• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Minxy

Micka: vad tråkigt :( Jag beklagar, jag vet hur nedstämd man blir varje gång mensen kommer oönskat! Med första barnet försökte vi över ett år, jag både tempade och använde ÄL-test i 7-8 månader.

Jag håller tummarna stenhårt för att du ska plussa nästa månad istället!

• Janna84

Minxy samma sak hände mig men idag var ÄL-testet starkare igen. Jag hoppas att du får en liknande vändning.

Lectin jag håller tummen för dig!

Kram Micka. Vilken söt son du har!

Min äldsta förhör mig varje vecka om blödningar och bebis i magen. Han har önskat sig fler syskon i drygt 3 år nu och tycker att det tar alldeles för lång tid. Han är en väldigt snäll storebror som för det mesta hjälper sin lillebror. För några veckor sedan vaknade jag och min man kl 8:30 (vi var nästan i chocktillstånd ska tilläggas). Barnen satt och tittade på tv och hade försett sig själva med lite tilltugg. Smulor överallt men jag bet ihop och berömde dem (och senare bestämde vi att man får sitta på en filt på golvet om man vill äta lite fika i vardagsrummet ).

• Minxy

Janna: försigkomna barn ;)

Min äldsta vill helst ha en lillebror, INTE en till lillasyster! Om det inte får bo en lillebror i min mage så tycker han att det istället ska bo en hund där. Jag vet inte jag...

• Janna84
    Minxy skrev 2014-10-28 15:01:41 följande:

Janna: försigkomna barn ;)

Min äldsta vill helst ha en lillebror, INTE en till lillasyster! Om det inte får bo en lillebror i min mage så tycker han att det istället ska bo en hund där. Jag vet inte jag...

Haha :D
  • mammave

Lectin: är det rfsu du testat med? Eller vad har du för tidiga test? Bara lite nyfiken. Jag har bara provat billiga stickor från nätet, aldrig ngt annat. Och just nu har jag bara ett kvar.

• Lectin

Det var DocMorris. Finns på lloyds-apoteken som väl är gamla Docmorris eller hur det nu är. Känner av 10 iu/ml... Eller vad det nu är för enhet... Kostade 79:-

• mammave

Aha, ok. Sist fick jag blankt på bim-2 och plus på bim+2, så ingen idé att testa än för min del. Testar nog tidigast på söndag om ingen mens dyker upp. Men tiden går långsamt ju......

• Janna84

Om några dagar får jag också börja räkna ner mot BIM för idag blev det positivt ÄL-test. Om jag följer mitt vanliga mönster blir det positivt test och ÄL imorgon. Maken är glad att den här intensiva perioden är över snart (första månaden med sextvång ). I morse började han för övrigt prata om bebiskläder och han ser verkligen fram emot all shopping. Största problemet kommer bli att välja vagn, båda är väldigt kräsna. Har ni något tips? Mitt största krav är att det ska vara två svängbara framhjul som måste vara relativt stora så vi kan använda vagnen i fjällen.

• Minxy

Vad kul Janna, jag hoppas också på positivt ÄL-test under slutet av veckan. Sen börjar den låååånga väntan på BIM. Visst räknar du med BIM den 12/11?

Roligt ändå att din man är intresserad av bebiskläder. Min är väldigt ointresserad av kläder/vagn/babyskydd mm. Det han funderar mest på är om vi borde skaffa en större bil ;)

När jag visade upp de små pyjamaserna som jag köpt skrattar han bara åt mig: "Redan? Du är ju knäpp du."

Och ja....han har väl rätt i det :D

• mammave

Spännande med fler som kan räkna ner till BIM ;) Får se hur det går här, ingen huvudvärk och ingen mens än, men det är ju några dagar kvar....

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea