Inlägg från: amandanS |Visa alla inlägg
  • amandanS

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jag blir kvar, vill inte offentliggöra mig med så många människor som jag inte på någotvis känner.. Tycker inte alla i tråden behöver veta mer än tex mitt förnamn... Så mycket skumt folk på FL, man vet ju inte om något troll är med i detta gänget eller någon som har skit för sig!....

• amandanS

Här tycker jag magen och brösten bara växer på, foglossningen känns ordentligt den med.. Inga spökveckor här inte!

Hade två kunder idag på jobbet, vid olika tillfällen.. den ena säger "har ni medium i denna tröjan? Jag kommer ju som du att växa lite" och nummer två säger "var det du som jobba igår? Nä förresten, hon var inte gravid" - det är så uppenbart och går inte dölja nu då alltså ;) gick in i v 17 i tisdags...

Ang göra nr 2 så är jag med otroligt trög i magen, inte toabesök dagligen längre. Mer varannan.. Och magknip strax innan varenda gång.... Tarmarna jobbar verkligen långsamt :P bubblar och lever som sjutton emellanåt, vibrerar utanpå magen på höger sida..

• amandanS

Min kliar med galet mycket vissa dagar, har bristningar från viktnedgång på över 20kg och de stora bristningarna från de kliar hysteriskt ibland! Men senaste veckan har övriga huden på magen och även brösten kliat...

• amandanS
    S1528 skrev 2014-10-26 13:48:46 följande:

Det finns massor av konstigheter som man inte har en aning om att de existerar :)

Valet är ju gjort åt oss så att säga men det gör inte så mycket, på det här sättet slipper vi ju fundera. Jag litar på sjukhusens kompetens i frågan, det enda jag är liiite rädd för är ett ev snitt. Efter vad jag förstått tar de till snitt tidigare om det blir komplikationer under förlossningen. Jag är inte ett dugg rädd för en vaginal förlossning, men snitt? Näää.. Kan inte förstå alla som vill ha snitt frivilligt :/

Är det någon av er som vet med er att ni kommer att få snitt av medicinsk (eller annan) orsak?

Jag är också rädd för att bli snittad, min sambo har medfödd benskörhet och det är 50/50 att barnet får de. Det är ärftligt.. Så här blir med förbud på sugklocka, tång osv. Så behövs det hjälp under förlossningen av någon anledning så tvingas vi till snitt.. Att det skulle kunna bli akutsnitt skrämmer mig, att bli sövd och gå miste om halva förlossningen... Samtidigt vill jag föda vaginalt mest av allt, och planerat snitt kännsmd svårt då både mormors mamma, mormor, mamma föddes och fött alla barn för tidigt, jag är 2 månader tidig, så är även de inskrivet i min journal.. Så jag håller tummarna att barnet inte ärver hans sjukdom, stannar kvar i magen tills april och kommer ut smidigt!
  • amandanS

Hur noga ar ni andra? vågar man ata tex en smørgås med skinka på cafe, subway eller liknande? Man har ju ingen aning om hur lange de legat framme osv.. Hemma har jag bara skinka køpt øver disk och køper då inte mer an att det ar uppatet på 2-3 dagar och alla korv fryser jag minst 3 dagar innan jag ater den.. Men så¨fort man ar ute på någonting och behøver mellanmål eller ska fika så blir man ju lite begransad... Har div alleriger och laktosintollerans så ar redan valdigt begransad..

• amandanS
    Fr1da skrev 2014-10-28 19:44:34 följande:

Är det någon mer som haft smärtor i underlivet? Är i v 17+6 och och har idag haft ont i underlivet, typ blygdläpparna (ursäkta detaljerna ;)). Någon som haft det, eller vet vad det kan bero på? Fortsätter det imorgon ringer jag nog min bm och hör med henne. Obehagligt :/

Jag är med lite öm i just blygdläpparna, känner de bara då jag torkar mig (fortsätter med detaljer jag då.. Haha), är i v 18, 17+, första barnet.. Har en kompis med barn som varit väldigt ärlig med detaljer och hon berättade att det inte bara är tex fötter eller slemhinnor i näsan som svullna, för henne påverkade de även underlivet.. Så jag tror på de jag och känner mig inte direkt orolig.. Varit smått täppt i näsan senaste veckan till o från och såhär såg fötterna ut när jag kom hem efter att ha stått o gått hela tiden på jobbet idag!

• amandanS
    Madelen b skrev 2014-10-28 22:15:12 följande:

Ang skinka ute på cafer så undviker jag detta! Tar vegetariska alternativ istället! Jag jobbar i en delikatess och vill inte skrämma er men det är Ingen garanti att skinkan som säljs där inte närmar sig bf datum:/ eller inte har legat i disken i flera dagar! ända sättet att vara säker är att be om en oöppnad skinka! Jag själv köper endast hem skinka om jag själv öppnat den och då kontrollerat datumet innan! Tror jag ätit skinka typ 3ggr denna graviditet då listeria nojar ihjäl mig!

Kollar temperatur på allt jag äter som inte är färskvaror ( tex korv, färdiga köttbullar mm ) sjukt jag vet men kan inte släppa det:(

Var inte alls såhär med första barnet!

Hmm... Öppnar de verkligen en ny om man ber om det?! Just nu varit såå trött på ost... Varvar med fryst salami, färskost och vanlig ost... Men så sugen på "köttiga" pålägg....
  • amandanS

Jag kommer vaccinera mig.. Jag ligger i riskgrupp även utan graviditet pga min astma (kronisk som medicineras 365 dagar om året med kortison och luftrörsvidgande, kompletteras med kortisonspruta då de varit extra jobbigt ihop med allergi) och vid kraftiga infektioner sätter det sig i lungor och luftvägar vilket är farligare för både mig och bebisen än vad medicinerna är.. Så jag tvekar inte de minsta på vaccinationen! De rekommenderar den ju av en anledning...

• amandanS
    Jhalie skrev 2014-11-04 08:23:02 följande:

Jag har fått såna problem med svamp..

Tror det började när vi tog medicin mot mask som dottern hade sen kommer det tillbaka hela tiden.

Smörjer med canesten och det går över sen så fort vi har sex igen så kommer det tillbaka...

Vad sjutton ska jag göra? Kan ju inte smörja med det där hela tiden.

Och sjukt jobbigt med allt kliande.

Hur länge efter att symptomen försvunnit har du smörjt? Jag fick rekommenderat av läkaren att smörja ytligare 1 vecka efter att symtomen försvunnit.. Bara för att de inte skulle ligga något kvar som växer till sig och skapar problem igen..

Tips är även att testa ta lactal balans efter sex

(om man har de på kvällen vill säga, annars ta de vid sänggående för annars rinner de bara ut).. Men de hjälpte mig, kan ju bli obalans som ger klåda med, och inte svampen..
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)