Inlägg från: emmasdag |Visa alla inlägg
  • emmasdag

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

agirlnamedbill skrev 2014-09-15 06:26:30 följande:

Går in i vecka 9 idag 8+0!

Mitt morgonillamående verkar ha avtagit på senaste vilket känns jätteskönt, och är till och med frivilligt vaken så här dags så verkar inte vara så trött längre heller! Men nu kommer perioden då jag spyr av nästan allt.. Förra graviditeten spydde jag för jag såg ett hårstrå i smörpaketet eller för att skinkan hade en sena. Idag höll jag på att spy för jag lyfte upp en gammal brödbit/smula från golvet och det var en dammtuss på! Spydde inte för jag hade inget i magen att spy upp då än haha.

Åh halleda! Jag lider verkligen med dig, men gud så roligt du skrev det där sista! Jag fnittrar igenkännande : ) Det är märkligt vad kroppen förändras. Dom senaste veckorna har jag tex varit så himla sugen på att smaka våran tvål i badrummet, den luktar sååå gott! Men jag kämpar emot ; )
  • emmasdag
    Anonym skrev 2014-09-15 13:20:11 följande:

Haha jaa! Det är sjukt jag vet. Min sambo tittade himla konstigt på mig när jag berättade det för honom ;)

Det va jag som skrev det ovan :)
  • emmasdag
    tinifini skrev 2014-09-15 21:12:25 följande:

Idag fick vi se en liten plutt med tickande hjärta! Åh så härligt det kändes!

Grattis, så härligt!!! :) Vilken vecka är du i?
  • emmasdag
    bergviol skrev 2014-09-19 14:20:56 följande:

Hej på er, 

Gör ett första trevande försök som nybliven familjelivmedlem. Är gravid i vecka 12 med mitt första barn som beräknas komma till oss i april.

Har hittills haft lite svårt att ta till mig graviditeten av olika anledningar. Har föräldrar med många missfall i bagaget som nu såklart är jätteglada över detta, men ändå reagerat med tillförsikt (vilket jag förstår). Har dessutom en sambo som är väldigt försiktig och orolig av sig och "inte vill inte ta ut glädjen i förskott" känns det som. Det håller sakta på att förändras, och det börjar bli lite mer på riktigt för oss båda. Nästa torsdag ska vi göra ett KUB-test och efter det hoppas jag att graviditeten "landar" lite mer hos oss. Sambon har börjat prata med magen, vilket känns mysigt men också lite konstigt - finns det någon där som lyssnar?! :)

Har hittills bara berättat för en vän (förutom min och sambons familjer), men längtar efter att fler ska få veta efter nästa vecka. Väntar att berätta med respekt för sambons vilja att vänta in ultraljudet.

Någon fler som känt/känner såhär?

Hej och välkommen :)

Grattis till pluset. Jag förstår och känner igen mig i det du skriver. Oron ni känner kände jag under min förra graviditet och lite även denna gång eftersom jag är så medveten om risker mm. Jag tycker att ni gör rätt i som håller det för er själva och era närmsta, det är ganska skönt! : ) Men mitt råd till mig själv nu har varit: jag är gravid o just nu är allt hur bra som helst. Skit kan hända, men det behöver inte göra det! Njut : )
  • emmasdag
    mandalii skrev 2014-09-24 17:51:15 följande:

Åh vilken himla fin mage! Vill också ha! Är i vecka 10+3 och det syns inte mycket på mig. Var det stor skillnad på en vecka för dig?

Åh tack, vad glad jag blir!! : ) Jag tycker att det hänt extremt mycke på en vecka. Innan va jag svullen i övre delen av magen, nu är det fokuserat på nedre delen, och inte alls lika svullet längre. Med min dotter syntes det dock först i vecka 20 ca, så även det är en väldig skillnad! : ) Har du barn sedan innan?
  • emmasdag

Någon som börjat få sammandragningar än? Under min första grav hade jag typ inga, under förra kom dom i v 15 typ. Nu är jag i vecka 13 (12+2) o dom har börjat komma så smått. Någon mer?

• emmasdag
    julii skrev 2014-09-29 09:37:44 följande:

Igår hade jag ont i båda sidor på magen, de högg till lite när jag satte mig eller ställde mig upp. De kändes lite som när man blivit kall?öm liksom, ..Ringde bm idag och fick en tid på onsdag nästa vecka och nu vart jag jätte orolig att det är nå fel. Hon misstänkte att det var växtvärk. Någon som känt likadant?

Sådär har jag med kännt! Kollade upp det och det ska inte vara någon fara, det kan tom göra jätteont utan att det ska vara någon fara. Men det är obehagligt som tusan! :)
  • emmasdag
    Josephine92 skrev 2014-09-29 10:52:04 följande:

Vilken lättnad att gå in här och läsa, har oroat mig som tusan över värk vid äggstockarna och skulle ringa bm idag men de har bara 30 min telefontid så hann inte med. Men, det kändes ju nästan lika lugnande att läsa här! :)

Jag har även haft mensvärk liknande till och från de senaste dagarna, är i vecka 13, någon mer som känt så? Är så gott som helt utan symtom och inte ul förän 10 november och magen som exploderade var nog bara svullna tarmar för det syns knappt längre..

Ska nu beställa en hjärtljuds doppler och hålla alla tummar och tår för att om den lilla är kvar så ligger den så man kan höra hjärtat.!

Mensvärken kan ju komma o gå under hela graviditeten, så det är inget konstigt med det, så är de för mig med! Mina symptom varierar sig verkligen från dag till dag. Men överlag mår jag verkligen toppen, vilket är raka motsatsen mot mina andra graviditeter :) Mysigt o höra hjärtligt :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)