• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • emjh
    limegrön skrev 2015-08-03 20:26:17 följande:

Lyckan varade inte så länge. Tror att jag fått/håller på att få missfall. Började blöda yttepytte rosa flytningar i lördags som har ökar till kraftig mensblödning idag. känns snopet.

Ånej, beklagar! :(
  • Iskristall
    limegrön skrev 2015-08-03 20:26:17 följande:

Lyckan varade inte så länge. Tror att jag fått/håller på att få missfall. Började blöda yttepytte rosa flytningar i lördags som har ökar till kraftig mensblödning idag. känns snopet.

Men nej vad tråkigt Limegrön! Stor kram
  • limegrön

Tack för era varma omtankar. Känns konstigt nog rätt bra nu. Blödningen har slutat och jag ser fram emot att börja försöka igen så snabbt som möjligt. Lite förvånad över min egna reaktion, trodde nog att ett missfall skulle bryta ner mig totalt, men känner mig ist starkare och mer peppad än någonsin. Nu vet vi ju att vi KAN iaf. Detta var första missfallet för mej och nu har jag ju den erfarenheten oxå, tur i oturen att det kom så pass tidigt. Senare hade nog varit mycket tuffare. Hoppas min positivism håller i sej bara, haha

håller tummarna för dej nu Lectin.

• Lectin

Vilken härlig inställning limegrön! Nu kör vi!

Jag kunde, som vanligt, inte hålla mig ifrån testen utan tog ett lloyds testa tidigt imorse. Tokblankt. Nå det är fortfarande tidigt så än ger jag inte upp!

• Iskristall
    Lectin skrev 2015-08-05 20:54:55 följande:

Vilken härlig inställning limegrön! Nu kör vi!

Jag kunde, som vanligt, inte hålla mig ifrån testen utan tog ett lloyds testa tidigt imorse. Tokblankt. Nå det är fortfarande tidigt så än ger jag inte upp!

Åhh vi håller tummarna Lectin!
  • Fronten
    limegrön skrev 2015-08-05 13:29:19 följande:

Tack för era varma omtankar. Känns konstigt nog rätt bra nu. Blödningen har slutat och jag ser fram emot att börja försöka igen så snabbt som möjligt. Lite förvånad över min egna reaktion, trodde nog att ett missfall skulle bryta ner mig totalt, men känner mig ist starkare och mer peppad än någonsin. Nu vet vi ju att vi KAN iaf. Detta var första missfallet för mej och nu har jag ju den erfarenheten oxå, tur i oturen att det kom så pass tidigt. Senare hade nog varit mycket tuffare. Hoppas min positivism håller i sej bara, haha

håller tummarna för dej nu Lectin.

Beklagar. Men vad skönt att du känner så just nu.Snart är det nog ett nytt litet frö därinne ska du se
  • GrönaDruvan

Trist limegrön
    Härligt att du är positiv iaf!
    Idag är jag på bim +6, men igår kom det lite blod när jag torkade mig, så mens på gång.

Hur räknar ni när mensen startar? För på mig kan det komma lite blod i flera dagar utan att det egentligen blöder liksom.. Jag brukar räkna från dagen det startar på riktigt så att säga...

Funderar på att ta ett uppehåll denna månaden, då bim verkar infalla precis när vi är i Turkiet nästa gång. Hade varit skönt att bara koppla bort det då och kunna ta en drink och öl i solen utan att behöva undra ifall man är gravid...

• Lectin
    GrönaDruvan skrev 2015-08-06 11:34:32 följande:

Trist limegrön

Idag är jag på bim +6, men igår kom det lite blod när jag torkade mig, så mens på gång.

Hur räknar ni när mensen startar? För på mig kan det komma lite blod i flera dagar utan att det egentligen blöder liksom.. Jag brukar räkna från dagen det startar på riktigt så att säga...

Funderar på att ta ett uppehåll denna månaden, då bim verkar infalla precis när vi är i Turkiet nästa gång. Hade varit skönt att bara koppla bort det då och kunna ta en drink och öl i solen utan att behöva undra ifall man är gravid...

Äsch då GrönaDruvan! Har du blött idag också? Har du testat nåt mer? Jag brukar räkna från när det drar igång ordentligt men markerar även pytteblödningarna i kalendern så att jag kan se eventuella mönster.
  • Iskristall
    GrönaDruvan skrev 2015-08-06 11:34:32 följande:

Trist limegrön

Men tråkigt!

Min mens brukar dra igång på en gång så jag har aldrig problem med sätta ut dag ett i cykeln. Men jag kan tänka mig att jag skulle ta dagen där det sätter igång ordentligt som dag ett om jag hade småblödningar innan.
  • Lectin

Negativt idag också. Livmodertappen är stängd och hård som en surtants snörpta mun. Lätt lätt värk i tjejmagen som jag inte kan avgöra huruvida det är mensvärk eller inte. Knappt några symtom annars. Pyttelite öm i brösten kanske. Tänker på att jag ju saknade symtom helt när jag blev gravid första gången och hoppas därför lite extra... Men de senaste två cyklerna har jag tagit äl-spruta med gravidhormon och haft massa jättetydliga symtom så jag minns knappt hur det är utan spruta. Idag känner jag mig negativ och har plockat fram menskoppen...

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea