Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

JhjärtaK skrev 2014-09-10 14:56:16 följande:
    Kan vara foglossning men är det en skarp smärta som strålar ut i benet så är det nog ischiasnerven som kommit i kläm, väldigt vanligt när man är gravid att få falsk ischias (det onda strålar inte nedanför knät). Men är det mer värk så är det nog foglossning. Min började redan i vecka 8 denna gång, i vecka 14 med dottern. Men har hållit sig på en helt ok nivå hittills som tur är!
    Hur känns foglossning? Är det en ilande smärta? Jag har idag vid ett par tillfällen fått en smärta som kommer stötvis. Känns som den är koncentrerad till bäckenet. Har ont i ländryggen också om jag står i samma position för länge och när jag ligger ner på rygg.
  • Bell13
    Elisebet skrev 2014-09-11 08:37:16 följande:

Hej!

Någon mer än jag som känner av en slag "ilande" känsla från bäckenområdet? Alltså för mig känns det som om jag skulle behöva gå och tömma blåsan för att bli av med det, trots att jag ibland nyss har kissat. Det släpper dock helt då jag sitter på toaletten?? Skumt. Jag känner det inte hela tiden, men relativt ofta. Jag tror inte på uvi, för ingen smärta vid urinering, snarare obehag då jag inte kissar. Jag har lite svårt att avgöra om det kommer från typ spänga muskler vid mellangärdet (???) eller om det kommer från blåsan, haha?så diffust detta. Även känner jag ibland att uriner rinner väldigt sakta trots att jag borde ha mkt i blåsan. Ska såklart ta upp det med BM nästa vecka, men vore intressant att höra om ngn känner igen sig. 

Urinblåsan vid icke gravid är som en uppblåst ballong och det finns mycket plats. Vid en graviditet blir den platt ungefär som en ballong och den blir full fortare och det rinner saktare också. Det är min teori.
  • Bell13
    madde10 skrev 2014-09-11 08:42:50 följande:

Idag kl 10.30 ska jag på ultraljud. Har bokat privat bara för att se om det är något där. Jag är sååå nervös nu...

Vilken vecka är du i nu? Lycka till på ul.
  • Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-09-11 09:56:45 följande:

Vecka 12 idag, whoho! smile1.gif Kub om exakt en vecka och är den bra så jäklar vad jag skall gå loss på mammakläder smile2.gif

Har sett ett par tights på hm, skinnimitation och dessa ska jag köpa om mitt kub är bra. Har mitt kub-ul om 12 dagar. Hoppas att vi båda får låg risk :)
  • Bell13
    madde10 skrev 2014-09-11 11:09:58 följande:

Nu har jag varit på ultraljud och det gick jättebra! En liten klump med tickande hjärta. Trodde jag var 9+4 men var i 9+0. Så himla glad och lättad. Lätt värt 600 kr :)

Grattis vad skönt för dig :)
  • Bell13
    tinifini skrev 2014-09-11 12:33:44 följande:

Hej, tänkte höra med er ang brösten, jag har haft jätteont i brösten, svullna och varma. Men över en natt så bara det försvann. Jag är jättenojig nu att det ska vara missfall på G. Mår fortf illa men lite bättre- har köpt seaband och dom funkar bra. Har även haft ont i ryggen- allra längst ner vid svanskotan och ut i skinkorna.. Känner ni igen det? Ska på VUL på måndag men fy vad nervös jag är.. Har haft mf tidigare i v 11.

Har brösten blivit mindre? När jag haft missfall har brösten blivit mindre på några dagar.

Är du i v 11 nu?
  • Bell13

I

mandalii skrev 2014-09-11 22:03:37 följande:

Jag gjorde ett vul igår tillsammans med sambon, vi var också såååå nervösa innan(Vecka 8+1) men fick se ett litet liv på 1,7 cm med bultande hjärta. Vilken lättnad och lycka. Hur lång var er?

I v 8+2 var min 17.3 mm lång
  • Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-09-12 09:14:29 följande:

Någon här som sett det senaste kring att man nu kan göra NIPT i Göteborg? Alltså att man tar ett blodprov på mamman där även fostrets DNA finns och på så vis kan man kolla om fostret bär på någon kromosomavvikelse. Helt riskfritt i jämförelse med mkp eller fvp där det finns en missfallsrisk (om än väldigt liten)

Vad intressant. Kan man göra det i Sthlm också?

Är det sjukhusen som gör det?
  • Bell13
    Bell13 skrev 2014-09-12 11:08:44 följande:
    Vad intressant. Kan man göra det i Sthlm också?

Är det sjukhusen som gör det?
    Googlade och det går att göra i Sthlm :) rätt dyrt 10000 kr för blodprov och ul
  • Bell13
    Anonym skrev 2014-09-12 13:44:42 följande:
    Oj, genom vilken leverantör? 
    Bb Stockholm
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)