• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Minxy
    Janna84 skrev 2014-12-13 13:43:17 följande:

Men Minxy nu har du ju passerat BIM! Hur mår du?

Mår oförskämt bra, fick starkt plus igår på BIM+2 :)

Har absolut inga symptom. Mår inte illa. Har ingen växtvärk. Brösten ömmar mindre än tidigare. Men så har mina tidigare graviditeter också varit, så jag försöker att inte oroa mig.

Har redan fått "stor mage", men det är gaser...blir så jäkla uppblåst :(

Jag ska ändra i vår BIM-lista bara jag kommer åt en dator :)

• Micka!

Jag har också tagit ett till test, var orolig för att jag mår hyffsat bra i mina tidigare graviditeter har jag mått jätteilla och kräkts mycket!!!!! Så glad, för det var det svar jag ville ha på testet ska försöka sluta att vara så nojig!!!

• Micka!

Lectin; jag och min karl har inte heller varit synkade när det gäller önskan om ett till barn, jag har tänkt på det i 6 år...men det har inte varit läge, men nu var det min karl som som var mer på!

Det ordnar sig nog...ibland kan tiden vara bra! Känner själv att gosa med bebis är något vi båda längtar efter och vara långledig från jobbet är inte helt fel det heller! Det är mycket som väger in tycker jag hoppas ni kommer fram till det beslut som funkar för er

• mammave

Vilka fina tester! Vill oxå ha ett likadant Har inte skrivit nytt Bim eftersom min mens varit knepig de två senaste ggr. Troligtvis har jag väl bim runt julafton

• mammave

Är det på måndag ni påbörjar utredningen, Janna? Du får uppdatera oss vad de säger. Håller tummarna att det går bra

• Micka!
    mammave skrev 2014-12-13 22:45:07 följande:

Ni som plussat ska ni ringa BM snart el avvaktar ni lite?

Jag väntar lite med att ringa BM, det har fortfarande inte sjunkit in riktigt att jag är gravid, men jag kanske gör det i slutet av veckan som kommer !!
  • Janna84
    mammave skrev 2014-12-13 22:49:45 följande:

Är det på måndag ni påbörjar utredningen, Janna? Du får uppdatera oss vad de säger. Håller tummarna att det går bra

Yes, imorgon är första besöket hos läkaren
  • Minxy

Mammave: jag har ringt, har hälsobesök hos mvc inplanerat till onsdag 17/12. Riktiga inskrivningen lär väl bli i februari nån gång när jag kommer in i v. 12.

Till min privata bm ska jag den 7 juni, kommer nästan vara i v. 9 då

Janna: vad spännande! Håll oss uppdaterade :)

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea