En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Fler än jag som redan har "råmjölk" i brösten? Fick de tidigt med första sonen oxå men inte såhär tidigt och då kunde jag inte ligga på sidan för de bara rann ur mig! Hoppas INTE de blir så denna gången ;P
Fler än jag som redan har "råmjölk" i brösten? Fick de tidigt med första sonen oxå men inte såhär tidigt och då kunde jag inte ligga på sidan för de bara rann ur mig! Hoppas INTE de blir så denna gången ;P
Hej! :)
Ser folk på er att ni är gravida? Vilken kroppsform har ni annars? Mulliga, smala, kraftiga?
Jag är i v 17 imorrn och mina närmsta kollegor vet redan sen två veckor. De frågade mig, men de är jag så pass nära att de kunnat fråga mycket tidigare vid minsta misstanke. Men idag frågade en annan kollega som jag inte står lika nära, hon sa att en annan kollega frågat om hon tror jag är gravid för den andra tyckte det såg ut som det, och då frågade hon :) Så det syns nog lite nu.
Själv var jag rätt så smal innan, det kanske syns tidigare då än om man var lite mullig.
Rul här med idag, flyttad från 6 till 8 april :)
Våran lille pojk <3
Det beror nog lite på vart i vårt avlånga land man bor, vi bor i västernorrland och kommer ha en tunn fleeceoverall i storlek 50/56. Yttertyg i fleece och tunnt innefoder i bomull. Utöver de täcke/filt i vagnen, och locket ovanpå.. Någon åkpåse osv till liggvagnen känns bara onödigt i mitt tycke :) barnet ligger så skyddat i vagnen så oftast klär folk på barnen för mycket.. Och skulle det vara vinter just vid födelsen så handlar det om dagar eller max några enstaka veckor till vårväder..
Övertygad om att jag kände vår lille pojk igår! :D Kändes verkligen som om de bubblade till och välvde runt i magen på någon sekund el två, sedan en snabb mjuk puff någon cm ner till vänster om naveln ("taket" i livmodern). Imorgon v 20 och halvvägs :)
Börjat köpa på oss kläder med nu, bara hoppas på att bm såg rätt kön på ultraljudet för nu blir det en del pojkkläder ;) Men tyckte det såg tydligt ut även för mitt otränade öga..
Vagnen har vi redan fått hem, skötväska och div bäddtillbehör är köpt.. Så den biten är helt klart :)
Vilken vagn valde ni?
I morse väcktes jag av sparkar. Har känt honom sedan v 15+4 men lite mer försiktiga buffar nu var det mer välriktade tydliga sparkar är i v 19+4 idag. Känns som graviditeten går framåt och att det händer nåt nytt.
Jag tänker också bara köpa ekologiska kläder. Ska försöka undvika konstmaterial, fleece osv. Inte så lätt då t ex varmare kläder ofta kräver andra material än bomull och ull vill man ju inte ha, det känns som om det är så stickigt. Merinoull kanske men då har man ju djuraspekten att tänka på istället. Inte lätt att vara en medveten konsument....Tipsa gärna om du hittar bra komplement till ull
Ang djuretik och ull hos oss: www.stormberg.com/se/om-stormberg/samhallsansvar/djuretik
Hade väl inte tänkt gå ut med vilket företag jag jobbar för, men tycker de har bra tänk kring miljöfrågor..
Extra Bm besök idag, "utskrivningssamtal" pga flytt :)
Har mer eller mindre blivit förbjuden att lyfta och bära med pga ryggen, perfekt 14 dagar innan flytt! Det var bra att jag flyttar och inte har jobb där, Jag borde vila och göra avslappningsövningar istället tyckte hon.. Nu blir det att försöka få tag på flytthjälp..
Positivt var idag att jag bara gått upp 2,8 kg (v20)! Blev jätte förvånad med tanke på hur jag äter.... ;) gissade på 6-7kg..
Fick även utdrag från RUL, så fick lite mått på vår lille kille :D
Och här spänner de ordentligt i sidorna av magen, växtvärk? Högg på båda sidor vid morgonens nysning (hehe konstigt men nyser varje morgon!). Blandat med en,och annan lättare sammandragning och en fruktansvärt dryg halsbränna som bara kommer tillbaka hela tiden! V.20 (19+2)...