Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

JhjärtaK skrev 2014-09-18 15:54:21 följande:

Vi fick jättefina siffror idag på kub, PÅ BÅDA BEBISARNA!! Japp, ni läste rätt, de är tv där inne som röjer! De måste ha gömt sig bakom varandra på VUL de jäklarna!

What??? Hur känns det? Vad fick du för siffror och hur gammal är du? Jag har kub på tisdag är 40 år gammal och vill ha nåt att jämföra med.
  • Bell13
    agirlnamedbill skrev 2014-09-18 17:45:02 följande:
    Nej nej tog inte åt mig, undrade bara vart kolhydratsnacket kom ifrån haha, sen kom jag på att jag skrev att jag kommit upp i mycket kcal när jag druckit alkohol och det är ju kolhydrater :P
    Jag är PT och kostrådgivare sitter och babblar om mat, kcal och träning hela dagarna :) vikthetsar absolut inte
  • Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-09-18 19:44:29 följande:

Lite svårt att se då en la sig "på tvären" men man ser två huvuden tätt ihop till vänster på denna bild (om inte fl vänder på den och det händer nästan alltid).

phpeI7IPW55940.jpg

Vilka fina bilder. Längtar till mitt ul på tisdag men är lite nervös inför siffran.

Gjorde inte du ul ungefär samtidigt som jag om jag inte minns fel? Och då syntes det väl bara ett foster?
  • Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-09-18 20:48:26 följande:
    Jo precis! Gjorde VUL i vecka 7+1 och då såg läkaren bara ett foster så den andra måste gömt sig bakom var dagens bm förklaring. Vi blev så chockade för vi "visste" ju att där bara fanns en, tji fick vi!

Här är bilden från det VUL:et.

php80u8BO44446.jpg
    Vilken chock det måste vara men ändå en positiv sådan.

När jag gjorde ivf så fick vi alltid tillbaka två ägg och jag hoppades på tvillingar. Är det nån skillnad på den här graviditeten mot tidigare? Har hört att man mår illa mer och att allt blir "värre"
  • Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-09-18 20:51:40 följande:
    Jag var också jättenervös för siffran och sen också såklart nervös för att det lilla livet hade dött men som det blev så hade jag uppenbarligen inte behövt oroa mig för varken det ena eller det andra smile2.gif

Jag håller tummarna för fina siffror på tisdag!
    Jag tänker lite som du. Mitt illamående och min trötthet har avtagit och jag är rädd att det hänt nåt. Samtidigt vet jag att det är helt normalt. Det är värst de första 12 veckorna och jag är idag i v 13 så det är ju helt normalt.

Vilket bra resultat du fick. Jag hoppas på att få ett lika fint resultat så jag kan slappna av ordentligt och bara njuta nu.
  • Bell13
    Bomerang skrev 2014-09-19 08:23:11 följande:

Bell13:
    Man kan visst blöda vid svamp, slemhinnorna blir svullna och skörare. Det är ju inte bara i livmodern du har blod;)
    Vi har 23 mil till IVfkliniken så vid akuta fall är det inte aktuellt att åka dit.

Här är en bild på våra små tvillingar v 9+1

(dålig maskin)

Vid VUL 6+6 syntes bara ett pyttefoster så det var en glad överraskning:D

Nytt UL om en vecka, längtar men är lika nervös varje gång.

BF 15 April
    Det lät otäckt att blöda en hel natt pga svamp :( jag menade inget illa. Ibland kan jag uppfattas som burdus och lite för rakt på. Jätteroligt med tvillingar då finns det två i gruppen som väntar tvillingar. Vilken vecka är du i nu?
  • Bell13
    cu2013 skrev 2014-09-19 08:11:36 följande:

Jag är idag i v 11+1 och har haft en hel del sammandragningar de senaste dagarna. Ngn som känner igen sig? Det känns som att det är lite tidigt. Ska ringa BM idag och se vad hon säger. Ville bara höra om ngn annan varit med om ngt liknande.

Är det inte växtvärk som känns som sammandragningar?
  • Bell13
    Linaslus skrev 2014-09-19 11:00:31 följande:

En fråga till alla er som gjort och ska göra kub-test och är under 35år har det kostat nått för er? Jag bestämde mig för att göra testet och fick nu reda på att det kostar 1500:- eftersom jag är under 35år

Har inte gjort själv. Min syster har gjort under 35 år och inte fått betala, i Stockholms län.
  • Bell13

I vissa landsting är de hårda med åldersgränsen. Har du fått kub kostnadsfritt tidigare?

Linaslus skrev 2014-09-19 11:32:58 följande:

Tyckte det var lite konstigt för jag har aldrig hört någon som betalat!

• Bell13
    Ice skrev 2014-09-19 13:01:11 följande:

Ni som gjort tidiga ultraljud, vad har ni fått betala?

Jag betalade 600 kr.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)