• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Fia14

Hej och välkommen xxy.
    Läste det du skrev om Pergo.... hur "villiga" är egentligen läkare att skriva ut det? Jag går och funderar på om jag behöver kontakta någon nu. Månaderna går liksom...
    Jag vet att väldigt många får barn runt 40, men det är ändå något som gnager i mig hela tiden att jag kanske inte borde. Jag kommer vara nästan pensionär när barnet flyttar hemifrån... och kommer jag någonsin att orka ta hand om mina barnbarn? Och vad ska mina föräldrar säga.... de var själva 20+ när de fick mig. De kommer tycka att vi är fullständigt galna om vi får en till...

• limegrön

Idag är jag riktigt bitter. Fick mensen idag! Förstår mej verkligen inte på min kropp. Jag var 100 på att det tagit sej denna gång. Har alla symptom jag har haft de andra graviditeterna men näh..... Denna enorma besvikelse gång på gång.. Fick ett psykbryt förrut och berättade minsann för min stackars sambo att det kommer aldrig bli ngn trea så vi kan lika gärna lägga ner allt vad göra barn är. Jag kommer väl förmodligen komma över även denna besvikelse som alla andra gånger (tappat räkningen tom) och dyka på sambon vid nästa äl. Men just nu vill jag bara ge upp.

• Fia14

Limegrön: hatar de där dagarna! Tråkig att det inte blev något. 

Senaste månaden hade jag RIKTIGT mycket "spöksymptom" eller vad man kallar det. Satt och mådde illa på jobbet osv. Sprang och köpte grav test, och när det blev neg så var jag övertygad om att jag hade testat för tidigt... herregud jag är en vuxen kvinna, ingen liten brutta. Borde inte hålla på så.... helt sjukt att man faktiskt kan framkalla eget illamående...

• VeronikaK
    limegrön skrev 2015-10-01 17:46:29 följande:

Idag är jag riktigt bitter. Fick mensen idag! Förstår mej verkligen inte på min kropp. Jag var 100 på att det tagit sej denna gång. Har alla symptom jag har haft de andra graviditeterna men näh..... Denna enorma besvikelse gång på gång.. Fick ett psykbryt förrut och berättade minsann för min stackars sambo att det kommer aldrig bli ngn trea så vi kan lika gärna lägga ner allt vad göra barn är. Jag kommer väl förmodligen komma över även denna besvikelse som alla andra gånger (tappat räkningen tom) och dyka på sambon vid nästa äl. Men just nu vill jag bara ge upp.

Du har all min sympati. Usch vad jobbigt! Jag känner också att jag inte orkar pröva mer, och tiden som rinner på. Men sedan när det är fertil period så kan jag inte låta bli att försöka ändå. Du måste nog vila från detta några dagar för att få tillbaka lite ork.
  • Lectin

Hej på er! Har verkligen försöööökt att inte överanalysera och gå helt upp i verkstan den här gången. Det har gått rätt bra fram till nu. Men det har ju också gjort att jag varit lite osynlig i tråden. Sorry...

Fsake, SKUMT! Kan du ha missat en kort topp?

Välkommen xxy! Hoppas du slipper pergo. Hade du konstaterad pco eller varför fick du pergo vid första barnet? Jag får numer Letrozol istället för pergotime i samma syfte så det kanske kunde vara ett alternativ?

Fia: så vitt jag vet skrivs pergo ut bara om man inte har egen ägglossning annars gör den inte någon nytta. Strunta i vad omgivningen kan tänkas tycks och föreställ dig hur det skulle kännas om det inte blir någon trea. Det kan avslöja mycket om vad du egentligen vill.

Åh nej limegrön! det känns så orättvist varenda jävla gång...

Här är det tidig testdag imorgon dag 11. Då har hcg-sprutan gått ur kroppen så att det inte blir falskt positivt. Har dock i stort sett vanliga pms-symtom men värre än vanligt med både molvärk och ömma bröst. Galen trötthet och extra lösa leder med påföljande värk (min eds) är en bonus som kan bero på livet i övrigt också. Det är mycket nu. Hoppas förstås men vågar inte tro. Om det tagit sig blir bim nästan på min födelsedag. Tar det som ett gott tecken.

• Fronten
    Lectin skrev 2015-10-02 16:41:29 följande:

Hej på er! Har verkligen försöööökt att inte överanalysera och gå helt upp i verkstan den här gången. Det har gått rätt bra fram till nu. Men det har ju också gjort att jag varit lite osynlig i tråden. Sorry...

Fsake, SKUMT! Kan du ha missat en kort topp?

Välkommen xxy! Hoppas du slipper pergo. Hade du konstaterad pco eller varför fick du pergo vid första barnet? Jag får numer Letrozol istället för pergotime i samma syfte så det kanske kunde vara ett alternativ?

Fia: så vitt jag vet skrivs pergo ut bara om man inte har egen ägglossning annars gör den inte någon nytta. Strunta i vad omgivningen kan tänkas tycks och föreställ dig hur det skulle kännas om det inte blir någon trea. Det kan avslöja mycket om vad du egentligen vill.

Åh nej limegrön! det känns så orättvist varenda jävla gång...

Här är det tidig testdag imorgon dag 11. Då har hcg-sprutan gått ur kroppen så att det inte blir falskt positivt. Har dock i stort sett vanliga pms-symtom men värre än vanligt med både molvärk och ömma bröst. Galen trötthet och extra lösa leder med påföljande värk (min eds) är en bonus som kan bero på livet i övrigt också. Det är mycket nu. Hoppas förstås men vågar inte tro. Om det tagit sig blir bim nästan på min födelsedag. Tar det som ett gott tecken.

Håller tummarna hårt för dig i morgon : )
  • Lectin
    Plus! Och mycket tydligare än förra gångerna! Åh hoppas hoppas det går vägen nu då. Håll alla tummar de kommande dagarna ladies!!!
  • VeronikaK
    Lectin skrev 2015-10-03 08:21:49 följande:
    Plus! Och mycket tydligare än förra gångerna! Åh hoppas hoppas det går vägen nu då. Håll alla tummar de kommande dagarna ladies!!!
    Nämen grattis Lectin!!! Fantastiskt! Det kommer att gå bra den här gången.
  • Fsake
    Lectin skrev 2015-10-03 07:21:49 följande:

Grattis!!! Håller tummarna att det går vägen!
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea