• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • mammave

Blir lite trött på att inte veta min menscykel. Den haralltid varit regelbunden förr, men bara för att vi börjat försöka har den blivit helknäpp. Hur ska jag räkna bim då? Allt mellan 23 och 30? Får se när denkmr denna gång om den normaliserat sig (hoppas förstås den uteblir dock ). Tidigast bim på fred, men tror inte den är så kort egentligen, det var ngt konstigt då.

• mammave

Blir lite trött på att inte veta min menscykel. Den haralltid varit regelbunden förr, men bara för att vi börjat försöka har den blivit helknäpp. Hur ska jag räkna bim då? Allt mellan 23 och 30? Får se när denkmr denna gång om den normaliserat sig (hoppas förstås den uteblir dock ). Tidigast bim på fred, men tror inte den är så kort egentligen, det var ngt konstigt då.

• Janna84
    Minxy skrev 2014-12-15 21:24:38 följande:

Janna: vad glad jag blir! Det låter jättebra att ni fick fin kontakt med läkaren, sånt är superviktigt. Bra att ni har planen utstakad, men jag förstår om du oroar dig lite för alla röda dagar nu.

Jag fick också progesteron utskrivet efter ett missfall. Månaden därpå blev jag gravid och 9 månader senare föddes dottern! :)

Det låter bra! Nu ska vi bara lyckas med konststycket att bli gravida.
    mammave skrev 2014-12-16 14:28:45 följande:

Visst ville du undvika ÄL-test? Annars är ju det toppen för att se när ÄL inträffar och beräkna BIM. Jag blir inte alls stressad av testen utan tycker det är oerhört skönt att ha koll. Min menscykel har varit helt regelbunden den senaste tiden men den har varit lite oregelbunden i perioder.
  • mammave

Janna: ja, sist blev jag bara stressad av äl-testerna. Är ju bara på försök tre, så lite längre fram kanske jag testar det om mensen fortsätter vara knepig.

• Janna84

Hos läkaren skrattade vi när vi berättade om det senaste halvårets desperata försök Läkaren skrattade med oss och tyckte ändå att vi hade hållit ut bra länge innan det blev sexschema och specialglidmedel. Sök på Klas Eriksson och "aldrig får man ta det lite lugnt" så ska ni få se ett roligt klipp på hans facebooksida

• Micka!

Janna84; härligt, att ni fick en bra läkare...hoppas att det blir plus nu

Ringde BM i måndags, ska dit den 7 jan, fick min BM som jag hade med sonen...för 6 år sedan, hon är jättebra och vi hade alltid roligt på träffarna ! Ska bli kul o se henne igen Men jag kommer nog inte bli erbjuden kub, då ska man vara minst 35! Jag kommer vara 34 när bebis kommer!!! Men vill ha ett vul i v12 för att se att bebis lever!

• limegrön

Grattis till er som plussat i tråden... det ger lite hopp till oss andra som ältar.

nu till en kanske dum fråga men kan man ha 2 ägglossningar med ca 3-4 dgr mellanrum i samma cykel? Såklart att man ska släppa fler ägg om det blir twins men så många dgr emellan funderar jag på. Jag fick nämligen ett positivt äl-test morgonen 9 dec med tillhörande transparenta flytningar som började några dgr innan (plus molande smärta). Den 12 dec fick jag hemska äl-smärtor och flytningarna höll i sig hela veckan, alltså sammanlagt ca 9 dgr. Nu funderar jag på om jag har haft 2 ägglossningar?! Jag tog aldrig något mer äl-test, men brukar få äl-smärtor vid äl som jag fick den 12 dec.

• mammave

Limegrön: kan nog även vara så att det inte lyckades släppa först (har jag hört ngnstans) och sen släpper.

Micka: vad skönt att veta att man får en bra BM. Jag hade samma med mina två och det kändes tryggt o hon kände mig o så. Hon är tyvärr inte kvar längre.

• mammave

Tänk om man kunde ha en kamera i livmodern så man kunde se allt som händer därinne Så skulle man slippa alla spekulationer om vad kroppen håller på med för konstigheter och slippa undra om man är gravid el inte. Får uppfinna det. Tror jag skulle bli rik då :-P

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea