• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Janna84
    limegrön skrev 2015-07-24 16:32:53 följande:

Ja det kan ju vara värt ett försök absolut. Man börjar ju gripa efter halmstrån nuförtiden. Ska tillbaka i augusti nästa gång och göra spolningen så får ta upp det med dem då.

Samtidigt kände är vi inte nöjda med första besöket, vi fick känslan av att läkaren ville bli av med oss så fort som möjligt. Vi skulle ju få ett SAMTAL stod det i kallelsen. Men det som skedde var att läkaren berättade att alla blodprov och spermaprovet så bra ut och sedan gjorde hon ett VUL för att kolla om ÄL var på gång. sen bye bye.. När jag försökte inleda ett samtal om vår situation fick man höra i sil med  "ni vet väl att ni ska vara samman vid äl?" öh...hallå!? kände oss väldigt dumförklarade. Vet inte vad jag förväntade mig av besöket men lite tips och råd kanske och inte bli behandlad som jag vore på ungdomsmottagningen 14 år gammal. Så hoppas spolningen ger mer.

Jag fick ett liknande bemötande från början men blev sedan hänvisad till en privat gynläkare som var helt underbar. Jag hoppas att ni får träffa en annan läkare nästa gång eller allra helst att ni blir spontant gravida. Stort lycka till!
  • Janna84
    Iskristall skrev 2015-07-22 16:37:20 följande:

Men grattis Janna84! Vad roligt!

Tack för gratulationen även om min avsikt var att peppa er andra Vi har ju fått vänta på både tvåan och trean så jag vet hur jobbigt det är med längtan.
  • Lectin
    limegrön skrev 2015-07-25 09:13:09 följande:

Gjorde ett test i morse bim-4 vågar jag vara försiktigt positiv?

Ojojoj limegrön! Jag ser ett svagt streck! Så spännande!
  • limegrön

janna84: var du gravid? Hur långt gången är du? Ursäkta jag har inte hängt med riktigt.

• Micka!
    limegrön skrev 2015-07-25 09:13:09 följande:

Gjorde ett test i morse bim-4 vågar jag vara försiktigt positiv?

Grattis, det är ju ett plus
  • mammave

Limegrön: jag ser ett streck! Nästan så jag törs säga grattis... Elr tar du några sprutor som kan visa plus?

• limegrön

Säger lite försiktigt Tack! Tar inga sprutor el nåt men besvikelsen blir ju enorm om det visar sej vara ett falskt plus. Ska försöka hålla mej till måndag och ta ett nytt test, då borde det ju vara starkare om det är nått.

• Oväsen

Hej! Jag skrev i tråden i början men lyckades få mitt plus rätt fort (vi försökte i 26 månader men i tråden hann jag bara vara några dagar/nån vecka) så jag vet inte om nån kommer ihåg mig. Jag brukar kika in ibland för att se hur det går och jag hoppas så att alla får sin önskan om ett tredje barn uppfyllt.

Limegrön, jag hoppas verkligen att du fått ett riktigt positivt test men jag fick så där en gång under de månader som vi försökte utan att vara gravid. När man försökt länge och man hoppas och längtar så mycket känns det väldigt jobbigt när man tror sig fått ett plus som senare visar sig vara fel. Nu hoppas jag verkligen att du får ett starkare positivt test nästa gång du testar och att det inte är nåt falskt testsvar!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea