Inlägg från: amandanS |Visa alla inlägg
  • amandanS

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Bra med en ny tråd, höll mig borta från andra tråden nu i slutet pga stämningen.. Hoppas på bättring här :)

V9 (8+3) för min del, beräknat 6april och började dagen med frukosten som åkte upp efter att fått i mig hälften.. Första spyan ;P Illamående som åksjuka har jag dock haft till o från senaste 3 veckorna.. Mår för övrigt väldigt bra tycker jag :)

Här blir med flytt till hus i november :D Eller pojkvännen har de redan men pga jobb ett tag till på annan ort för min del så bor vi isär 2,5 månad till.. Men barnrummet gjorde vi i förra veckan :D tidigt jag vet, men så mysigt!

Vi berättade även för familjen i veckan, blivande farmor fick en body med "i <3 farmor" på ;) och blivande mormor fick förfrågan om ett barnbarn blir bra i 50 års present i april. Min syster började gråta hejdlöst.. Brossan tyckte det skulle bli skit kul, blivande morfar tyckte att såå gammal är han inte.. Haha ;) och hans tjej jublade/tjöt i bakgrunden.. Och några kompisar vet om det också :)

• amandanS

Haha... :D det var jag...

JhjärtaK skrev 2014-08-29 12:23:17 följande:

Som synes . Kanske beror på om man har android eller iPhone eller om man har den gamla eller nya appen kanske? Jag har iPhone och den nya appen.

• amandanS

Här blir med inskrivning i v 11 (10+3), 12 september :) men tiden beror på att vi behövde få tid en fredag om pojkvännen/blivande pappan skulle kunna följa med :) Något som bm verkligen tog hänsyn till, till min stora glädje :)

• amandanS

dom?Går in i v 10 jag med idag :) och tröttheten är helt sjuk... Sover 8-10h/natt och sover ändå antingen vid 10-12 tiden om jag jobbar eftermiddagen eller slocknar en stund efter att jag kommit hem om jag jobbar dagtid...

Jag har även berättat för 2 kompisar till, vi har nämligen sedan länge planerat in en 25 års fest om 1,6 vecka då vi är 5 tjejer som fyller 25... Men lyckas dölja detta då, inser att det går inte utan lite hjälp :) Men nu är 2 utav värdarna informerade så de och pojkvännen får smussla med drinkar utan alkohol till mig, får se om det lyckas en hel kväll utan att någon ifrågasätter något ;) nu är jag ju den i sällskapet som aldrig dricker vidare mycket i vilket fall. Tycker Coca Cola är godare ;)

• amandanS

"Dom? "Skulle inte vara med.. Och givetvis skulle de stå 1,5 vecka.. Haha.. såå noga räknar jag inte ;) inte lätt att skriva från mobilen ibland....

• amandanS
    agirlnamedbill skrev 2014-09-03 11:09:57 följande:

Hur gamla är alla här och hur många barn sen innan och hur många barn vill ni ha? :)

24, 25 i slutet på oktober. Första barnet men vill gärna ha 2-3, lutar åt 3. Och om det funkar så ger jag mig gärna på tillverkning av nr 2 när 1an är 1-1.5år :)
  • amandanS

Hur tänker ni kring bebiskläderna, beräknad i början på april och bo i norra Sverige. Och i släkten (mamma, mormor, mormors mamma) har alla fötts och fött prematura barn. Min mamma tror inte att jag heller kommer gå full tid och övertygad om att detta i bra fall blir i mars.. I värsta fall februari.. (mormor vägde 700gr, mamma och jag 2 mån tidiga och dryga 2kg) Då kommer tanken på ytterkläder/overall till barnet, detta är ju efter jul svårare att få tag på.. Ni som har barn innan, är det lika bra att redan nu i höst skaffa en i 50/56a?

• amandanS
    tjej89 skrev 2014-09-04 15:16:01 följande:

Min bm sa att man följer sitt egna mönster.

Att man föder/är gravid precis som sin mamma är inte så vanligt sa hon. Det är din kropp och din bebis som bestämmer.

Jag var rädd att åh över tiden tex, min mamma födde mig 14 dagar efter. Men jag födde min son 18 dagar tidigare.

Så man ska inte kolla så mycket på sin mamma...

Men köp en tunnare fleeceoverall! Den kan ju komma i slutet på )mars :)

Enligt en läkare mamma hade kontakt med då min lillasyster väntades (då jag kommit 2 mån för tidigt och min lillebror höll på att komma i 5e månaden) så är teorin att vi är korta i mellanrummet mellan höft/bäcken och

Revbenen, och därmed bär barnen helt utanpå kroppen. Belastningen blir då högre och därför tror de att det blir för tidigt. Mamma och mormor har båda samma lilla mellanrum och jag fick frågan av mamma hur lång/kort jag är i de måttet och jag är lika liten jag.. Mamma frågade om jag kunde ha mina vanliga byxor, sa ddirekt nej och att jag inte kan knäppa dom. Låter som att jag än så länge följer samma mönster som mamma och mormor som med fått mage direkt!

Blev även ombedd att ta detta med bm, även om hon säkert bara kommer lugna mig med liknande ord som du sa. Mamma trodde dom inte heller, inte fören hon med mig kom in på förlossningen 2 mån tidigt och bad henne sitta ner o vänta för här skulle inte bli barn ännu! När undersökningen var på g, så gick vattnet och 2 krystvärkar senare var jag ute! Med lungor som kollapsade och läkare som inte var beredda... Och när de andra ser ett mönster så tänkter jag absolut vara på min vakt...
  • amandanS

Jag hoppas kunna föda vaginalt, något jag just nu inte känner mig alls rädd för. Ser snarare fram emot upplevelsen :)

Har ni andra köpt något inför bebis ankomst? Eller hur går planerna för er? Jag är planeringsmänniska så det heter duga, och vi kommer ta reda på kön för att "slippa" köpa allt neutralt :)

Vi beställde babyskyddet igår :D

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)