• zazzyzaz

BF MAJ 2015

Hej! Plussade för några dagar sedan och har BF runt 1 maj 2015! Nu väntar spännande veckor & jag hoppas allt går bra. Detta är vårt andra barn, har en son född Januari 2013. Fler som nyligen plussat med BF slutet april/början maj 2015?

• Svar på tråden BF MAJ 2015
  • Innaj
    NenaShebelle skrev 2014-09-09 18:51:42 följande:

Inga problem Hur mår du så här i början?

Har knappt några symptom alls :S flytningar, svullen mage , och många drömmar. Inte en antydan till illamående , vilket gör mig lite orolig :( det kan göra rejält ont till åh från nu i söndags och då blir jag ännu mer orolig ! Ska ta ett grav.test på lördag åh se så den lilla hänger med fortfarande :)

Själv då? Har du berättat för någon annu? Vi har bara berättat för en kompis ännu....tycker det är jobbigt att inte kunna dela min oro med någon :(
  • Ise
    Innaj skrev 2014-09-10 05:09:50 följande:
    Har knappt några symptom alls :S flytningar, svullen mage , och många drömmar. Inte en antydan till illamående , vilket gör mig lite orolig :( det kan göra rejält ont till åh från nu i söndags och då blir jag ännu mer orolig ! Ska ta ett grav.test på lördag åh se så den lilla hänger med fortfarande :)

Själv då? Har du berättat för någon annu? Vi har bara berättat för en kompis ännu....tycker det är jobbigt att inte kunna dela min oro med någon :(
    Jag har inte heller några direkta symptom. Lite svullen, ökade flytningar och större bröst. Annars ingenting. Mår inte illa gjorde inte det förra grav heller, jag är nog bara en sån som inte har stora symtom kanske är samma för dig :)

Hade jag inte haft mage förra gången hade jag inte trott att jag var gravid :)
  • Innaj
    Ise skrev 2014-09-10 07:47:09 följande:

Jag har inte heller några direkta symptom. Lite svullen, ökade flytningar och större bröst. Annars ingenting. Mår inte illa gjorde inte det förra grav heller, jag är nog bara en sån som inte har stora symtom kanske är samma för dig :)

Hade jag inte haft mage förra gången hade jag inte trott att jag var gravid :)

Nu blev jag lite lugnare gällande symptomen! Tack fina du!

Sitter åh väntar på telefontiden på BVC nu faktisk, så jag får skriva in mig och fråga om mina smärtor

Ha en fin dag!!
  • Innaj

Den 26 är det dax att skriva in mig :D hoppas nu lille "Babsan " kämpar på <3

• käärlek
    Serahjay skrev 2014-09-09 11:10:56 följande:

finns det fler än jag har som har svårt att sluta röka? jag slutade tvärt med dom förra men då mådde jag oxå illa så tyckte det var äckligt. nu har jag inga symptom förutom lite ont i brösten. smygröker när sambon jobbar eller när jag själv är på jobbet. hatar mig själv. men samtidigt tröstar jag mig med att jag inte rökte förra graviditeten och det slutade ändå i MA. .. :(

Det var likadant här, jättesvårt att sluta denna gång. Jag rökte på heltid innan jag fick barnen men slutade direkt jag blev gravid - höll upp i 3år men föll tyvärr tillbaka i gamla vanor. Slutade igen när jag blev gravid med nu i sommar trillade jag dit igen.

Det svåra denna gång var att jag hade absolut inga gravsymptom alls i början så det var inte alls lika lätt att sluta. Hatade mig själv när jag rökte..

Men i v.6 läste jag på min app att det stod nått i stil med "nu är det viktigt att inte utsätta barnet för alkohol/nikotin..." Och då bestämde jag mig helt enkelt. Har rökt nån cigg efter det men verkligen försökt helhjärtat. Nu har jag varit rökfri snart en vecka och är jättenöjd med det.

Lycka till!! :)
  • mariie89

Jag hade inga symtomer sist jag var gravid, hade det inte varit för att mensen uteblev och magen tillslut växte så hade jag inte haft en aning om att jag var gravid. Hoppas det blir likadant denna graviditet :) mådde super bra sist!

• Innaj

Någon som har erfarenhet av angelsounds? Är sugen å att köpa en för att kunna lyssna på barnet hjärta hemma

• YztiC
    fantasifull skrev 2014-09-09 21:54:52 följande:

Jag får fortfarande ingen inbjudan på Facebook:(

Någon med dina inställningar isåfall för du är inbjuden. Du har nog blockat det.
  • missc81

Hej!
    jag gör er gärna sällskap i denna grupp och i fb gruppen.
    Jag plussade förra söndagen och har om allt går vägen är bf beräknat till den 11 maj. Vårat första barn.
    Känns helt guld. Vi är väldigt överlyckliga och i stundens skrivande packar jag inför flytt på lördag till Solna.

min mejl är: [email protected]

Svar på tråden BF MAJ 2015