Inlägg från: Linaslus |Visa alla inlägg
  • Linaslus

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Bell13 skrev 2014-10-24 05:20:50 följande:
    Jag frågade på kub hur moderkakan satt men det var för tidigt att se sa hon.
    Konstigt att hon sa så! Jag gjorde ul i v 9 och då syntes moderkakan och han sa att den satt i bakkant!
  • Linaslus

Jag är i v 15 och har börjat känna bebis. Men drt är bara på kvällen jag än så länge kännt. Ett par klubkar kallt vatten och att sen ligga på rygg då känner jag i i gårkväll väldigt tydigt!

• Linaslus
    Bell13 skrev 2014-10-24 07:52:34 följande:
    Jag kände första i 15+4 :) visst var det så att du känt väldigt tidigt med syskon också?
    Ja jag kände lika tidigt med tvåan! Ettan kände jag inte föräns i v 17.

Men känner bara om jag ligger stilla. Skulle aldrig känna om jag är i rörelse. Sen har jag gått ner 10 kg för att jag spytt så mycket (va inte överviktig innan) så det hjälper nog till lite oxå!
  • Linaslus

Här är min mage v15 (14+3)

Har verkligen sagt pang, har haft en hel del växtvärk i magen och att det kliar i huden

• Linaslus

Jag nojar mig inte det minsta över maten och känner inte att jag saknar någonting av det man ska skippa. Dock känns det ganska "lätt" för mig (är lite kräsen) äter inte möggelostar, lax och sånt.

Är dock noga med att det är bra datum på allt jag äter spec smörgåspålägg.

Skulle absolut kunna dricka en kopp glögg med 0,5%

Förstår om det är jobbigt för er som känner att ni måste avstå mycket, hoppas att tiden går snabbt för er!

• Linaslus
    julii skrev 2014-10-27 20:42:18 följande:

När vågar man gå ut med graviditeten? Är i v.14 men är fortfarande livrädd för missfall och vet inte om jag vågar gå ut med det ännu pga av det. Hir gör ni?

Vi har berättat för föräldrar och syskon och nära vänner. Några till vet, barnen har tex skvallrat på dagis. Men till alla andra däger vi inget föräns efter rul!
  • Linaslus
    LillaSandy skrev 2014-10-28 19:34:18 följande:

Har nån av er känt av bebisen och i såna fall när gjorde ni det första gången? Läste i tråden för de som har bf i maj att flera känt av rörelser. Jag har inte känt något än.

Jag känner av bebisen! Dom senaste 3 dagarna har jag kännt flera gånger per dag. Känner endast om jag sitter eller ligger ner still. Skulle aldrih känna nått om jag var i rörelse även om det dom senaste dagarna kännts väldigt tydligt. Mest känner jav när jag lägger mig på kvällen för då dricker jag alltid ett glas kallt vatten innan och det verkar sätta igång bebis. Känns väldigt olikt tarmrörelser. Väntar mitt 3:e och kände lika tidigt med 2:an och något senare med 1:an.
  • Linaslus

Jag är i v 16 och vägde 69 innan grav. Nu väger jag 59. -10 kg! Spyr dock inte lika mycket längre så det borde börja gå åt andra hållet snart!

• Linaslus

Å vad jag är avundsjuk på alla ni som har rul nu. Jag får vänta ända tills 1 december. Jag hatar att vänta, kommer vara i v 20 +6.

• Linaslus
    S1528 skrev 2014-11-05 18:46:03 följande:

Grattis allihop! Nu längtar jag ännu mer till vårt RUL den 1 december :)

Å vad skönt att det är någon som har lika sent rul som mig ;) Har oxå rul 1 december

Bara 26 dagar kvar
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)