• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • GrönaDruvan

Ja, här är jag igen... Vi kämpar på..nyss haft bim tror jag. Inte kört med äl stickor denna månaden, men tror ungefär tidsmässigt att det var äl iaf. Har bara sexat 2 ggr denna gång, och vet inte ens om vi tajmat äl, så har inga större förväntningar faktiskt.
    Nu var detta "bara" försök 7, men jag börjar ändå tröttna på att det blir en verkstad av alltihop. Kan jag inte bara få bli gravid nu? Kan vi inte alla bara få bli det?

• Lectin

Håller med GrönaDruvan...

Fast just nu är jag både förvånad och förväntansfull för det verkar som det är äl på g här! håll tummarna! Har både äl-värk (i båda äggstockarna!!) och äl-flytningar. Inget positivt äl-test än men åtminstone ökning idag jämfört med igår.

• Iskristall

Härligt Lectin om äl är på väg! Var är du i din cykel? Jag trodde du var i väntan på BIM  

• Lectin
    Iskristall skrev 2015-07-22 11:56:56 följande:

Härligt Lectin om äl är på väg! Var är du i din cykel? Jag trodde du var i väntan på BIM  

Nej jag fick mens i månadsskiftet och skulle starta ny cykel med letrozol men hade inget hemma. Fertilitetskliniken hade semesterstängt så jag bestämde mig för att ta semester från tabletterna jag också och se om jag möjligen skulle få egen äl eller om kroppen bara skulle vila till i augusti. Så plötsligt hittade jag en karta letrozol i medicinskåpet när jag var på jakt efter katternas avmaskningsmedel... Eftersom letrozol ökar lh-nivåerna utgick jag från att det inte är någon nackdel att ta dem senare i cykeln heller så jag startade typ en och en halv vecka för sent. Och nu är alltså äl på g.  Räknar med bim runt 5/8. Får se om jag får utslag på äl test eller när flytningarna upphör om jag kan justera datumet.

Slarvigt av mig att inte uppdatera bim-tråden!

http://www.familjeliv.se/forum/thread/74231472-bim-trad-for-pratsjuk-35-forsoker-fa-en-trea
  • Iskristall
    Lectin skrev 2015-07-22 12:47:32 följande:

Nej jag fick mens i månadsskiftet och skulle starta ny cykel med letrozol men hade inget hemma. Fertilitetskliniken hade semesterstängt så jag bestämde mig för att ta semester från tabletterna jag också och se om jag möjligen skulle få egen äl eller om kroppen bara skulle vila till i augusti. Så plötsligt hittade jag en karta letrozol i medicinskåpet när jag var på jakt efter katternas avmaskningsmedel... Eftersom letrozol ökar lh-nivåerna utgick jag från att det inte är någon nackdel att ta dem senare i cykeln heller så jag startade typ en och en halv vecka för sent. Och nu är alltså äl på g.  Räknar med bim runt 5/8. Får se om jag får utslag på äl test eller när flytningarna upphör om jag kan justera datumet.

Slarvigt av mig att inte uppdatera bim-tråden! www.familjeliv.se/forum/thread/74231472-bim-trad-for-pratsjuk-35-forsoker-fa-en-trea

Aha! Då är jag med! Bra med små gömmor letrozole haha

Jag uppdatetade bim-tråden jag med. Men min bim är ju egentligen en bm, beräknad mens eftersom vi inte fått till nå sex pga sjukdom tyvärr
  • Janna84

Hej alla! Det var länge sedan sist nu.

Till att börja med, stort GRATTIS mammave!

limegrön skrev 2015-07-19 16:45:30 följande:

Hej igen..

varit off ett tag men ändå läst och följt er kamp och strävan. Är imponerad av er Lectin och iskristall (och er andra) som orkar kämpa vidare trots besvikelsen varje månad. Jag har saknat er så ska försöka vara lite mer aktiv framöver. Gick in en sväng och läste på bim-Tråden och då slog det mig att flera som var med i tråden i början ska föda sina bebisar nu snart. Och vi är inte ens gravida än....kändes tungt i hjärtat..

Vi kämpar oxå på, inget plus än. Men har gjort en början till utredning. De kan inte hitta några fel på varken mig eller mannen. Också lite frustrerade, vad gör vi för fel då liksom? Nästa steg är att kolla äggledarna så det är fri passage, spolning eller vad det kallas. Så fram till dess kör vi på som vanligt. Nu är det den eviga väntan på bim som hägrar, nedräkning. Bim ca 28 juli.

och stort grattis till mammave

Vi körde på utan skydd i drygt tre år innan vi lyckades, varav ca 1,5 år med seriösa försök att pricka in ÄL. När utredningen påbörjades så frågade jag om jag kunde ha för låg produktion av progesteron varpå läkaren skrev ut det med kommentaren "det kan inte skada". Gissa om vi blev förvånade när det tog sig redan första månaden med extra progesteron (och dessutom dålig tajming från vår sida när jag hade ÄL). Det kan kanske vara värt ett försök (eller kanske tre?) även för er del? Kolla med läkaren. Det går att mäta progesteronhalten men dessvärre inföll alla våra blodprov på helgdagar så vi testade aldrig mina värden utan körde på med extra progesteron direkt.

Lycka till alla nya och gamla! Jag var nästan på väg att ge upp men jag är glad att vi fortsatte kämpa för snart kommer vår efterlängtade lillebror
  • VeronikaK
    Lectin skrev 2015-07-22 11:10:03 följande:

Håller med GrönaDruvan...

Fast just nu är jag både förvånad och förväntansfull för det verkar som det är äl på g här! håll tummarna! Har både äl-värk (i båda äggstockarna!!) och äl-flytningar. Inget positivt äl-test än men åtminstone ökning idag jämfört med igår.

Heja heja! Håller tummarna för att äl kommer!

Har ungefär en vecka till BIM nu men vi befinner oss långt från ett apotek, så det blir nog inget gravtest den här gången. Lika bra det.
  • VeronikaK

Hur går det Lecitin? Något utslag på äl-test?

Här har PMS-humöret anlänt vilket brukar betyda mens inom en vecka, precis som beräknat. 

• Lectin
    VeronikaK skrev 2015-07-24 09:49:28 följande:

Hur går det Lecitin? Något utslag på äl-test?

Här har PMS-humöret anlänt vilket brukar betyda mens inom en vecka, precis som beräknat. 

Ja idag var det klart starkare men inte heeelt positivt ännu. om det blir som det brukar så missar jag toppen och har svagare igen imorgon... Men allt som bryter mönstret är välkommet!
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea