Inlägg från: Linaslus |Visa alla inlägg
  • Linaslus

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Anonym (??) skrev 2015-01-02 22:04:14 följande:

Är det bara jag som tycker det känns knepigt att prata med bebisen i magen? Den hör ju nu och de sägs att man ska prata med den så den känner igen våra röster ännu mer sen när den tittar ut.

Missuppfatta mig inte. Jag älskar att vara gravid och känna min lilla bebis sparka och böka runt, jag älskar min bebis massor redan. Men det känns bara knepigt på nå vis att prata med den. Vad ska man säga liksom?

Brukar ni prata med bebisen i eran mage?

Klart jag säger saker till den och så. Men det känns ändå knepigt..

Har aldrig pratat med mina magar. Han hör ju min röst när jag pratar med andra (och jag är rätt bra på att snacka ;) så han lär nog känna igen min röst alltid!
  • Linaslus
    Sommarsnö skrev 2015-01-09 21:06:21 följande:
    Någon som har sett att Joolz är billigare utomlands? Tycker jag har surfat på alla möjliga sidor men den kostar i princip som härhemma.
    Har oxå kollat joolz och hittar inte mkt billigare än i sverige bara några 100lappar och då känns det inte värt att skicka efter från utlandet.
  • Linaslus

Jag har oxå precis passerat 100. Jag har 98 dagar kvar idag. Nu är det verkligen nedräkning.

Ang. namn har vi faktiskt redan enats om ett namn. Det kommer bli en liten Noel. Känns klockrent för oss båda. Så skönt, våran första son var namnlös i 3 mån och det gör jag gärna inte om. Mycket lättare med tjejnamn

• Linaslus
    Sommarsnö skrev 2015-02-06 08:37:18 följande:

Ingen som har en rabattkod på Lekmer? Ska köpa vagn därifrån så det skulle ju göra en del på priset med typ 10 % eller så...

Jag väntar oxå på rabattkod från lekmer! Men det verkar inte finnas nån just nu. Men jag tänker ha lite is i magen och vänta ut. Jag ska köpa både vagn och babyskydd så det blir ju lite pengar!
  • Linaslus
    Sommarsnö skrev 2015-02-06 10:55:55 följande:
    Tips - ni som ska köpa på Lekmer (eller andra ställen också för den delen). Om man blir medlem på Cashbacker så får man dubbel bonus de första 72 timmarna man är medlem. Cashbacker är som Refunder och är gratis vad jag förstår. Jag har tänkt göra det när det kommer någon bra rabatt på Lekmer. Lekmer har 5 % återbäring där så då blir det 10 % bara det. Ihop med rabattkod kan det ju bli rätt mkt pengar om man ska köpa dyra saker smile1.gif Kan inte gå i god för att Cashbacker är bra då jag ju inte blivit medlem än men jag tänkte testa iaf. Hoppas bara att de har erbjudandet kvar när det blir dags att köpa.
    Refunder har jag och har tänkt använda det men vill gärna ha en rabatt oxå!

Kan man använda både refunder och cashback tillsammans? För att använda regunder måste man ju gå via seras sida för att det ska regestreras
  • Linaslus

Har oxå varit hos BM idag! V 30 och sf mått på 29, hjärtljud 138, järn 109, blodsocker 5,4 så allt var prima. Nästa besök om 4v sen blir det varannan efter det!

• Linaslus
    Sommarsnö skrev 2015-03-02 09:21:21 följande:

Tänker ni köpa hem lite ersättning så att det finns i nödfall om det skulle strula m amningen mitt i natten eller så? Har fått tips om att frysa in sin egen mjölk annars men det är väl inte alla som har så mkt mjölk att man kan pumpa ur eller hur funkar det med det?

Jag har inte köpt hem nån ersättning till nån av mina barn amningen har alltid funkat. Tror man märker ganska snabbt om det inte funkar. Men ett pkt ersättning skadar ju inte att ha hemma om man vill.
  • Linaslus
    Sepril skrev 2015-03-11 12:19:46 följande:

Efter en lååång tids frånvaro är jag tillbaka, (var med i den förra gruppen som gick i stöpet pga trollande och dålig stämning :) ) nu är det bara drygt en månad kvar (var beräknad till den 9:e först men framflyttad till den 14:e april). Har det tillkommit någon/finns någon kvar som bor i Uppsala här förresten? Hur går det för alla? Är det någon som redan har fått sin lilla? :)

Jag är från Uppsala! Bf 25 April!
  • Linaslus
    Sepril skrev 2015-03-12 11:35:04 följande:

Vad roligt!

Har du tänkt något kring hur du ska "sysselsätta" de större barnen (speciellt din son som jag läste var 5?) under f-ledigheten? tips mottages tacksamt! Jag har en dotter som är 6 (7 i september) och funderar lite på vad som funkar och finns tillgängligt i Uppsala. Till hösten blir iofs skolan obligatorisk för henne så då blir det inte så mycket tid hemma men skulle ändå vara bra med lite möjligheter till aktiviteter på eftermiddagar

Har inte tänkt nått spec på det. Har inte haft ågra problem med sysselsättning hittills. Sonen börjar 6-års i höst och dottern på 4 kommer gå några timmar på förskolan. Sen bir vi i hus och har massa att pyssla med hemma. Sen blir det säkert ett å annat besök på 4-h gården, leos och div lekparker.

Sen spelar sonen fotboll på sommaren och hockey på vintern och dottern har gymnastik och fotboll. Så jag känner att det är viktigt med lugn oplanerad hemma tid oxå!
  • Linaslus
    Freje skrev 2015-03-30 21:37:27 följande:
    Har för mig att jag läste nånstans att 3 bodies, 2 byxor, 1 kofta, 1 mössa och 3 pyjamasar kan vara lagom.

Det beror ju lite på hur ofta man vill tvätta också. Själv vill jag inte tvätta så ofta så jag har 5-6 bodies i varje storlek från 50-68, kanske 3-4 par byxor i samma storlekar. Pyjamasar också 3-4 st, lite fler i någon storlek. Mycket är kvar sedan sonen och/eller ärvt. Har nog bara köpt 5 nya plagg än så länge. Det går att hitta så mycket fint begagnat som nästan är nytt för 5-10 kr plagget.

Sen är det ju jättesvårt att veta hur stor bebisen är och hur fort de växer. Min son växte inte så fort i början, så jag hade nytta länge av både 50 och 56. Men om du har t ex muddbyxor i strl 62 så går det ju att vika upp. Om du helst köper nytt istället för begagnat så kan det ju vara smart att vänta och se hur stor bebis är innan du köper på dig för mycket. Om du däremot kan tänka dig begagnat så kan jag tipsa om att leta efter lokala köp och sälj grupper på t ex Facebook.
    Oj det lät lite.... Här har det lätt gått tre byten på en dag ibland.
  • Linaslus

Jag har bf den 25 så jag är oxå kvar. Vill inte gå in i Maj bara. Har väldigt mycket sammandragningar och rndel förvärkar men känns inte som att nått är på gång än på ett tag!

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)