• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Iskristall
    Lectin skrev 2015-10-03 08:21:49 följande:

Plus! Och mycket tydligare än förra gångerna! Åh hoppas hoppas det går vägen nu då. Håll alla tummar de kommande dagarna ladies!!!

Vad är det jag läser?! Grattis och lycka till Lectin!
  • Lectin

Tack Fia14! Den sortens äl-test har jag tyvärr ingen koll på. Men om du fått maxutslag en dag är väl det bättre än inte alls, eller?

Tack Iskristall!

Attans Niyoh81! Men det är inte kört förrän mensen kommer!

• limegrön

Fia14: Det är samma med min sambo, han visar liksom inte sin besvikelse som jag gör. Det gör ju mig lite frustrerad, vill ju se han lika ledsen som jag. Han säger ju såklart att det är tråkigt att det inte vill ta sej och han förstår min besvikelse. Han är annars inte nån direkt "känslomänniska" så ser det som att det är hans sätt att hantera situationen. Som du säger så hade man nog mått bättre av att vara lite "man" just nu. Hade blivit mindre knäckt då. I vår situation är det ju oxå så att vi har inga barn ihop (jag har 2 sedan tidigare) så jag blir mer besviken än sambon över tanken på att han kanske aldrig kommer få några biologiska barn. Han är världens bästa bonuspappa och jag vill så gärna ge honom ett biologiskt barn.

• Lectin
    limegrön skrev 2015-10-05 10:23:06 följande:

Åh men Grattis Lectin. Det är du sååå värd, som du (ni) har kämpat.

Gulle dig limegrön! Tack!
  • mammave

Lectin: stort grattis!!! Det var längesen jag läste här nu, men kul att få läsa ett så positivt inlägg när jag läser nu på morgonen.

• Lectin
    mammave skrev 2015-10-06 06:14:36 följande:

Lectin: stort grattis!!! Det var längesen jag läste här nu, men kul att få läsa ett så positivt inlägg när jag läser nu på morgonen.

Tack! Tog ett till test idag som ökat ordentligt i styrka så snart kanske jag törs tro på det också.
  • Lectin

Lite seg på morgonen tror jag... Kul att se dig mammave! Hur går det för dig?

• Ankissen

Grattis Lecitin!

Får jag vara med här? Fyller 37 om två veckor och har precis plussat med nummer tre.

• VeronikaK
    mammave skrev 2015-10-06 06:14:36 följande:

Hur går det för dig mammave? Jag vet inte om jag blandar ihop dig med någon annan nu, men var det inte din man som var tveksam till att fortsätta försöka? Här är det fortsatt veligt. Har valt ändå att köra på den här månaden, men känner alltmer att beslut behöver fattats eftersom det inte verkar bli ngt plus.
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea