• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Micka!
    Lectin skrev 2014-11-07 07:30:24 följande:

Negativt idag också... Men nu kan jag åtminstone göra något.

Nää...vad tråkigt ! Man blir så nedslagen av det där jäkla minuset....!

Hoppas du får en tid snabbt så du får hjälp ! Kram
  • Lectin

Tid bokad till 1 december. Rätt snabbt med tanke på att det är en av de allra populäraste klinikerna för oss med pco, och dessutom den populäraste av läkarna på kliniken. Står på återbudslistan också för säkerhets skull.

Om jag nu helt struntar i den här cykeln och utgår ifrån att jag enkelt inte hade äl den här gången (trots test och symtom Skrikandes) så borde nästa äl komma om ca två veckor och bim ytterligare två veckor senare, alltså just i den vevan jag nu fick tid! Så nu håller jag tummarna för att jag alls inte behöver gå dit.

• Minxy
    Lectin skrev 2014-11-07 09:48:50 följande:

Tid bokad till 1 december. Rätt snabbt med tanke på att det är en av de allra populäraste klinikerna för oss med pco, och dessutom den populäraste av läkarna på kliniken. Står på återbudslistan också för säkerhets skull.

Om jag nu helt struntar i den här cykeln och utgår ifrån att jag enkelt inte hade äl den här gången (trots test och symtom ) så borde nästa äl komma om ca två veckor och bim ytterligare två veckor senare, alltså just i den vevan jag nu fick tid! Så nu håller jag tummarna för att jag alls inte behöver gå dit.

Toppen att du fick tid så snabbt, men jag hoppas också att du får ett plus så att du kan ringa och avboka tiden..., :)
  • Minxy

Bra idé också om BIM-listan. Jag ska försöka att komma ihåg att "marknadsföra" den då och då :)

(Trist att vi inte kan fästa den i trådstarten, det hade ju annars varit perfekt)

• Micka!

Har uppdaterat bim-listan

Lectin: Vad skönt att du fick tid så fort!!!

Själv har jag börjat träna...... och dricker lite grapefrukt, som sägs kunna vara bra för sekretet i snippan ! Så att simmarna trivs och kommer rätt....har läst att tjejspermier ofta är mer livsdugliga och de trivs i surare miljö!  Får se vad det blir av detta....bara någon av de små hittar rätt! Så blir jag överlycklig

Tänk att man kan längta så mycket! 

• mangoo

Jag var på ultraljud för två veckor sen och allt såg bra ut.. hon såg till och med att ägget precis släppt som jag anade och enligt mina beräkningar så jag trodde och hoppades på att allt skulle gått vägen. Men icke. På måndag är det dax för mannen att lämna prov. ..

• Sockiplast

Oj, vad ni har babblat på här :) Härligt!
    Har inte läst allt det senaste, men grattis till alla det berör (om nån fått plus) och håller tummarna för er andra :)

Här står det still, är väldigt rörigt just nu. Jobbfronten är knas och mår så himla dåligt i min situation. Omutbildade mig förra året och trodde i mitt enfald att nuså... men fick gå tillbaka med svansen mellan benen. Söker givetvis annat. Tänkte också att man får väl stå ut tills mammaledigheten liksom...
    Förra månaden blev vi uppringda av kommunen när det visat sig att en pedofil jobbat på min dotters dagis, kaos och kris! Typ det värsta som kan hända känns det som. Han är gripen och jag hoppas inte han rört min dotter, han pratat med dagispersonal och kommunen och allt det där såklart.
    Dit jag ville komma är att här står bebisverkstan rätt stilla för tillfället, så rörigt allt. Men på måndag ska jag på jobbintervju (tjoho!), hoppas hoppas!

• Lectin

Oj sockiplast! Med så mycket runt om kring förstår jag att bebisverkstan får vila! Håller alla tummar för att din dotter mår bra och att personen i fråga får det han förtjänar... Håller tummarna för dig på måndag!

Och samma för mangoo och din man! Hoppas utredningen ger de svar som behövs.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea