S1528 skrev 2014-10-26 13:48:46 följande:
Det finns massor av konstigheter som man inte har en aning om att de existerar :)
Valet är ju gjort åt oss så att säga men det gör inte så mycket, på det här sättet slipper vi ju fundera. Jag litar på sjukhusens kompetens i frågan, det enda jag är liiite rädd för är ett ev snitt. Efter vad jag förstått tar de till snitt tidigare om det blir komplikationer under förlossningen. Jag är inte ett dugg rädd för en vaginal förlossning, men snitt? Näää.. Kan inte förstå alla som vill ha snitt frivilligt :/
Är det någon av er som vet med er att ni kommer att få snitt av medicinsk (eller annan) orsak?
Jag är också rädd för att bli snittad, min sambo har medfödd benskörhet och det är 50/50 att barnet får de. Det är ärftligt.. Så här blir med förbud på sugklocka, tång osv. Så behövs det hjälp under förlossningen av någon anledning så tvingas vi till snitt.. Att det skulle kunna bli akutsnitt skrämmer mig, att bli sövd och gå miste om halva förlossningen... Samtidigt vill jag föda vaginalt mest av allt, och planerat snitt kännsmd svårt då både mormors mamma, mormor, mamma föddes och fött alla barn för tidigt, jag är 2 månader tidig, så är även de inskrivet i min journal.. Så jag håller tummarna att barnet inte ärver hans sjukdom, stannar kvar i magen tills april och kommer ut smidigt!