Inlägg från: amandanS |Visa alla inlägg
  • amandanS

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

V 35 idag, 41 dagar kvar till BF.. Låt tiden gå fort nu!..

Fått sova hyfsat i natt, det var ju ett tag sedan nu! :) Vaknat två gånger av sammandragningar som gjort ont, varit upp en gång på toaletten som vanligt men upptäckte till min stora förvåning att ena bröstet läckte :P

Är såå sugen på att få bädda spjälsängen och börja pyssla på riktigt med det där sista :)

Någon utav er som börjat packa någon BB-väska?

• amandanS

Jag har packat jag med, tror jag fått med det jag anser behöva.. Första barnet för min del, ni som gått igenom detta innan, vad och hur mycket har ni med er? Något ni insett från första gången att ni absolut inte behövde/saknade?

Går allt klockrent och de skickar ut oss väldigt fort (6 timmar) så känner jag just nu att jag vill ha något dygn på vårdhotellet innan vi beger oss hem. Så vill nog planera för kanske 2 dygn åtminstone..

• amandanS
    S1528 skrev 2015-02-26 09:01:54 följande:

Jag blev peppad till att packa BB-väskan efter mitt besök på förlossningen igår..

Har konstaterat att det kostar 50:- dygnet att parkera, så nu skall jag förbereda med mynt i god tid. Och det tog 56 minuter att köra till förlossningen, fast då var det ju jag som körde, går säkert snabbare när det väl är dags ;) Och förlossningen ligger på plan 4, mycket viktigt att trycka på rätt knapp i hissen, haha!

Här får man parkeringstillstånd på förlossningen om man säger till när man kommer, då får man stå för 25kr/dygn istället för 10kr/timme som det annars är :) På de flesta ställen kan man ju betala med kort i p-automaterna, så fixa flera 100 i mynt behöver du nog inte tänka på ;)
  • amandanS
    S1528 skrev 2015-02-26 10:54:36 följande:

Bara bensinkort! Och bakåtsträvande som jag är äger jag inga bensinkort ;) Och inte mannen heller.. Så mynt är säkrast, haha

Vi äger inte heller bensinkort, men betalar alltid med våra vanliga betalkort från Swedbank (master card)..
  • amandanS
    Bell13 skrev 2015-02-26 10:50:30 följande:

Man får tillstånd här också det är bara det att ibland är det fullt på parkeringen beroende på vilken tid man kommer.

Här är en stor parkering och finns parkeringshus också, den enda stunden det brukat vara smått hopplöst är ca 1 timme vid skiftbytena :) vist, man får kanske inte plats direkt nära entrén, men då får väl sambon hjälpa mig in/släppa av mig och sen parkera i så fall :) Någonstans runt sjukhuset borde det oavsett gå att göra av bilen, och oavsett vart den står så måste vi betala/ha tillstånd :) (några platser just avsatta till förlossningen finns inte)
  • amandanS

Vi har inte köpt hem ersättning och kommer inte att göra innan heller, jag vill satsa på amningen fullt ut.. Och hoppas det kommer funka med både amning och pumpning.. Funkar det inte så får vi lösa det då :)

Barnvagn har vi köpt en Brio Happy classic.. Duo vagn :)

• amandanS

Vi har köpt hem både spjälsäng, täcke, kudde, frottéskydd, madrasskydd (som tunn bäddmadrass på Ikea, lättare att tvätta än hela madrassen) samt att jag sytt ett babynest. Sedan vad som kommer användas direkt och inte beror på hur det blir när bebis väl är här :)

Även varit hos bm idag, pratat lite planer inför förlossningen osv och det blir ett ultraljud ttill för vår del eftersom den lille legat i säte senaste 4 veckorna och hon inte kunde avgöra hur han låg nu.. Föda i säte vill jag ju absolut inte chansa på :P sf måttet hade ökat 2 cm på 2 veckor med, 34 cm idag :) (v35) och allt fortsätter se klockrent ut..

• amandanS
    Sommarsnö skrev 2015-03-02 16:38:40 följande:

Blir det jättebylsigt att bädda med lakan för spjälsäng i vagnen? Tänker att det är så onödigt att köpa på sig en massa saker som man bara har några månader och bedset till vagnen är ju en sådan grej.

Jag hittade billiga lakan osv till barnvagn/vagga på dollarstore, påslakan + örngott för 50kr! Lakan för 30cm.. Även underlakan till barnvagn/vagga på barnenshus för 59kr. Så det går hitta billigt med :)
  • amandanS

35 dagar kvar... Och idag är en sådan "jag orkar inte vara gravid en dag till-dag"... trött och låg och vad man än gör så gör det ont i kroppen!..

Han är så efterlängtad nu :)

• amandanS
    S1528 skrev 2015-03-05 12:07:47 följande:

Apropå babyboxar, jag hämtade ut Liberos och Apotek Hjärtats igår.. Och fick totalt fyra nya paket med våtservetter. Nu har jag fått sju paket ifrån olika ställen! Haha..

Haha.. Vi har med våtservetter i mängder ;) varenda babybox i princip har ju det, plus att jag fick sådant under en babyshower för ett tag sedan... Men det går väl åt, slänger ut 1 bilen, 1 i skötväskan osv :D
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)