honom utan att han tar skada. Jag vill bara lyfta frågan, för det känns som om det lever kvar så många fördomar om alkohol i bröstmjölk. Hur känner ni inför alkohol och amning? Givetvis är jag inte full och osäker på att hantera barnet.

Jag bekymrar mig inte alls för promillehalt vad gäller bröstmjölken. 

Överhuvudtaget tycker jag faktiskt att alkoholkonsumtion och moderskap har varit en icke-fråga för mig (däremot finns ju alltid andra som har åsikter åt det ena eller andar hållet.)