Inlägg från: amandanS |Visa alla inlägg
  • amandanS

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Vi kommer troligtvis ha tilltalsnamn och ett mellannamn efter sambons pappa och sambons efternamn.. Tycker det räcker :)

Sambons efternamn finns för övrigt som släktnamn även på min pappas sida, så det gör det inte alls konstigt för min del att vid ev giftermål i framtiden ta hans :)

• amandanS

V 30 imorgon! :)

Börjar kännas att det blir mer och mer vikt att bära på, och detta med att försöka böja sig! Vad osmidig man börjar bli... Var iväg och simmade igår (crawlar) och vilka blickar man får när man hoppar i på snabbanan med skaplig mage ;)

• amandanS
    ullin skrev 2015-01-23 23:22:33 följande:

Jag har inte fått någon info om att det ska göras ett. Brukar det vara standard eller bara om man har "värden för det"?

Här görs det inte på rutin! Stick i fingret (p-glucos samt hb) på i stort sett alla besöken men jag låg på 4,3 nu i veckan, någon timme efter frukosten dessutom, så ligger lågt :) Ingen diabetes i släkten heller.. Så då ser dom väl inget vits med det antar ja..
  • amandanS

Här är med det mesta klart och i sin ordning.. Känner mig ännu ganska lugn inför förlossningen osv, det enda jag tänker på är mitt kontrollbehov. Hur jag kommer hantera det vid förlossningen, dels om något oväntat eller plötsligt händer som akutsnitt (jätte rädd för att bli sövd) eller att smärtan gör att jag börjar tappa kontrollen..

För övrigt mår man ganska okej, Min foglossning är bättre efter hjälpen av sjukgymnast :)

och en ny upplevelse igår med, satt i bilen, kände hur det var lite tungt att andas men andfådd osv är man ju emellanåt. Men blev på det helt plötsligt illamående, yr, såg dimmigt, och började kallsvettas och fick säga till sambon att stanna bilen! Samma sak hände igen på hemvägen bara en stund efter att jag satt mig ner..

• amandanS

Och jag har haft en natt där man kan tro att den lille i magen försökt möblera om hela magsystemet på mig, sovit 2,5-3 timmar, sedan upp och kissa och mellan kisspauserna vaknat sådär 2 gånger av sparkar eller att det spänner och drar i magen.. Så idag är jag trött! Ligger nog kvar i sängen och latar mig ett tag till ;) och hoppas på lite lugn i magen så man kan sova en stund på dagen idag :)

• amandanS
    LillaSandy skrev 2015-01-31 13:24:58 följande:

Frågade här ovan om storlek på overall. Då tänker jag mig en tjockare vinteroverall. Jag har redan köpt en fleeceoverall från Lindex och beställt en åkpåse mini från bozz. Kanske det räcker? Eller bör jag köpa en tjockare overall också? Kan ju vara rätt kallt i april här uppe. Snön kommer vara på väg bort och kanske -10 grader. Vad tror ni?

Har du en fleeceoverall och sedan åkpåse så räcker det gått o väl! Åkpåse som är fodrad är i princip istället för den tjocka overallen. Barnen är så skyddade i vagnen dessutom. Vi bor i Västernorrland och jag har köpt en tunnare variant av fleeceoverall (strlk 56), fleece utanpå och bomullstyg inut, inget foder däremellan.. De och täcke/filt kommer vi använda i vagnen och till bilstolen har jag sytt en babywrap.. :)
  • amandanS
    Phosie skrev 2015-02-04 11:49:07 följande:

Har ni som är vecka 30+ börjat skriva förlossningsbrev och bli lite nervösa? Själv håller jag på att bli lite smått orolig efter att ha tittat på ett antal avsnitt av "en unge i minuten"

Jag går in i v 32 imorgon, jag har kollat på hela serien av en unge i minuten, tycker det är lite mysigt serie :) . Jag längtar tills förlossningen men börjar samtidigt bli mer och mer nervös såklart :). Mest nervös över hur jag kommer hantera smärtan. Jag har inte börjat skriva på något förlossningsbrev men börjat med BB väskan (flera prematura födslar i min släkt och är själv född i v 34(33+3)) så känns bra att ha den hyfsat redo åtminstone.. Även en del funderingar kring mat/fika jag vill ha med mig..
  • amandanS

V.32 idag och nu iväg och till bm :) känner som om magen växer fort nu!...börjar få svårt att komma i kläder dessutom, allt stramar eller glider upp på magen..

• amandanS

V.32 idag och nu iväg och till bm :) känner som om magen växer fort nu!...börjar få svårt att komma i kläder dessutom, allt stramar eller glider upp på magen..

• amandanS
    Sommarsnö skrev 2015-02-05 12:59:40 följande:

Ja jag undrar hur länge mina gravidbyxor kommer att hålla. Tycker att mudden snart inte räcker till längre. Vad gör man då? Finns det byxor med rymligare mudd eller har ni annat tips? Gå i klänning mitt i vintern?

Jag har ett par typ chinos (som från början var 2strl förstora) som ännu funkar, jeansen är för trånga i mudden.. Och tights i 1 storlek större nu funkar, men helst går jag i pyjamasbyxor nu :P Igår sambons efternamn ena tjtjocktröja som tunika och tights ;)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)