Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

mandalii skrev 2014-09-19 20:11:21 följande:
    Ingen??
    Känns dumt att gissa. Ljusrosa behöver inte betyda nåt, för mig gick det dock inte bra förra gången utan det blev missfall några dagar senare.

Vill du veta säkert vad som pågår så åk in till gynakuten.

Styrkekram
  • Bell13
    mandalii skrev 2014-09-19 22:01:24 följande:
    Tack! Vilken vecka var du i då? Hade du sett hjärtat slå innan? Beklagar verkligen!
    Vi gjorde ett vul i v 7+2 och där var fostret 1 v för litet och de såg ett hjärta slå men inte så tydligt som de ville. Fick en tid 2 v senare och då fanns det ingen hjärtaktivitet längre och då var jag 9+4 om jag inte minns fel. Det här var i dec förra året och det var ett ma.

Fick ett missfall i april också då fick jag ljusrosa flytningar och tre dagar senare i v 7+3 började jag blöda.

Ovanstående var efter ivf och nu har vi blivit spontant gravida och allt ser jättebra ut.

Hur har det gått för dig?
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2014-09-20 10:24:11 följande:
    Skrattande Då ska man se till att vara lite kissnödig då - blir tydligen lättare att se om blåsan är fylld.
    När jag gjorde ul i v 9 sa de att det räcker att man inte kissat på 1 h. Att inte kissa på en hel h när man är gravid är ju tortyr :)
  • Bell13
    mandalii skrev 2014-09-21 00:36:36 följande:

Tack för ert stöd söta ni! Vi bestämde oss för att åka in till gynakuten, fick vänta tre långa timmar, men kan säga att det var såååå värt det när vi fick se att vårt mirakel mådde prima! Plutten var nu 3 cm lång och jag är längre gången än jag trott, 9+6. Den lille rörde på sig för fullt och armar och ben var i full rörelse. Så häftigt, mäktigt, obeskrivligt. Nu kan jag andas ut för den här gången.

phpw0w1wJ83260.jpg

Vilken fin :) vad skönt att allt såg bra ut.
  • Bell13
    Mars12 skrev 2014-09-21 08:21:01 följande:

Tjoho, vecka 12 idag :) Första morgonen utan illamående, hoppas det håller i sig!

Hur många här har tänkt ta reda på kön? :)

Vad skönt att slippa illamående. Vi har bestämt att vi ska ta reda på kön. Jag tror spontant att jag väntar en pojke så det blir spännande att se om jag har rätt :)
  • Bell13
    Mars12 skrev 2014-09-21 09:07:11 följande:

Bell13: Är det erat första barn? Jag har en dotter innan så skulle ju vara skoj med en pojke förstås :) Men jag tror det blir en flicka igen, magkänslan säger det :)

Det här är mitt tredje barn och min sambos första barn. Jag har två döttrar sedan tidigare. Mitt illamående har upphört tidigare än med flickorna, hade under en period jättedålig hy och flottigt hår och så var det inte med flickorna och nu är mitt urin neongult när jag kissar och enligt gammalt skrock är det tecken på en pojke. Jag gissar ju bara så klart men på vårt rul tänkte vi be henne titta om hon ser vilket kön.
  • Bell13
    thatgirl1 skrev 2014-09-23 07:47:17 följande:
    Jag vet inte om det blir någon skillnad att lyssna/se hjärtljud? Jag kunde se ett litet hjärta i v 6 med vanligt UL. För att säkerställa hur långt jag är gången är det dags för UL idag igen (allt gratis, men får betala 50 kr om man vill ha bild) samt inskrivning och provtagning. Har längtat otroligt efter detta! Borde vara runt v.10-11 nu :)
    Det är skillnad :) när man lyssnar har man en doppler utanpå magen och kan höra hjärtljuden på så sätt.
  • Bell13
    LillaLilja skrev 2014-09-23 11:47:44 följande:

På väg till akuten nu.. Bättre att kolla en gång för mkt än för lite..

Första barnet 110912 andra beräknas komma 150405
    Håller tummarna för att allt ser ok ut.
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2014-09-23 11:18:45 följande:

Någon som vet hur man ska handskas med Försäkringskassan? Har ringt dem TRE gånger och bett att få prata med en handläggare som har hand om frågor för egenföretagare och ingen av dessa gånger har någon ringt upp, trots att de skrivit upp mitt ärende så att någon från den avdelningen ska ringa upp. Får panik snart; måste meddela jobbet jag är tjänstledig från hur jag ska göra framöver och ingen kan svara på mina frågor! Det har inget att göra med deras tillfälliga driftstopp för detta var i förra veckan och även tidigare än så.

Ring igen och be att få tala med en handläggare, om det inte går så fråga vad personen heter och vilken tid personen kan ta emot samtal. Fråga även efter mailadress ibland har de lättare att svara på mail än att ta samtal.
  • Bell13

Har precis varit på ul för kub. Fick 1/13000 och med tanke på att jag är 40 år gammal är det ett fantastiskt resultat.

Jag är jätteglad och lättad.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)