• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Janna84
    Minxy skrev 2014-11-09 21:16:02 följande:

Janna: sådärblir det för mig också, men bara ibland. Vissa månader har jag ytterst sparsam mens i 3 dagar allt som allt. Andra månader får jag världens syndaflod, blöder igenom ALLT och eländet kan hålla i sig7 dagar.

Micka: tack för tummarna :)

Det låter ju lovande om det är vanligt förekommande. Jag hade alltid sparsam blödning innan jag fick barnen. Efter barnen har mensen blivit rikligare men den senaste tidens förändring är helt galen. Hur som helst är det dags att kolla upp allt för det har gått tre år utan ett plus på stickan. Jag hoppas att allt ser bra ut så vi kan fortsätta försöka i lugn och ro.
  • VeronikaK
    Janna84 skrev 2014-11-09 20:55:14 följande:

Jag är ganska säker på att jag kommer hamna i klimakteriet innan 40 men jag hoppas också att jag har några år kvar! Jag fick dock mens som 10-åring och har större delen av mitt liv haft 21-dagarscykler, numera är cykeln oftast 25-26 dagar men den har blivit mycket mer oregelbunden de senaste åren. Jag kommer ihåg när min mamma började störtblöda och kom hem med blodiga byxor och nu är det jag som har det problemet (största tampongen + nattbinda räcker inte ens i en timme ...). Men jag tänker som sagt inte ta ut något i förskott, jag känner dock att jag vill ha svar på mina funderingar. Jag har tagit upp blödningsproblemet med min barnmorska men hon sade bara att jag ska ta cyklo F.

Oj, sånt där gör mig lite skraj. Jag är ju 38. :/

Det är bara att hoppas då att du inte fäller i din mammas fotspår. Det är ju inte alls säkert. Och så länge man har äl så borde det väl vara okej?

Sådant gör en ödmjuk. Det är verkligen bra att komma ihåg att det inte finns några garantier för att det blir något barn.
  • Janna84

Det är bara ca 1% av alla kvinnor som hamnar i klimakteriet före 40 års ålder så oroa dig inte i onödan. Det är dock mycket större risk om ens mamma hamnade i klimakteriet tidigt och jag har dessutom korta cykler vilket innebär att jag förbrukat fler ägg än de flesta andra. Det här är ingen nyhet för mig och mitt mål var att få alla barn innan 30. Nu blev det inte så men jag hoppas att jag får min trea innan jag fyller 32 år (jag hinner med säkerhet passera 31 år)

• Minxy

Vad less jag blir!

Jag har fått sjukt ömma bröst som gör ont när jag går i trappor/springer. Jag trodde verkligen att det skulle bli ett plus imorse.... :(

Det kom inte ens upp den minsta lilla skuggan av ett streck....

Nu är molvärken värre än tidigare, det känns precis som mensvärk :(

• Sockiplast

Vill ju inte vara en party pooper så det här blir det sista vi nämner om den vidriga pedofilen. Alla barn har inte klarat sig, fyra anmälningar gjorde så vitt jag vet. Barn i 3½ som berättat saker och man har hittat bilder i hans mobil. Vår dotter var mellan 1-2 år när han jobbade på hennes avdelning så vi vet inte så mycket, men kan inte dra mig till minnes att hon skulle förändrat sitt beteende eller visat andra tecken under den tiden. Får helt enkelt lägga detta bakom oss och tro på förskolans personal vid den tiden att han inte fått ansvara eller vara ensam med barnen, inte bytt blöja o.s.v. Han är alltså inte förskolelärare utan nån som arbetsförmedlingen placerat ut, 2010-2014... så han har ju haft ett tag på sig.

Janna: Angående jobb så om jag får det så väntar vi med bebis, helt seriöst så måste jag ta den chansen. Jag byter i så fall bransch och det blir min väg in i den, måste tänka på framtiden här. Så undrar man ju hur lång provanställning det är innan fast... och sen är det bara att köra! Jag tror inte jag får det, av olika anledningar, men det är ju en chans att gå på intervju, det har jag aldrig gjort innan så jag är toknervös!

Ha en strålande dag alla! :)

• Minxy
    Sockiplast skrev 2014-11-10 07:27:53 följande:

Vill ju inte vara en party pooper så det här blir det sista vi nämner om den vidriga pedofilen. Alla barn har inte klarat sig, fyra anmälningar gjorde så vitt jag vet. Barn i 3½ som berättat saker och man har hittat bilder i hans mobil. Vår dotter var mellan 1-2 år när han jobbade på hennes avdelning så vi vet inte så mycket, men kan inte dra mig till minnes att hon skulle förändrat sitt beteende eller visat andra tecken under den tiden. Får helt enkelt lägga detta bakom oss och tro på förskolans personal vid den tiden att han inte fått ansvara eller vara ensam med barnen, inte bytt blöja o.s.v. Han är alltså inte förskolelärare utan nån som arbetsförmedlingen placerat ut, 2010-2014... så han har ju haft ett tag på sig.

Janna: Angående jobb så om jag får det så väntar vi med bebis, helt seriöst så måste jag ta den chansen. Jag byter i så fall bransch och det blir min väg in i den, måste tänka på framtiden här. Så undrar man ju hur lång provanställning det är innan fast... och sen är det bara att köra! Jag tror inte jag får det, av olika anledningar, men det är ju en chans att gå på intervju, det har jag aldrig gjort innan så jag är toknervös!

Ha en strålande dag alla! :)

Åh fy Sockiplast! Jag blir så förbannad, det är nästan så man funderar på om det ska krävas psykologisk undersökning på alla som ska arbeta med barn, så vi kanske slipper sånt här.

Skönt ändå att er lilla har klarat sig. Jag vet inte vad jag skulle ha gjort om jag fick veta att någon gett sig på mina små hjärtan...

Jag förstår hur du tänker kring jobbet. Jobbet ÄR viktigt. Man ska trivas och dessutom tjäna rimlig lön så man kan leva drägligt. Hoppas du får det! :)
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-11-10 07:23:39 följande:

Vad less jag blir!

Jag har fått sjukt ömma bröst som gör ont när jag går i trappor/springer. Jag trodde verkligen att det skulle bli ett plus imorse.... :(

Det kom inte ens upp den minsta lilla skuggan av ett streck....

Nu är molvärken värre än tidigare, det känns precis som mensvärk :(

Förstår att du blir less, men du har väl bim på torsdag! Så det är ju antagligen för tidigt! Jag fick ett svagt streck på bim +1 när jag blev gravid med sonen. Det var starkt på bim + 3.

Ta det lugnt och ta inte ut något i förskott Jag vet att det är sjukt svårt, men håller tummarna för dig! 
  • mangoo

Nu har vi varit och lämnat mannen prov.. nervöst. Vet inte hur länge vi behöver vänta på svar dom skulle återkomma ????. Ev skulle dom ringa om provet var ok för att jag Ev skulle få komma in och kolla mina äggledare på torsdag

Någon som kollat/sköljt äggledarna?

• Minxy
    Micka! skrev 2014-11-10 08:53:45 följande:
    Förstår att du blir less, men du har väl bim på torsdag! Så det är ju antagligen för tidigt! Jag fick ett svagt streck på bim +1 när jag blev gravid med sonen. Det var starkt på bim + 3.

Ta det lugnt och ta inte ut något i förskott smile5.gif Jag vet att det är sjukt svårt, men håller tummarna för dig! 
    Mjo, men med alla mina tidigare graviditeter har jag plussat på ÄL+11 vilket är idag :(
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea