• zazzyzaz

BF MAJ 2015

Hej! Plussade för några dagar sedan och har BF runt 1 maj 2015! Nu väntar spännande veckor & jag hoppas allt går bra. Detta är vårt andra barn, har en son född Januari 2013. Fler som nyligen plussat med BF slutet april/början maj 2015?

• Svar på tråden BF MAJ 2015
  • bohan85
    Innaj skrev 2014-08-29 18:13:05 följande:
    Blir jätte orolig när man känner att det "rinner till" åh springer på toa hela tiden för att se så det inte är blod ! Hoppas det avtar snart :)
    Precis så har jag det också, nervös varje gång innan man ser att det inte är blod.
  • Tjejjen89

Inskrivning 24/9 samma bm som sist! Gör ett UL i samband med inskärningen också.De ska bli kul. Har ni andra bokat tid för inskrivning?

• H@llon
    Marionett skrev 2014-08-29 22:03:56 följande:

Jag trillar in här.

Väldigt tidigt än så länge. Bim imorgon men plus på stickan sedan några dagar. BF 7 Maj om allt går väl.

Varit hos läkaren idag för kontroll av cellförändringar som kom tillbaka efter konisering. Men det verkar inte vara någon större fara och ska inte påverka graviditeten. Jag var sjukt orolig för att få dåliga nyheter idag så efter de goda nyheterna känns det fantastiskt.

Så nu kan jag andas ut och fokusera på att vara gravid. Helt overkligt då jag hela mitt liv haft graviditets och förlossningsrädsla som jag förhoppningsvis brottats klart med. Så det blir en utmaning detta.

Jaja.. det var lite om mig det. Är 33 för övrigt.

Jag hade tid för konisering 9/9 men då jag fick reda på att jag är gravid bokade jag av ocb bokade istället tid hos bm. Hoppas det inte hinner hända alltför mycket med cellförändringarna tills bebisen är ute.
  • Theoblyoneee84
    niiina skrev 2014-08-29 22:54:28 följande:

Jag håller mina tummar för dig!

Lite sent nu men annars kan man ju köpa billiga test på nätet. Jag köpte 21 tester för 100 kr. Rätt Ok pris och guud vad man kan slöstesta sen

Jag minns faktiskt inte när jag plussade med mina söner, tror det kan skilja sig från grav till grav.

Hur långt har du kommit i din utbildning föresten? Jag har läst 5 av 6 terminer men har av någon märklig anledning avbrutit studierna. Trodde jag snabbt skulle komma tillbaks men har ingen som helst motivation :-/

Jag hat precis påbörjat termin 5/6 på högskolan vilket kommer att resultera i att det är en kurs jag antagligen inte kommer hinna göra innan bebis kommer (om allt går som det ska). Men jag är glad ändå och ser det som en kurs jag ev kan göra klart under mammaledigheten så har jag tur kanske jag kan ta examen med min klass men vänta söka efter legitimation efter jag gjort sista kursen :) men jag tycker allt känns så tidigt ännu att planera.
  • Lihihi

Hej!

Plussade i tisdag svagt svagt, har efter det gjort 3 plus till den här veckan och får väl inse att det faktiskt är sant även om det är svårt :D

BF enligt sista mensen är 5/5 och jag ska på läkar besök redan 5/9 då jag räknas som högriskgraviditet pga att jag tidigare haft blodproppar. Är det någon annan här som haft blodproppar och nu måste ta sprutor osv? Är så glad med minst lika nervös. Nu vill jag att tiden ska gå fort så att allt känns lite mer säkert och kanske lite lättare att förstå. Det här är vårat första barn och jag har precis fyllt 25 :)

• Björan
    Theoblyoneee84 skrev 2014-08-30 10:38:39 följande:

Jag hat precis påbörjat termin 5/6 på högskolan vilket kommer att resultera i att det är en kurs jag antagligen inte kommer hinna göra innan bebis kommer (om allt går som det ska). Men jag är glad ändå och ser det som en kurs jag ev kan göra klart under mammaledigheten så har jag tur kanske jag kan ta examen med min klass men vänta söka efter legitimation efter jag gjort sista kursen :) men jag tycker allt känns så tidigt ännu att planera.

När jag fick min dotter så hade jag mitt examensarbete kvar som jag gjorde under mammaledigheten. Så det är nog inga problem;)
  • Josefine0811

Vi tänkte vänta till vecka 12 den här gången, har berättat tidigare de andra gångerna men vi ville gärna hålla den här gången hemlig ett litet tag :)

Troyanen skrev 2014-08-30 11:27:34 följande:

Har ni berättat för nära och kära?

• Lihihi

Jag har berättat för min ena syster och mina två närmsta vänner. Kände att kah vill ha deras stöd vad som än händer. V8 kommer vi nog berätta för våra föräldrar men offentligt blir det nog inte fören det börjar synas :)

Troyanen skrev 2014-08-30 11:27:34 följande:

Har ni berättat för nära och kära?

• Mariposas
    Lihihi skrev 2014-08-30 10:44:55 följande:

Hej!

Plussade i tisdag svagt svagt, har efter det gjort 3 plus till den här veckan och får väl inse att det faktiskt är sant även om det är svårt :D

BF enligt sista mensen är 5/5 och jag ska på läkar besök redan 5/9 då jag räknas som högriskgraviditet pga att jag tidigare haft blodproppar. Är det någon annan här som haft blodproppar och nu måste ta sprutor osv? Är så glad med minst lika nervös. Nu vill jag att tiden ska gå fort så att allt känns lite mer säkert och kanske lite lättare att förstå. Det här är vårat första barn och jag har precis fyllt 25 :)

Jag fick en blodpropp i ljumsken när jag va gravid med vår son i v 30. Det va nån veckor efter en lång flygresa o läkarna kunde inte hitta nån annan anledning till blodproppen än själva flygresan. Fick då ta sprutor resten av graviditeten och 3 månader efter. Antar att jag lär få göra det denna gången oxå. Men har fått för mig att jag iaf inte behöver börja innan v 12...
Svar på tråden BF MAJ 2015