• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lectin

Vinkevink Oväsen! Visst minns vi dig! Hur har det gått? Berätta!

Här sitter jag och önskar att jag kunde tempa så jag hade lite mer detaljkontroll! Starka äl-tester fredag morgon och kväll, lördag morgon och kväll och imorse. Liiiite starkare fredag kväll och liiiite svagare lördag kväll och imorse. Aldrig helt positivt... Men Lh-toppen borde alltså ha varit någonstans mellan fredag morgon och lördag morgon, eller hur? Äl-flytningar hade jag från måndag till fredag. På lördagen var de borta. Fortfarande öm över äggstockarna idag. Det har lugnat sig igår och idag även om det aldrig lagt sig som det brukar efter äl. Har varit öm på båda sidor sedan förra helgen ungefär. Vad drar man för slutsats av detta? Jag vet att det bara är att vänta och se men jag är ju gaaaanska analyserande av mig. Skulle tippa på att ägget om det nu släppte, gjorde det natt till lördag eftersom äl-flytningarna upphörde då. Bim isåfall lördag 8 augusti. Måste ändra i bim-tråden igen.

Tänk så mycket tankar... Bara för en ägglossning!

• Oväsen

Lectin, det har gått bra för mig Födde min tredje dotter den 10 maj. Hade en rätt kämpig graviditet där jag bl a fick graviditetsdiabetes som jag var tvungen att insulinbehandla och hela alltet slutade i akutsnitt då tre försök med sugklocka inte fungerade och jag inte orkade mer. Dotter låg för högt upp så jag fick inga krystvärkar trots att jag var fullt öppen 12 tim innan snittet. Dottern var stor när hon föddes (4460 g och 54 cm) och hon fortsätter växa nu, mest på längden. Men trots allt är jag bara så lycklig över att vi lyckades få vårt tredje barn

Tråkigt att ni fortfarande är några kvar som kämpar för att bli gravida. Det är en jobbig resa att göra när det drar ut på tiden. Det sliter på psyket att hoppas och bli besviken månad efter månad. Jag hoppas verkligen att ni alla får känna lyckan av att bli gravid samt att kunna fullfölja graviditeten.

• Lectin

Grattis till dottern! Men oj vilken dramatik! Hoppas ni mår bra allihop. Har du hunnit landa i att ni är fem i familjen nu?

Ja visst är det tungt i omgångar. Ibland är jag så fokuserad på kroppen och symtom när jag letar efter äl eller väntar på bim eller mens att jag rent glömmer bort vad det egentligen är vi väntar på! Kanske lika bra det... Men jag brukar få lite svindel när jag väl kommer på att vi ju försöker bli fler i familjen.

• limegrön

Lectin; man håller på att testa och analysera dessa nedrans äl test och ändå vet man inte exakt när de är helt positiva. Jag har iofs aldrig tempat, fick aldrig ordning på det där så la ned det. Sen sket jag i allt va stickor var och bara körde med digitalt äl test. Dyrt ja men fasen så mycket bättre än att tolka och analysera. Sen säger ju alla att ha sex varannan dag hela cykeln så missar man inte äl. Kanske e bra men inte alltid man är sugen eller det stämmer med jobb och de barnen man redan har som kanske e extra mammiga ngn kväll. Summa sumarum så låter det som att du hade äl i helgen. Så nu hållt alla tummar.

Oväsen; Grattis till din minsting.

• limegrön

Plötsligt händer det. Kan detta vara beviset för att man inte ska ge upp om man vverkligen vill ha ngt. Kan jag andas ut nu och vara 100% glag? Vågar jag? Tog dessa två test i morse.
  • Oväsen

Lectin, mina andra två tjejer är (snart) 10 och 8 år så omställningen att ha en bebis igen är rätt stor men vi har fått ett lyxexemplar som är nöjd nästa hela tiden och sover hela nätter redan Att vi är en fler märks tydligast när vi åker bil då vi inte längre har en plats över (ska köpa 7-sits så snart jag pluggat klart) och så fick vi inte sova alla i samma rum när vi sov en natt på hotell utan fick dela upp oss på två rum. Annars är nog livet som innan med ett barn till att älska. Känner mig rätt lugn och avslappnad. Berättade för BVC-sköterskan att jag upplever trean som mycket mer kontaktsökande än de andra barnen. Lilla fröken söker ofta ögonkontakt och när hon fått den så börjar hon prata med en. Kanske mina andra barn också gjorde så men jag var så uppslukad av livet med första barnet och sen två små samtidigt så jag inte märkte nåt. Sköterskan sa att hon hört fler trebarnsföräldrar säga samma sak.

limegrön, jag skulle tolka dom testen som positiva. Grattis!

• emjh

Hej!

Jag hoppar gärna in här om ok. Är 38 år, har en fyraåring och en 10-månaders och vill ha en tredje. Min man har äntligen bestämt sig för att han vill samma sak.

Först var han på, sen av och nu på igen. :)

Jag ammar fortfarande och fick inte tillbaka min mens förrän nu i juli, tog alltså 9månader! Men nu när jag vet så kör vi! Det var svårt att bli gravid andra gången så jag har inga höga förhoppningar men det blir en spännande resa!

• mammave

Lectin: jag fick ingen stegring alls när jag plussade, så äl-tester är svåranalyserade enligt mig Jag trodde inte jag hade äl då men så var det ju uppenbarligen inte

• Lectin

Men limegrön så underbart! Grattis!!!! <3

Välkommen emjh och lycka till! Ska bli kul att följa din resa.

Åh så mysigt det låter Oväsen!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea