En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Jättefin! En sån tänkte jag också fixa, men funderar på att ta en befintlig filt och fixa till. Tror en sån är perfekt att ha i april :)
Jättefin! En sån tänkte jag också fixa, men funderar på att ta en befintlig filt och fixa till. Tror en sån är perfekt att ha i april :)
Snyggt, önskar att jag hade orken att sy en sån
Hej.
Varit hos BM idag o allt såg bra ut. Hur ligger ni till i SF-mått i vilken vecka?
Vad var de man sa ang hjärtljud gällande pojke/flicka? :)
Tvåsiffrigt idag.. och lite längdskidåkning :) Så otrolig skönt att få röra på sig! Som jag längtat efter träningen igen.. (Återstår att se vad fogarna säger om de ikväll däremot..)
Vi har köpt en acta graco logico S HP med bas.. Känns djup och rejäl.. :) (fempunktsbälte på denna)
Har ni fortfarande möjlighet så skulle jag faktiskt rekommendera att ni lämnade tillbaka det. Har ett sådant sedan dottern och det väger FLÄSK. Finns andra som är lika säkra men väger 1,5 kg mindre, ex Maxi Cosi Cabriofix.
Men det är bara min åsikt så är ni nöjda så fortsätt att vara det
Vi har köpt de mesta..
- En hel del kläder
- Två filtar
- babyskyddet
- Brio Happy vagn (duo)
- Bäddning till vagnen
- Skötbädd och div produkter till skötbordet
- Spjälsängen
- Babynest
Och barnrummet är tapetserat och klart..
Det som är kvar är bäddning till spjälsängen, lite hygienprodukter till både bebis och mig, och någon uppsättning kläder till.. Och ev en bärsele..
V. 28 imorgon.. Snart in i 3e och sista trimestern :)
Apropå skötväskor, ni som köpt/ska köpa, vad har ni valt? :)
Jag har fastnat för en ifrån oioi som jag skulle kunna tänka mig att ha som handväska "när det är över" :)
Imorgon 80 dagar kvar för min del, 200 dagar har då gått... Helt galet :) Längtar som sjutton och igår var det vi som åkte till förlossningen, hade inte känt av den lille sedan tidigare på torsdagen hur jag än drack isvatten, puffade och knuffade på honom! Skitjobbigt så sambon gick och ringde, fick komma in direkt och satt med Ctg en halvtimme och sedan ultraljud, men allt såg bra ut som tur va :) och idag ganska livat igen! :)
På måndag till Ikea med 2 till gravida och handla de sista inför ankomsten :D