• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lectin
    Lectin skrev 2014-11-07 09:48:50 följande:

Tid bokad till 1 december. Rätt snabbt med tanke på att det är en av de allra populäraste klinikerna för oss med pco, och dessutom den populäraste av läkarna på kliniken. Står på återbudslistan också för säkerhets skull.

Om jag nu helt struntar i den här cykeln och utgår ifrån att jag enkelt inte hade äl den här gången (trots test och symtom Skrikandes) så borde nästa äl komma om ca två veckor och bim ytterligare två veckor senare, alltså just i den vevan jag nu fick tid! Så nu håller jag tummarna för att jag alls inte behöver gå dit.

Men alltså! Jag och korrläsning innan jag trycker på knappen... Suck! Drömmer11 december fick jag tid, inte första! Fortfarande snabbt men inte lika snabbt som jag lät påskina.
  • Iskristall

Skönt att ni fått tid Lectin. Men hoppas ni slipper utnyttja den

Sockiplast: Uuuh så hemskt med röran på dagis. Hoppas alla barn klarat sig undan!

Jag uppdaterar BIM listan när jag fått bekräftad äl. Det kan bli så tokigt annars då det kan variera en del i tid på när äl behagar dyka upp.

• Janna84

Vad skönt att du fick tid relativt snart Lectin! Men jag hoppas såklart att du får plus innan dess

Oj sockiplast, det var verkligen allt på en gång. Vi får hoppas att det vänder nu! Hur kommer du göra om du får det nya jobbet? Fortsätta försöka eller pausa några månader? Jag har också sökt ett nytt jobb men har inte blivit kallad på intervju än. Försöker ändå lägga upp en strategi om jag blir kallad och kanske får jobbet. Jag hoppas att min nuvarande arbetsgivare är beredd att ge mig tjänstledigt för då blir beslutet enklare.

• Janna84

Har du testat något mer Minxy? Jag har lyckats hålla mig och ska testa imorgon. I morse blev jag faktiskt lätt illamående så jag skyndade mig att ta en riskaka och lite vatten. Kanske ett tecken eller bara en tillfällighet... Imorgon vet vi svaret! Känner du av några graviditetsveckan?

• mammave

Minxy och Janna: spännande med test.

Lectin: skönt att ni fick tid snabbt. Man vill ju veta vad som händer i kroppen.

Hjälp, vad hemskt besked med en pedofil Fy, vad obehagligt! Hoppas verkligen alla barn mår bra och är oskadda.

Här har mensen precis tagit slut så påbörjar försök två strax

Skulle vi inte kunna skriva kort info i bimtråden så man har lite koll? Tänkte typ ålder på oss, barn och försök o sånt? Elr vad tkr ni? Jag känner att det är många o jag blandar ihop er lite-sorry

• Janna84

Heja er mammave!

Bra idé med BIM-tråden. Jag skulle även vilja ha datumen i kronologisk ordning, eller är det ett för stort krav? Är det okej om jag sorterar lite?

• Janna84

Så där, då kan ordningssinnet få lite ro Ni får protestera om ni inte gillar det nya upplägget. Jag lade inte till de som redan är gravida, jag tänkte att var och en får välja själv vart det ska synas.

Apropå ordningssinne så är jag ute i garaget och rensar idag. Vi flyttade till vårt nuvarande hus i maj och då placerade vi allt som vi förvarat i/på förra husets vind i garaget för att gå igenom allt. Alltså fy tusan vad vi har förvarat skit. Många kartonger (de allra flesta) är bara ihopplock med saker som vi inte vetat vad vi ska göra med... Vilket tråkgöra! Måste dock göras och nu är det hög tid så vi får plats med bilen i vinter.

• Shrew

Här kom mensen några dagar för tidigt, jag hann inte ens att planera testa! På grund av förkylningar o annat har vi knappt orkat försöka denna/förra månad. Jag har tid hos gynekolog om två veckor, vet inte hur mycket han kan göra/undersöka men det är väl den enda undersökningen man har rätt till när man redan har barn.

Intressant att läsa era andras funderingar kring om man orkar med en 3:a. Mina barn är rätt så intensiva o krävande så en trea skulle kräva mycket tålamod av oss alla. Jag känner vissa dagar att det vore så mysigt med en bäbis o andra dagar längtar jag efter att göra saker helt ensam!

Vi var på minisemester förra veckan och kunde för första gången njuta av restaurangsbesöken med barnen. Jag och sambon kunde sitta kvar vid bordet efter maten o barnen lekte med varandra. Det eller att gå runt på stan i lugn o ro hade inte varit möjligt med en bäbis! Så just nu vet att inte riktigt varför jag längtar efter något som gör livet mycket krånligare!?!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea