Inlägg från: Bell13 |Visa alla inlägg
  • Bell13

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

agirlnamedbill skrev 2014-09-09 11:08:55 följande:
    Ja, åt ju så klart frukost på morgonen innan jag åkte in. Köpte bravos apelsinjuice och den verkade funka bra, fick bättre blodsocker. Innan åt jag liksom corn flakes med socker och oboy och en vit macka..
    Jag menade inte att det var dåligt på nåt sätt. Dricker också juice på morgonen brukar pressa apelsin, äpple, morot, hallon och lite ingefära så äter jag tunnbröd med ost och marmelad :)
  • Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-09-09 15:03:32 följande:
    Roligt! Då är vi två st som kommer att längta extra mycket efter den 6:e smile1.gif
    Japp men först längtar jag till kub-ul den 23:e
  • Bell13
    Anonym skrev 2014-09-09 15:45:12 följande:
    Exakt samma här!
    Jag kissar inte oftare på natten men däremot mer. Det forsar ur mig. Kissar två ggr på natten och säkert 25 ggr dagtid och då bara några droppar åt gången. När jag kissar på morgonen när jag vaknat så rinner det så oerhört sakta.
  • Bell13
    Humledumle skrev 2014-09-09 15:29:01 följande:

Fick hem en tid för RUL fen 7:e nov. Men nu är det inget mer besök hos bm ? Får man inte lussna på hjärtat innan man går på rul ? Blev lite besiken :/

Jag har nästa besök hos barnmorskan v 23 och då ska vi få lyssna på hjärtat. Det är ju så mysigt.
  • Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-09-09 15:06:56 följande:
    Gud så gott det låter! Känner att magen börjar knorra rätt så rejält nu såhär på eftermiddagen smile2.gif

Jag kör på 1/3 apelsinjuice, 1/3 röd grapefruktjuice och 1/3 vatten. Tycker att det blir för "starkt" utan vattnet och så minskas ju sockerkoncentrationen lite också som ett plus smile1.gif . Har du en juicepress eller hur gör du din juice?
    Jag har en råsaftcentrifug som jag använder dagligen. Min juice blir stark och jag känner att jag kommer få halsbränna snart av den så jag behöver nog också späda den med vatten. Mina döttrar 12 och 8 år vill absolut inte dricka juicen den är äcklig och sur tycker de. Det är ju bara ett tecken på hur mycket socker det är tillsatt i juice man köper.

Tycker att det känns fräscht att dricka egen juice. Har börjat bli lite rädd för e-ämnen och försöker hålla mig från halvfabrikat.
  • Bell13
    Fr1da skrev 2014-09-10 07:04:33 följande:

Vecka 12 idag, woho! smile1.gif

Jag går in i v 12 på

Fredag. Längtar dit men ännu mer till nästa fredag när jag är i v 12+0
  • Bell13
    Solkatten skrev 2014-09-09 22:18:31 följande:

Så vR inskrivningen klar, vad skönt det känns, lite mer på riktigt liksom. Hade bra värden fast järnvärdet låg på 121 vilket är bra men under 120 ska man helst inte ha och det kommer ju sjunka. Vill undvika järntabletterna så långt det går då jag blir så dålig av den. RUL bokat 3/11 :)

Det är ju få gravida som klarar av t ex niferex. Prova duroferon och ta två tabletter så blir magen mjuk istället för hård och förstoppad.
  • Bell13
    Anonym (Anonym) skrev 2014-09-09 22:52:10 följande:

Jag känner mig väldigt ledsen, hoppas jag kan få lite pepp här.. Jag har inte varit direkt sexsugen på senaste pga illamående och annat. Min sambo har försökt få till det lite men väldigt osexigt, typ klappa på rumpan och när jag sagt nej så har han tagit sin mobil och gått in på toa (oj gissa vad han gör) och jag tar åt mig av det jättemycket. Dels för att han inte ens försöker på riktigt och dels för att vi inte ens sover nära varann längre. Han flyttar sig bort när jag vill ligga nära.. Vad ska jag göra?

Jag känner som du, har ingen sexlust alls. Tror den kommer tillbaka om några veckor så har det varit förut.

Min sambos sexlust har snarare ökat när jag inte vill ha sex. Självklart får han tillfredsställa sig själv att ha sex är en drivkraft. Vad tror du det är som gör dig ledsen när han löser det själv?

Jag tycker att det är befriande att han inte är på mig utan bara löser det själv. Jag vill inte ens ha närhet utan blir bara irriterad och blir varm och svettig.

Vi pratar om vår relation mycket och jag tror det hjälpt oss och det kommer att bli bättre med sexlusten.
  • Bell13
    Elisebet skrev 2014-09-10 11:14:40 följande:

Hej på er! 
    Nu har jag nått 8+2, dvs vecka 9. Nästa torsdag så har jag ett tidigt ul inbokat pga oro. Min första bebis var tillväxthämmad och jag genomgick en tuff graviditet full av oro. Hon kom ut helt frisk och stark som en oxe, så all oro var ju tack och lov obefogad. 

Men, till min undran: Ni som gjort tidigt ul i v 10, vad ser man? Ser man ett litet pickande hjärta bara, eller kan man urskilja en bebis? Så nyfiken!!

Jag gjorde ul i v 9 och såg tydligt hjärtat som slog. Såg ett huvud och en kropp armar och ben hade dock inte vuxit ut ännu. Såg också en liten navelsträng. Jag bokade ul pga tidigare missfall. Jag blev mycket lugnare när jag sett att storleken var normal och att hjärtat slog.
  • Bell13
    Sommarsnö skrev 2014-09-10 13:01:56 följande:

Har haft ont vid svanskotan både igår och idag. Det känns när jag ändrar läge på något sätt och när jag går (får gå med små steg). Kan det vara foglossning som redan har startat? Någon som vet hur det brukar kännas/vilka symtom man kan ha av det?

Jag börjar få ont i nedre delen av ryggen. Frågade min bm och hon sa att det är skelettet som mjukas upp inför förlossningen. Jag har inte känt så här tidigt innan men kroppen "känner väl igen" att vara gravid.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)