• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Minxy

Skit...jag börjar få mer och mer mensvärk :/

Oh well, blir det mens till veckan så är det bara att ta nya friska tag. Kommer mensen så ska jag beställa ÄL-tester.

• VeronikaK
    Minxy skrev 2014-11-09 12:12:25 följande:

Oh well, blir det mens till veckan så är det bara att ta nya friska tag. Kommer mensen så ska jag beställa ÄL-tester.

Värk kan väl iofs lika gärna betyda graviditet? Det är väl vanligt med växtvärk. molande och sånt precis i början :)

Har drabbats av värsta PMS-humöret, igen. Det skulle naturligtvis också lika gärna kunna vara graviditetshormoner, jag var jättearg när jag upptäckte graviditeten med första barnet. Men jag gissar ändå på PMS, jag börjar känna igen känslan. En väldigt kort cykel den här gången antagligen. En och en halv vecka PMS-vecka måste nu genomlidas... :/
  • Janna84

Jag hoppas på graviditetshormoner VeronikaK!

Minxy var sitter värken? För mig är värk i livmodern ett gott tecken och värk i ryggen ett dåligt.

• Minxy

VeronikaK och Janna: det stämmer ju faktiskt...hm..

Tja, den sitter framtill långt ner i magen iaf. Vi får se vad det blir av det hela :)

• Janna84

Låter ju lovande Minxy!

Nu har jag efter noga övervägande bestämt mig för att söka hjälp/svar om vi inte är gravida. Min mamma hamnade i klimakteriet ovanligt tidigt (en bra bit innan 40 men hon kommer inte ihåg exakt vid vilken ålder) och jag uppvisar redan symptom. Jag har fortfarande regelbundna blödningar men mina menstruationer har blivit _mycket_ kraftigare och jag drabbas ofta av hjärtklappning och sömnproblem. Av samma anledning kommer det inte bli någon paus även om jag får nytt jobb, jag vill så oerhört gärna ha ett tredje barn! Jag har inte funderat så mycket kring detta tidigare eftersom det känns alldeles på tok för tidigt men om det är så finns det ingen tid att förlora. Jag tror dessutom att det är relativt lätt att undersöka genom att ta blodprov. Jag tänker inte ta ut någon sorg i förskott men jag tänker däremot kräva en utredning.

• Minxy

Janna: vi hoppas att du har många år kvar tills det är dags för klimakteriet, men precis som du säger kan det vara en bra idé att kräva en utredning/koll :)

• Janna84

Jag är ganska säker på att jag kommer hamna i klimakteriet innan 40 men jag hoppas också att jag har några år kvar! Jag fick dock mens som 10-åring och har större delen av mitt liv haft 21-dagarscykler, numera är cykeln oftast 25-26 dagar men den har blivit mycket mer oregelbunden de senaste åren. Jag kommer ihåg när min mamma började störtblöda och kom hem med blodiga byxor och nu är det jag som har det problemet (största tampongen + nattbinda räcker inte ens i en timme ...). Men jag tänker som sagt inte ta ut något i förskott, jag känner dock att jag vill ha svar på mina funderingar. Jag har tagit upp blödningsproblemet med min barnmorska men hon sade bara att jag ska ta cyklo F.

• Micka!
    Minxy skrev 2014-11-09 12:12:25 följande:

Med båda barnen hade jag vanlig mensvärk, men utebliven mens! Så länge mensen inte kommer....finns det hopp! Ta inte ut något i förskott..!

Hoppas mensen håller sig borta Håller tummarna!

Har själv ägglossning på lördag enl. uträkning, men vet inte om det stämmer, tänkte ha lite mys med karln på tisdag, fredag, lördag och söndag! Få se om det kan bli en vinnare! Sist körde vi varje dag, och det funkade ju inte!
    Janna84 skrev 2014-11-09 09:35:05 följande:

Nu inväntar jag BIM som är på onsdag. Testar torsdag morgon om jag inte fått min mens då.

Hoppas mensen håller sig borta, och att du får ett fint plus då
  • Minxy

Janna: sådärblir det för mig också, men bara ibland. Vissa månader har jag ytterst sparsam mens i 3 dagar allt som allt. Andra månader får jag världens syndaflod, blöder igenom ALLT och eländet kan hålla i sig7 dagar.

Micka: tack för tummarna :)

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea