• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lectin

Minxy: Skönt att få följa någon annan mot bim istället för att referera på mitt eget. Håller tummarna!

Micka! Imorgon! :-S Pirrigt, håll tummarna! Törs inte tro att det är annorlunda nu än de tidigare testen men om det är minus går startskottet för fertilitetskliniken!

• Minxy

Janna: ja vissa dagar är tyngre än andra... :(

Den här månaden hoppa jag på många plus för oss alla!

Lectin: jag vill också beställa ett plus! Om du kommuner på vart man ska lägga beställningen kan du väl tipsa mig ;)

• Micka!
    Iskristall skrev 2014-11-06 18:15:54 följande:

Lectin och Micka!: Jag vill också beställa mig ett plus. Ni får berätta om ni kommer på vart man kan beställa ett

Haha...ja tänk om det var som min son sa;....mamma vi går och köper en robotbebis! Håller tummarna för att denna månad är våran månad, att vi alla plussar
    Lectin skrev 2014-11-06 18:17:54 följande:

Minxy: Skönt att få följa någon annan mot bim istället för att referera på mitt eget. Håller tummarna!

Micka! Imorgon! :-S Pirrigt, håll tummarna! Törs inte tro att det är annorlunda nu än de tidigare testen men om det är minus går startskottet för fertilitetskliniken!

Åhhh...spännande...håller båda tummarna åt dig så hårt jag kan....! Hoppas
  • mammave

Åh, hoppas hoppas Lectin!

Mangoo:

Janna: förstår att du verkligen tycker att det är din tur när flera blir gravida och föder och det tar tid för dig. Jag vet förra gången hur jag inte klarade av att gratta en bekant när hon berättade att hon var gravid o vi hade försökt länge, medan jag trodde att de knappt hade börjat försöka. Det kändes så orättvist just då.

• Janna84

Jag håller tummen för dig Lectin!

Precis mammave, det känns verkligen orättvist. Samtidigt försöker jag tänka positivt eftersom vår tvåa hinner bli minst fyra år och kan vara delaktig på ett annat sätt. Jag planerar allt möjligt för att skingra tankarna, jag har t ex hittat en magisterutbildning på halvtid/distans som jag ska försöka bli antagen till (om jag inte får jobbet som jag sökte). Perfekt om det blir bebis men annars får jag gå ner lite i tid så jag kan kombinera jobb och plugg.

Tack Minxy för att även du skänkte mig en tanke!

Nu ska jag fortsätta hoppas att det trots allt ligger en liten bebis i magen, den här månaden gick vi ju all in med allt vad det innebär. Vi hade kommit överens om att det inte skulle bli någon bebisindustri men till slut blir man (eller åtminstone jag) desperat. Väldigt oromantiskt men maken får helt enkelt stå ut med mina påhitt tills jag är gravid. Han har åtminstone skrattat lika mycket som han suckat

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea