Inlägg från: Linaslus |Visa alla inlägg
  • Linaslus

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Är i v 17 (16+3) och har gått ner 10 kg. Spytt som en gris och gör fortfarande dock är det väl snäppet bättre nu än för några veckor sedan. Brukar landa på min normalvikt vid förlossningen

• Linaslus
    S1528 skrev 2014-11-11 15:05:03 följande:

Grattis allihop till era lyckade RUL!

Hör fortsätter nedräkningen, bara 20 dagar kvar :)

Kul att ha någon att räkna ner med... Har ju rul samma dag som du. Dvs 3 v kvar.
  • Linaslus
    S1528 skrev 2014-11-11 16:12:10 följande:
    Absolut, surt att vara bland dom sista i tråden dock, man väntar och väntar och väntar :P

Vilken vecka kommer du att vara i på RUL-dagen? Jag kommer att vara 18+5 om jag inte minns helt fel.
    Jag kommer vara i v 20 (19+6) så nästan i v 21. Gick in i v 18 idag!
  • Linaslus

Försöker verkligen oxå hålla mig från att köpa nått tills rul om 3 veckor. Då ska jag beställa ny vagn. Behöver en smidig till bilen och har då tänkt mig en joolz som blir väldigt kompakta. Sen har jag en Emmaljunga duo edge sen dom andra barnen som är stor och rymlig som kommer köras här hemma på grusvägarna.

• Linaslus
    Freje skrev 2014-11-14 10:29:40 följande:

Hej!
    Får man hoppa in här? Väntar andra barnet med BF 23/4. Har en son innan som är 4 år. Fick ett MA i våras i vecka 13, som har gjort att oron inte riktigt släpper. Även om jag sett vårt lilla pyre på två UL redan.

Väntar nu otåligt på RUL som är den 1 december. Känns som en evighet dit. Kommer vara i vecka 20+4 då, vilket jag tycker känns sent.

Grattis alla ni som fått se era små på RUL redan!

Jag har oxå rul samma dag som du och jag kommer vara i 20+6, sent ja men desto bättre och mer ser man! Och snart bara två veckor kvar, tiden går jätte snabbt tycker jag!
  • Linaslus
    EmmasaraL skrev 2014-11-20 08:38:04 följande:
    Vad kul att läsa! Jaså blev du framflyttad, har för mig att du hade 21 april först?

Haha, vilken omtänksam storebror smile1.gif Så skoj att ni väntar en tös! Jag försöker fortfarande få min sambo att tänka om, han vill ju inte veta vad det är och då får ju inte jag heller veta. En vecka kvar att bearbeta honom hihi!
    Min man vill inte heller veta könet :( Å jag vill så gärna veta. Vet inte hur jag ska klara att gå hela graviditeten utan att veta. Men vi har ju redan två barn, en son som är 5 och en dotter som är 3,5 och båda dom har vi kollat könet på så antar att jag måste låta honom få som han vill denna gång.

Tänkte iaf be dom på rul (om 11dagar) att ta en bild på könet så att jag kan klura lite självi alla fall.
  • Linaslus
    EmmasaraL skrev 2014-11-20 13:13:18 följande:
    Ja, det är just det jag också funderar på! Könet är ju inte viktigt i sig, men jag har tänkt mycket på namn. Har jättemånga fina pojknamn men nästan inga flicknamn.. tycker det är så svårt. Trist att behöva stressa fram ett namn för att man inte har fått tid att förbereda sig (även om man har 3 mån att klura ut nått). Vet inte heller hur jag ska klara ovissheten tills BF haha.

Ja, kanske de kan göra det? :) Jag kommer fortsätta bearbeta sambon som sagt, sen får vi se :)
    Här är det tvärt om, har massa fina tjejnamn men inga killnamn alls.

Jag har tyckt att det har varit jätte mysigt att veta vad det har varit för kön. Kunna planera namn och göra lite inköp som passar. Men men känns som att jag har fått min vilja igenom på dom två andra och nu är det hans tur. Men det skulle vara riktigt kul att ha en bild att klura på!
  • Linaslus
    S1528 skrev 2014-11-22 07:55:26 följande:

Freje & Linaslus..

Nedräkningen till våra RUL 1/12 är nu nere på ensiffrigt! :)

Yaaayyyy nedräkning big time. Kommer kännas ännu bättre på måndag för då är det bara en v kvar. Vilken tid har du? Jag ska dit kl 14 har jag för mig.
  • Linaslus
    S1528 skrev 2014-11-22 09:31:57 följande:
    Jag har tid klockan 10.30 tror jag, så det får bli sovmorgon innan ;)

Jag har så fullt upp med jobb den närmaste veckan så jag hoppas att dagarna passerar fort! Jag terroriserar mina kollegor med nedräkning till 1 december, men egentligen längtar jag mest till 20 december för det innebär nästan 3v semester :)
    Ja veckan kommer nog gå snabbt! Har adventskalendrar att fixa till barnen och sen börja adventspyssla lite!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)