• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Fronten
    Lectin skrev 2015-10-03 08:21:49 följande:

Plus! Och mycket tydligare än förra gångerna! Åh hoppas hoppas det går vägen nu då. Håll alla tummar de kommande dagarna ladies!!!

Stort Grattis Lectin ????
  • Niyoh81

Hej..goppar in här om de är ok? :)

Är 34 år och ja har 3 barn sen tidigare. Är nygift och vi försöker bli med barn.

Är lite förvirrad...skulle ha äl den 16 se men när ja körde äl någon dag innan visade de inget. Tog i 5 dagar men visade inget. Var nog tidigare än beräknat. Jag och mannen har mys nästan varje dag denna månad.

Fick i onsdags mens men mycket mindre än vanligt. Brukar blöda massor de första dagarna. Inte denna gång. Har fortfarande väldigt ont i bröstvårtorna, mår illa till och från sen har jag varit fruktansvärt svullen och konstig i magen. Min temp ligger fortfarande runt 37 grader...ligger vanligtvis på 36,3.

Nån som haft så vid sin mens?

• Fsake
    Niyoh81 skrev 2015-10-03 22:19:28 följande:

Hej..goppar in här om de är ok? :)

Är 34 år och ja har 3 barn sen tidigare. Är nygift och vi försöker bli med barn.

Är lite förvirrad...skulle ha äl den 16 se men när ja körde äl någon dag innan visade de inget. Tog i 5 dagar men visade inget. Var nog tidigare än beräknat. Jag och mannen har mys nästan varje dag denna månad.

Fick i onsdags mens men mycket mindre än vanligt. Brukar blöda massor de första dagarna. Inte denna gång. Har fortfarande väldigt ont i bröstvårtorna, mår illa till och från sen har jag varit fruktansvärt svullen och konstig i magen. Min temp ligger fortfarande runt 37 grader...ligger vanligtvis på 36,3.

Nån som haft så vid sin mens?

Har du gjort ett grav test? Annars gör det
  • Fsake
    Fsake skrev 2015-10-04 00:17:13 följande:
    Har du gjort ett grav test? Annars gör det
    Min glada gubbe försvann på slutet. Jag hoppas du får ett plus! Annars får du vänta till nästa försök...
  • Lectin
    VeronikaK skrev 2015-10-03 08:55:03 följande:

Nämen grattis Lectin!!! Fantastiskt! Det kommer att gå bra den här gången.

Fsake skrev 2015-10-03 20:07:36 följande:

Grattis!!! Håller tummarna att det går vägen!

Fronten skrev 2015-10-03 22:51:22 följande:

Stort Grattis Lectin ????

Tack hörrni! Har svårt att vara glad än så länge. Nojjar och tror att jag ska börja blöda hela tiden. Har bestämt mig för att vänta till fredag med att ringa fertilitetskliniken. De brukar boka in tidigt ultraljud så man får se lilla hjärtat picka.
  • Lectin

Klart du får Niyoh81! Välkommen! Jag håller med Fsake. Ta ett gravtest för säkerhets skull. Det kan ju också vara så att du inte hade ägglossning den cykeln. Jag brukar få sparsam blödning när jag inte haft äl.

• Fia14

Halloj, 

Grattis Lectin!! Så klart går det vägen och vi hoppas att det smittar av sig

Här är det ÄL dags så nu har vi försökt fredag och lördag. Idag är mannen bortrest, lite stressande faktiskt, jag vet att varannan dag räkas som "fullt tillräckligt" men det är ändå lite stressande.... 

• Fia14

Slänger in en fråga då det verkar som att flera av er använder ägglossningstest (jag använder Clearblues digitala med dubbel indikator). 

Jag fick en (1) dag med hög nivå (blinkande gubben) och sen en dag med maximal nivå (glada gubben). Den glada gubben fortsätter ju sen att lysa så det är ingen mening att testa mer (med det testet). Nyfiken som jag är så tog jag en annan hållare och andra stickor och testade ändå dagen efter. Då blev det en nolla...

Om man nu oftast har maximal fertilitet i två dagar borde väl det nya testet också visa maximal fertilitet? Dock har jag läst nån stans i instruktionerna att testet "lär känna" din kropp först, och sedan noterar ändringar. Vad innebär det då om man tar sitt första test på en hög eller max dag? Syns inget då? (japp, lite överanalyserande på gång här  )

• Fia14
    limegrön skrev 2015-10-01 17:46:29 följande:

Idag är jag riktigt bitter. Fick mensen idag! Förstår mej verkligen inte på min kropp. Jag var 100 på att det tagit sej denna gång. Har alla symptom jag har haft de andra graviditeterna men näh..... Denna enorma besvikelse gång på gång.. Fick ett psykbryt förrut och berättade minsann för min stackars sambo att det kommer aldrig bli ngn trea så vi kan lika gärna lägga ner allt vad göra barn är. Jag kommer väl förmodligen komma över även denna besvikelse som alla andra gånger (tappat räkningen tom) och dyka på sambon vid nästa äl. Men just nu vill jag bara ge upp.

De gånger jag får liknande psykbryt så svarar min man alltid att han gärna vill ha ett barn till, men blir det inget så går det lika bra ändå. Jag tror att vi vill lika mycket, men han blir inte det minsta knäckt av att det inte tar sig utan tycker att vi ska vara glada för de barn vi har. Klart han har rätt, men det hade ju ändå varit skönt att kunna deppa ihop liksom... Han verkar inte heller alls gå och tänka på det här dagarna och veckorna igenom som jag gör. Måste vara skönt...
  • Niyoh81

Gjorde gravtest dagen innan mens å då visade minus. Grymt störande eftersom de gått på första försöket med de andra 3. Nu blir de vårt 4:e försök. Var över 5 år sen jag sist va gravid.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea