Inlägg från: Linaslus |Visa alla inlägg
  • Linaslus

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Hoppar in här jag med!
    Är 30 år bor i Uppsala, har två barn tidigare!
    Är i 7+2 just nu och har börjat må riktigt illa. Är hemma första dagen idag och väntar bara på att börja spy (hyperemisis) i v 8 som jag gjort med mina båda tidigare barn!

Ice: ryser när du pratar primperan, fick det när jag lg inne på dropp och vänta mitt första barn och fick värsta sortens biverkning av den sk parkinsonsyndrom satt och skaka i hela kroppen och kunde inte kontrollera mig själv fanns dock en injektion att få som löste kramperna. Läskigaste jag varit med om! ð??±

• Linaslus

Jag är i v7 och vi beätta för våra barn 3 och 5 år gamla igår. Jag mår oxå väldigt dåligt och spyr massor. Mina föräldrar kommer förbi idag och då tänkte jag att barnen får berätta för dom orkar inte hålla på att smissla massa när man mår så dåligt.

• Linaslus

Jag har provat alla möliga läkemedel mot illamående mina två andra graviditeter (har även provat akupunktur) och inget har hjälp. Vet dock att det finns många som blir hjälpta så det är väl bra att prova. Det enda som hänt är att jag blir jätte rastlös av dom och myrkryp i benen och allmänt stressad så det tänker jag inte prova igen. 
    Det enda som funkar lite på mig iaf i början på graviditeterna är seaband som sätter på handlederna. Men sen är det precis som att jag blir immun mot dom så jag vill inte använda dom för mycket.

• Linaslus

Gick in i v 8 idag och vågen visar -2kg men så mår jag grymt dåligt oxå. Har börjat mina båda andra graviditeter med ett viktras på 10 kg och på bf dagen har min vikt varit min normalvikt!

• Linaslus

Jag är 30år och har tillsammans med min man en son som är 5 och en dotter som är 3,5 så detta blir nr:3. Har alltid sagt att jag vill ha 4 men känner nu att 3 kanske räcker. Har haft jobbiga graviditeter (hyperemisis) och vet inte om jag orkar en till. Min man tycker 3 är en bra siffra men tiden får utvisa.

• Linaslus

Har fött båda mina barn vaginalt vilket har varit en otrolig upplevelse. Skulle det visa sig att det är tvillingar nu (vilket jag inte tror) då skulle jag kräva ks. Vägrar klämma ut två på raken.
    ÄFörstår dock inte dom som vill ha kejsarsnitt och måste kämpa till tusen för att få igenom det. Är man extremt rädd eller har nån annan bra anledning borde man slippa slåss med näbbar å klor.

• Linaslus

Fast jag måste faktiskt hålla med lite att det är lite "sorgligt" att gravida pratar om vikt. Det blir lätt en hets när man tänker att man max ska gå upp si och så mycket. Två gravida kan äta exakt samma saker och ändå gå upp väldigt olika.

Jag tycker man ska släppa vågen äta som vanligt sen sköter kroppen hur mycket man går upp.
    Sen att man själv vill gå upp så lite som möjligt och väljer nyttiga alternativ ist för onyttigt är ju superbra

• Linaslus

Välkommen hit lillalivet8084!!!

Jösses vad mycket likheter vi har....Jag går in i v 9 i morgon, väntar oxå vår 3:a och även jag har en son och en dotter innan!!
    Mår oxå grymt illa vilket jag iof gjort med båda mina tidigare.
    Hur gamla är dina barn?

• Linaslus

Har inte heller gått upp något utan jag ligger 4,5kg back på 10 dagar. Känns inte sådär jätte bra men jag brukar starta mina graviditeter med att gå ner 10 kg innan jag går upp lite!

• Linaslus

Madde10 : lycka till på ul. Skönt att få kolla så att allt är bra.
    Jag har mitt om 1,5 v och det känns väldigt långt dit!

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)