Kiickson skrev 2014-10-02 17:09:18 följande:
Så kul! Jag hoppar in här. Var inte med på den förra och har inte läst allt här, men hoppar in ändå :)
Är i vecka 12, eller 11+2 om man så vill (lättre att säga v12). Det är vårat första barn och vi försökte i ca 8 månader. Har haft det rätt tufft än så länge med illamående dygnet runt som inte släpper, kräkningar ibland och nu tror jag att jag har börjat få foglossning lite lätt, samt extrem trötthet. Sjukskriven på 50% just nu och har fått lergigan komp, funkar ibland, och ibland inte. Men det finns dom som har det absolut mycket värre! Och detta är ju ändå värt det i slutändan :)
Som det är nu är lilla ärtan beräknad till 20-21 april. Men det kan ju enkelt ändras. Första ultraljudet den 10e också. Men hur mycket ser man då egentligen? Ser man att det är en liten människa på gång där inne eller bara en liten prick?
Magen, ja den är stor. Jag vet inte om det enbart är gaser och uppsvälld pga det. Men folk tycker det syns rätt så bra redan, jag var inte världens smalaste innan men heller inte tjock, jag hade lite mage.
Långt det blev, men lite kort om min graviditet än så länge =)
Välkommen hit!!!
Vi är på precis samma dag är oxå på 11+2 idag och bf 20 april.
Har oxå grymt illamående och spyr massor är helt sjukekriven då jag knappt orkar ta mig ut.
Jag gjorde ett ul (vul) för två veclor sedan och kunde redan då se armar och ben som rörde sig. Så du kommer absolut att se en liten bebis på ditt ul som rör sig.