Sockiplast skrev 2014-11-10 07:27:53 följande:
Vill ju inte vara en party pooper så det här blir det sista vi nämner om den vidriga pedofilen. Alla barn har inte klarat sig, fyra anmälningar gjorde så vitt jag vet. Barn i 3½ som berättat saker och man har hittat bilder i hans mobil. Vår dotter var mellan 1-2 år när han jobbade på hennes avdelning så vi vet inte så mycket, men kan inte dra mig till minnes att hon skulle förändrat sitt beteende eller visat andra tecken under den tiden. Får helt enkelt lägga detta bakom oss och tro på förskolans personal vid den tiden att han inte fått ansvara eller vara ensam med barnen, inte bytt blöja o.s.v. Han är alltså inte förskolelärare utan nån som arbetsförmedlingen placerat ut, 2010-2014... så han har ju haft ett tag på sig.
Janna: Angående jobb så om jag får det så väntar vi med bebis, helt seriöst så måste jag ta den chansen. Jag byter i så fall bransch och det blir min väg in i den, måste tänka på framtiden här. Så undrar man ju hur lång provanställning det är innan fast... och sen är det bara att köra! Jag tror inte jag får det, av olika anledningar, men det är ju en chans att gå på intervju, det har jag aldrig gjort innan så jag är toknervös!
Ha en strålande dag alla! :)
Åh fy Sockiplast! Jag blir så förbannad, det är nästan så man funderar på om det ska krävas psykologisk undersökning på alla som ska arbeta med barn, så vi kanske slipper sånt här.
Skönt ändå att er lilla har klarat sig. Jag vet inte vad jag skulle ha gjort om jag fick veta att någon gett sig på mina små hjärtan...
Jag förstår hur du tänker kring jobbet. Jobbet ÄR viktigt. Man ska trivas och dessutom tjäna rimlig lön så man kan leva drägligt. Hoppas du får det! :)