mammave skrev 2014-10-27 16:21:23 följande:
Jag skulle nog inte berätta att jag försökte bli gravid. Det har de inget med att göra tycker jag. Det är ju ingen som vet när du lyckas eller att ni ens försöker eller om ni lyckas. Jag tycker det är alldeles för privat, men det är ju min åsikt.
Du har helt rätt, det är en väldigt privat sak. Jag tänkte mest att det kunde vara bra att skapa en förförståelse så de inte blir irriterade om jag blir gravid under början av anställningen.
Jag blev nämligen anställd av ett företag när jag var gravid runt v 20 med andra barnet. Jag berättade det när de ringde och berättade att jag fått jobbet och jag upplevde att de blev lite besvikna eftersom de inte sett det (trots att jag är relativt smal och bar mammakjol under intervjun). Det känns som att jag gör fel om jag planerar att bli gravid under början av anställningen (även om jag väntar tills provanställningen omvandlas till en tillsvidareanställning). Men nu ska ni slippa mitt tjat och min ångest ;) Det var bara skönt att få skriva av sig även om jag inte kommit fram till något vettigt än. Eller jo, jag är säker på att jag ska söka jobbet.