• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Janna84
    Minxy skrev 2014-12-30 13:22:12 följande:
    Men Janna, GRATTIS!!!!!!! :D
    Tusen tack!

Jag trodde inte alls på den här månaden eftersom jag jobbade sent kvällen innan ÄL (så maken låg och sov när jag kom hem) och på självaste ÄL så var det julbord med jobbet och jag var med till slutet i vanlig ordning.

I morse när jag testade så trodde jag först att jag såg i syne men jag skyndade mig att ta ett test till och helt plötsligt hade jag två positiva test framför mig. Min man vill dock inte tro på det än för han tycker testen är för svaga. Helt förståeligt med tanke på hur länge vi försökt men om några dagar ska jag överbevisa honom med ett tydligare test. Nu hoppas jag bara att vi får behålla lilla pyret och jag kan lova att jag kommer fortsätta ta progesteron slaviskt för att vi äntligen ska få vår efterlängtade trea!
  • Janna84

Ska vi starta upp en tråd för oss gravida där vi kan dela med oss av våra graviditetsbesvär? Jag har personligen tyckt att det varit jobbigt att höra om gravidkrämpor som max pågår i 38 veckor samtidigt som jag själv försökt bli gravid i ca 180 veckor. Vi kan ju fortfarande hänga kvar i den här tråden och peppa dem som försöker bli gravida men förskona dem från våra "angenäma" problem. Eller hur känner ni som fortfarande försöker? Jag har inte velat säga något tidigare men nu när jag själv är gravid vill jag inte bidra med samma känsla till någon annan. Hur känner ni som fortfarande försöker?

Mangoo, jag är ledsen om jag var hård mot dig när du klagade på illamående. För mig kändes det dock som ett slag i magen eftersom illamåendet alltid varit ett positivt tecken för mig (jag har varit gravid utan illamående ett antal gånger men det har alltid slutat med missfall). Just illamående är en känslig fråga för mig (som jag helt ärligt ser fram emot ) men det är ju självklart omöjligt för dig att veta. Hur som helst ber jag om ursäkt om jag var för hård!

• Minxy

Janna, vad skönt att du tar upp det, för jag har funderat på det vid flera tillfällen men inte vetat om jag ska föreslå något eller inte. Jag är helt för att starta en separat tråd för de som plussat! Meningen är ju att alla ska följa med in i den tråden så småningom :)

• mammave

Janna: åh, grattis! Håller tummarna att blödningarna försvinner.

Mig spelar det ingen roll om ni startar en ny tråd el inte.

• mammave

Dock känns det som det blir ganska ensamt i denna tråd. Det känns som de flesta plussat, utom jag Vilka är fortfarande kvar och skriver som inte plussat? Iskristall och Lectin och jag? Ngn jag missat?

• Micka!
    Janna84 skrev 2014-12-30 13:18:29 följande:

Jag passar på att skjuta en tidig nyårsraket och meddelar att jag är gravid! 

Jag har dock fått små blödningar både igår och idag så jag försöker att inte ha för höga förhoppningar. Trots blödningarna är det ett stort framsteg för oss att bli gravid efter nästan 3,5 år!

Stort Grattis Janna84, härligt...så rooolligt efter så länge........, håller tummar och tår för att lillbebis ska stanna!!!! Vi väntar ju framförallt barn men förstår, känner lika själv!
  • Micka!
    mammave skrev 2014-12-30 18:09:10 följande:

Dock känns det som det blir ganska ensamt i denna tråd. Det känns som de flesta plussat, utom jag Vilka är fortfarande kvar och skriver som inte plussat? Iskristall och Lectin och jag? Ngn jag missat?

Hur känner ni som inte plussat då? Vill ni att vi som plussat är kvar....själv är jag gärna kvar...men blir det jobbigt med alla gravidbesvär känns det ju inge bra, vill ju inte göra någon deppig..med det! Har inte skrivit så mycket om mina besvär av den anledningen!
  • Iskristall

Grattis Janna84!

Angående ny tråd eller inte för er gravida...så får ni göra som ni vill för mig. Ska jag vara ärlig har jag börjat känna mig lite likgiltig. Efter över ett års försök... Men såklart det känns tomt i tråden!

Mammave, ja jag är också kvar i tråden som oplussad.

• mammave

Jag har er gärna kvar och tycker inte det är jobbigt att det pratas gravidkrämpor!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea