• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • mangoo

Hallåj!

vet era nära och kära om era planer?

Jag har berättat för mina närmaste vänner och en av mina systrar ( som är rätt nygravid). Min pappa har tidigare tydligt uttryckt sin åsikt om att vi ev skulle ha fler barn: DET TYCKER JAG ABSOLUT INTE! Därför känner jag att jag kommer vänta så länge jag kan med att berätta när jag väl är det.

• Micka!

Gomorron allihop.....kan inte fatta det......är nog gravid ändå.... och väldigt lycklig och lite orolig över att den inne där, mår bra och kommer ut frisk ! Och lite illamående är jag också.......

Smittar er med massa gravid baciller

• Minxy
    Micka! skrev 2014-11-29 07:46:54 följande:

Gomorron allihop.....kan inte fatta det......är nog gravid ändå.... och väldigt lycklig och lite orolig över att den inne där, mår bra och kommer ut frisk smile1.gif ! Och lite illamående är jag också.......

Smittar er med massa gravid baciller smile1.gifsmile1.gifphpeQtAJ194189.jpg

Men underbart, grattis grattis grattis Micka! :D

Mangoo: den enda som vet att vi ens funderar på en trea är min mamma.
  • Minxy

Nu har FF satt ut ÄL på mig, på dag 14 i cykeln. Jag är osäker på BIM, förra månaden var min lutealfas 13-14 dagar har jag för mig. Jag låter BIM ligga kvar på den 12 december i BIM-listan iallafall.

Jag tar gärna lite av de där gravidbacillerna nu Micka ;)

• Micka!
    Minxy skrev 2014-11-29 08:20:50 följande:

Nu har FF satt ut ÄL på mig, på dag 14 i cykeln. Jag är osäker på BIM, förra månaden var min lutealfas 13-14 dagar har jag för mig. Jag låter BIM ligga kvar på den 12 december i BIM-listan iallafall.

Jag tar gärna lite av de där gravidbacillerna nu Micka ;)

Kul och tack, skickar över massa baciller i mängder, håller tummarna för ett plus!

Fattar inte att jag är gravid än...trodde att det var kört när jag fick rosa flytningar på bim -5! Kanske var en nidblödning ändå vilken rysare det blev...det här!
  • Iskristall

Stort grattis Nicka!

Min temp är på väg neråt, så jag är lite deppig här. Blir inget för mig denna månad. Lycka till ni andra.

• Minxy
    Iskristall skrev 2014-11-29 10:12:11 följande:

Stort grattis Nicka!

Min temp är på väg neråt, så jag är lite deppig här. Blir inget för mig denna månad. Lycka till ni andra.

Beklagar Iskristall :(

Jag vet hur du känner, vi höll på i över ett år för att få första barnet, tempade de sista 7-8 månaderna. Trodde aldrig det skulle gå, men så en dag blev det plus! Håll ut!
  • Micka!

Tack tjejer

Helt otroligt detta, så glad , mår illa och har lite molvärk, ömma bröst! Och ikväll ska vi ha middagsbjudning med utgång, så jag vet inte hur jag ska bortförklara att jag inte dricker nått alkoholhaltigt!

Iskristall: vad tråkigt, usch.... jäkla mens! Hoppas det blir nästa månad, den här månaden skippade jag kaffe helt, drack grapejuice och tog jättenattljusolja till ägglossningen!

Ändrade i Bim-listan, glömde skriva mitt namn först...haha, börjar bli gravidglömsk redan kanske! 

Hejar på er allihop, hoppas alla plussar snart! 

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea