• zazzyzaz

BF MAJ 2015

Hej! Plussade för några dagar sedan och har BF runt 1 maj 2015! Nu väntar spännande veckor & jag hoppas allt går bra. Detta är vårt andra barn, har en son född Januari 2013. Fler som nyligen plussat med BF slutet april/början maj 2015?

• Svar på tråden BF MAJ 2015
  • Yammi

Hej! Jag är 32 år och har två barn, en pojke född -08  och en flicka  född -10.

Denna grav var inte planerad då vi tajmade en sprucken kondom med ägglossning. Men lika glada för det är vi!

Mitt hcgvärde är lite i lägsta men läkaren sa att jag inte ska oroa mig. 

Jag har mjölk i brösten, huvudvärk och sånt illamående (kräks ej) som gör att jag inte vill äta nått alls. Morgonen går an men resten av dagen är jag i en dimma! 

är i v 4+3 

Morrn! 

• hisingenftw
    Yammi skrev 2014-08-28 05:34:16 följande:

Hej! Jag är 32 år och har två barn, en pojke född -08  och en flicka  född -10.

Denna grav var inte planerad då vi tajmade en sprucken kondom med ägglossning. Men lika glada för det är vi!

Mitt hcgvärde är lite i lägsta men läkaren sa att jag inte ska oroa mig. 

Jag har mjölk i brösten, huvudvärk och sånt illamående (kräks ej) som gör att jag inte vill äta nått alls. Morgonen går an men resten av dagen är jag i en dimma! 

är i v 4+3 

Morrn! 

Får man mjölk så tidigt?:) jag var långt förbi vecka 20 med mitt förra barn innan jag kunde trycka fram något
  • Yammi
    hisingenftw skrev 2014-08-28 07:55:53 följande:
    Får man mjölk så tidigt?:) jag var långt förbi vecka 20 med mitt förra barn innan jag kunde trycka fram något
    Haha , min andra grav kom det nog i v 16 men med denna nu...läcker som en galning! 
  • Dojdan

Hej! Jag plussade för några dagar sedan och har BF ca 4 maj!

Har en son sedan tidigare som är född i december 2012. Vi bestämde oss för syskon för några veckor sedan och jag blev gravid direkt förstod redan 5 dagar innan bim då det rann mjölk ur brösten :P

• H@llon

Hej alla! Jag fyller snart 30 och igår tog jag mod till mig och gjorde ett gravtest (var rädd för att bli besviken). Är i vecka 5 (4+5) =D Har mått illa i tre dagar och haft något som känns som mensvärk i 8 dagar. Värken gör mig lite orolig men har läst att det är helt normalt. Någon som är i samma sits?

• Acire94
    H@llon skrev 2014-08-28 14:51:14 följande:

Hej alla! Jag fyller snart 30 och igår tog jag mod till mig och gjorde ett gravtest (var rädd för att bli besviken). Är i vecka 5 (4+5) =D Har mått illa i tre dagar och haft något som känns som mensvärk i 8 dagar. Värken gör mig lite orolig men har läst att det är helt normalt. Någon som är i samma sits?

Jag har också haft otrolig mensvärk i nästan en vecka nu! Är på 5+1 idag :) Har inte ens kunnat gå till jobbet men enligt bm var det helt normalt (hade första mötet idag). Får ta alvedon när det gör som ondast för det går lite i vågor, men man ska ju inte ta för många så man får ju stå ut en del :P
  • Jesssb

Hej alla!

Grattis till era plus!Glad Jag vill hoppa in här jag med!
    Jag är 24 år och bor i Jämtland. Jag och maken har försökt att få vårt första barn sedan februari 2011. i Januari i år tog vi kontakt med vår gynekolog och började en utredning där vi blev klassade som oförklarligt barnlösa då dem inte kunde hitta fel på någon utav oss. Dem bestämde sig till slut, efter tjat från mig, att vi skulle få testa Pergotime för att se om min ägglossning är oregelbunden och bara kommer vissa cykler, vilket var mina misstankar då jag väldigt sällan lyckas få utslag på ÄL-testerna. Så  2 augusti tog jag första tabletten och igår så fick jag ett svagt streck på testet! Vågade inte riktigt tro på det testet, så jag tog ett till (annat märke) igår eftermiddag, som även det visade ett svagt positivt, och i morse tog jag ytterligare ett test som visade svagt även det. Så idag har jag berättat för en ÖVERLYCKLIG make som inte riktigt har förstått att vi lyckats denna månad.
    Beräknat BF 5 maj, men jag tror det kommer flyttas fram ca 4 dagar när vi varit hos BM då jag hade en senare ägglossning pga pergotime.

• corran

Har ni mycket växtvärk redan? Jag är bara i v 3+5 och har sån sjuk mensvärk till och från!! Antar att det är väktvärk, det stårlar ända ut i benen ibland..

• Acire94
    corran skrev 2014-08-28 19:50:04 följande:

Har ni mycket växtvärk redan? Jag är bara i v 3+5 och har sån sjuk mensvärk till och från!! Antar att det är väktvärk, det stårlar ända ut i benen ibland..

Jag med! Måste till och med ta värktabletter...5+1 här :)
  • corran
    Acire94 skrev 2014-08-28 20:04:26 följande:
    Jag med! Måste till och med ta värktabletter...5+1 här :)
    Skönt att höra att fler har så, då borde det vara normalt iaf :)
Svar på tråden BF MAJ 2015