Inlägg från: Linaslus |Visa alla inlägg
  • Linaslus

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

mandalii skrev 2014-10-02 16:01:46 följande:

Det skulle vara kul om alla ville lägga upp lite nya magbilder! Själv har jag ju knappt fått någon mage alls, är i vecka 11+4, men kan lägga upp ikväll ändå.

Bara två dagar skiljer oss då är 11+2 idag!

Tycker nog att magen dyns en hel del redan (orkar dock inte ta mig ur soffan å ta en bild) men så är det min 3:a så magen är ju kanske lite lättare att tänka ut denna gång!
  • Linaslus
    Kiickson skrev 2014-10-02 17:09:18 följande:

Så kul! Jag hoppar in här. Var inte med på den förra och har inte läst allt här, men hoppar in ändå :)

Är i vecka 12, eller 11+2 om man så vill (lättre att säga v12). Det är vårat första barn och vi försökte i ca 8 månader. Har haft det rätt tufft än så länge med illamående dygnet runt som inte släpper, kräkningar ibland och nu tror jag att jag har börjat få foglossning lite lätt, samt extrem trötthet. Sjukskriven på 50% just nu och har fått lergigan komp, funkar ibland, och ibland inte. Men det finns dom som har det absolut mycket värre! Och detta är ju ändå värt det i slutändan :)

Som det är nu är lilla ärtan beräknad till 20-21 april. Men det kan ju enkelt ändras. Första ultraljudet den 10e också. Men hur mycket ser man då egentligen? Ser man att det är en liten människa på gång där inne eller bara en liten prick? 

Magen, ja den är stor. Jag vet inte om det enbart är gaser och uppsvälld pga det. Men folk tycker det syns rätt så bra redan, jag var inte världens smalaste innan men heller inte tjock, jag hade lite mage. 

Långt det blev, men lite kort om min graviditet än så länge =) 

Välkommen hit!!!

Vi är på precis samma dag är oxå på 11+2 idag och bf 20 april.

Har oxå grymt illamående och spyr massor är helt sjukekriven då jag knappt orkar ta mig ut.

Jag gjorde ett ul (vul) för två veclor sedan och kunde redan då se armar och ben som rörde sig. Så du kommer absolut att se en liten bebis på ditt ul som rör sig.
  • Linaslus
    agirlnamedbill skrev 2014-10-05 18:42:13 följande:
    Trodde det var själva grejen med en sån att barnet blir van vid ljudet när den är i magen och sedan lugnas av det när den är född?
    Precis så är det! Själva grejen är att bebisen blir van med ljudet i magen och att det sedan har en lugnande effekt när den hör ljudet utanför magen. För mig och mina barn har det verkligen funkat, dom har blivit väldigt lugna av ljudet när dom hört det itanför magen. Så tycker absolut att man ska använda det när barnet är fött.
  • Linaslus
    emmasdag skrev 2014-10-05 22:47:42 följande:

Jisses så nervös jag är just nu. Imorgon 8.30 är det dags för ul igen. Jag hoppas så innerligt att vår lilla bebis mår bra och utvecklats som den ska!

Håll tummar och tår för oss imorgon alla blivande april- mammor <3

Jag håller tummarna!

Skönt iaf med en tidig tid så att du inte behöver gå hela dagen och vänta!
  • Linaslus

Yayyyy v13 idag! Ännu en milstolpe avklarad, nu börjar väntan inför rul 1 December!

Ang drömmar så drömmer jag oxå galet mycket helt sjuka saker! Inatt skulle jag börja på simskola med en tjej från min paralellklass när jag gick i lågstadiet som jag lnappt aldrig pratat med och nu var vi bästisar!! Haha

• Linaslus

Jag fick min rul tid på inskrivningen. Får vänta ända till 1Dec.

Ang vagn så är jag lite inne på att köpa en Joolz denna gång. Ska åka och provköra lite. Men gillar designen och att den är smidig och blir ganska liten ihopfälld. Plats i bilen behövs när vi kommer vara 5 i familjen + 2 hundar.

• Linaslus
    Sommarsnö skrev 2014-10-07 14:30:49 följande:
    Jag har också tittat på den. Men så blev jag lite skraj när jag läste här på Familjeliv om två stycken som varit med om att den fällt ihop sig själv vid cirka 15 minusgrader. Låter ju inte så bra smile4.gif Vet du hur länge barnet kan ha den, alltså maxkilo?
    Maxvikten är 15 kg!

Hörde oxå om det men jag är inte så nojig över det. Skulle det varit nå fel på vagen är det nog åtgärdat nu sen får man kanske vara lite vaksam när man fäller upp att den verkligen klickar i ordentligt.
  • Linaslus
    cu2013 skrev 2014-10-08 06:09:57 följande:
    Vi har en joolz till vår son och har aldrig haft problem. Regnskyddet har gått sönder i en söm, that's it. Vi är supernöjda och den lille kommer nog få åka mer joolz än donkey eftersom donkeyn tar så stor plats i bilen.
    Å vad underbart att höra att du är nöjd. Joolz är ju inte jätte vanlig så det är kul å hitta någon som använt den. Vilken färg har ni?
  • Linaslus
    Smulan 89 skrev 2014-10-08 11:55:24 följande:

Blev ultraljud 5:e nov, i v 19. Det står på deras hemsida och har läst på fler ställen att man får komma på rutinultraljud när man är i v 18. Ändå envisas de att just jag ska komma i v 19. Har bara gjort rul i v 19. Kompisen fick göra i v 18 på samma ställe. Tröttsamt att få vänta en vecka extra.

Jag har inte rul föräns sista dagen i v 20. Tycker oxå det är drygt att behöva vänta då länge men som sagt ju längre man gått desto bättre ser man! Bara att hålla ut å vänta!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)